Page 11 of 15

Re: DRGANIE KIERWONICY PRZY HAMOWANIU

Posted: 9 Dec 2016, o 11:40
by owczar
To też nie do końca tak. Przy okazji wymiany klocków chciałem sobie zetrzeć rant na którym było sporo korozji aby uniknać piszczenia klocków. Zdjąłem tarcze i zapomniałem oznaczyć jak były założone.
Po założeniu miałem ogromne bicie. Potem już nawet przekładanie nic nie dawało. Po zmierzniu było coś koło 0,1-0,15. Dokładnie wyczyściłem piastę po wybiciu szpilek, wyczyściłem tarcze. Bicie nadal było - przekładając tarcze udało mi się zejść do bicia około 0,05. Było lekko wyczuwalne na kierownicy, ale bez tragedii. Po ok 2tys kilometrów bicie ustało. Ale reasumując, bicie nie powinno się pogłębiać, a wręcz się niweluje - co jest całkiem logiczne.

Jakim smarem smarowałeś zaciski? Dawałeś nowe gumki?

Re: DRGANIE KIERWONICY PRZY HAMOWANIU

Posted: 9 Dec 2016, o 11:49
by boyar
Dawałem wszystkie nowe gumki we wszystkich czterech zaciskach, robiłem wszytko naraz. Tłoczki- cylinderki smarowałem smarem do tłoczków-cylinderków,
taką Image.

Prowadnice smarowałem chyba smarem do prowadnic, lub do łożysk. w każdym razie jak miesiąc temu zmieniałem koła to prowadnice luźno chodziły.

Czyli co polecasz? Bo zamówiłem już wszystkie tuleje na przód z poliuretanu, bo niby wybite tuleje bananów mogą powodować zwiększenie odczucia bicia, a jak mam wymieniać to wole wszystko naraz. To mam zmienić te tuleje, zmienić położenie tarcz żeby bicie było jak najmniejsze i jeździć i patrzeć co się dzieje?

Re: DRGANIE KIERWONICY PRZY HAMOWANIU

Posted: 9 Dec 2016, o 11:54
by owczar
Tuleje tak czy inaczej bym zmienił. Odczucie bicia czasem się zmniejsza, a czasem zwiększa - bo w przypadku poliuretanów nie będzie amortyzacji na tulejach.

Spróbuj ustawić tarcze tak by bicie było jak najmniejsze. Jeśli w każdej pozycji bicie tarczy będzie identyczne lub zbliżone, to znaczy, że krzywa jest piasta. Jeśli po zmianie o 180 stopni bicie się przeniesie, tzn że winna jest tarcza. Jeśli przez przekładanie nic się nie zmieni i potwierdzisz, że winna jest tarcza to reklamuj tarcze.

Re: DRGANIE KIERWONICY PRZY HAMOWANIU

Posted: 9 Dec 2016, o 12:02
by boyar
Kombinowałem tak z pierwszym kompletem tarcz, ale szczerze nie pamiętam już co wyszło. w każdym razie pamiętam, że zaznaczyłem i piastę i tarcze i sprawdzałem we wszystkich 5 pozycjach. No dobra to jutro będę próbował.

Problem w IS jest taki, że tarcza nie jest przykręcana do piasty, i przy każdej zmianie kół czyli 2 razy w roku, tarcza odkleja się od piasty. Wszyscy wiedzą, że między tarczą a piastą wchodzi rdza, po odklejeniu się tarczy nie przylega już ona tak samo. Wymyślił ktoś jakiś patent na to? może pomalować piastę 1-2 warstwami lakieru w spraju. grubość lakieru nie powinna mieć znaczenia bo to um przecież, a może nie będzie rdzewieć, no bo rozbieranie wszystkiego i czyszczenie 2 razy w roku mija się z celem.

Re: DRGANIE KIERWONICY PRZY HAMOWANIU

Posted: 9 Dec 2016, o 12:10
by owczar
Szczerze mówiąc nie miałem nigdy problemu po zmianie kół, nawet jak poruszyłem tarczę.

Re: DRGANIE KIERWONICY PRZY HAMOWANIU

Posted: 9 Dec 2016, o 12:18
by boyar
może to tylko jakieś moje urojenia ;P

no nic, dzięki za dyskusję, będę kombinował ;)

Re: DRGANIE KIERWONICY PRZY HAMOWANIU

Posted: 9 Dec 2016, o 12:29
by blue
Wystarczy dać między piastę a tarczę trochę smaru aluminiowego (np. Permatex) i nie będzie korozji. To samo między tarczą a felgą.

Re: DRGANIE KIERWONICY PRZY HAMOWANIU

Posted: 9 Dec 2016, o 12:30
by owczar
Każdy producent tarcz zastrzega, że użycie smaru powoduje utratę gwarancji.

Re: DRGANIE KIERWONICY PRZY HAMOWANIU

Posted: 9 Dec 2016, o 12:31
by boyar
Prawda, już nie raz czytałem że producent nie uznał gwarancji z powodu smaru na tarczy od strony piasty

Re: DRGANIE KIERWONICY PRZY HAMOWANIU

Posted: 9 Dec 2016, o 12:39
by owczar
Tak samo moze być ze śladami lakieru....