Page 2 of 8
Re: Is200 vs Swap silnika z IS300
Posted: 12 Aug 2014, o 23:28
by owczar
Taki swap to rozumiem:)
Re: Is200 vs Swap silnika z IS300
Posted: 13 Aug 2014, o 02:15
by Zequ
czyli wracając do tematu- ogólnie odradzacie swap... No cóż, a z turbinką czy kompresorem- co bardziej się opłaca i co ile kosztuje (z montażem już)? Oraz czy ktoś z wawy ma takie auto by móc zademonstrować jak to chodzi:P
Re: Is200 vs Swap silnika z IS300
Posted: 13 Aug 2014, o 08:28
by dead_beat
Zequ wrote:Oraz czy ktoś z wawy ma takie auto by móc zademonstrować jak to chodzi:P
Jak na razie dla nas IS200 Turbo to mit, niewidziany i niesłyszany, bo pomimo tego, że ludzie się umawiają na spota tygodniami to i tak zawsze brakuje IS200T, pomimo tego, że mówią, że będą za pół godziny. Ja osobiście bardzo odradzam z tego powodu IS200T, bo skoro auto ma jeździć to niech jeździ...
Re: Is200 vs Swap silnika z IS300
Posted: 13 Aug 2014, o 09:05
by Dawid0ss
dead_beat wrote:Zequ wrote:Oraz czy ktoś z wawy ma takie auto by móc zademonstrować jak to chodzi:P
Jak na razie dla nas IS200 Turbo to mit, niewidziany i niesłyszany, bo pomimo tego, że ludzie się umawiają na spota tygodniami to i tak zawsze brakuje IS200T, pomimo tego, że mówią, że będą za pół godziny. Ja osobiście bardzo odradzam z tego powodu IS200T, bo skoro auto ma jeździć to niech jeździ...
Mam nadzieję, że to nie o mnie, bo na spota się jeszcze nie umawiałem
Zequ, skończę urlopować, odezwę się, spotkamy się, przejedziemy, posłuchasz, jak moja maszynka zasysa wiatr w żagle

Pzdr
Re: Is200 vs Swap silnika z IS300
Posted: 13 Aug 2014, o 10:30
by baniaq
3UZ + manual to duża rzeźba. Badam temat od dłuższego czasu. Trzeba dobrego elektronika, żeby oszukać silnik, że wciąż ma automatyczną skrzynię. Widziałem ostatnio na necie projekt GS-a 430 + manual, gdzie koleś stracił kupę mocy i niuta na przesiadce na W58.
Re: Is200 vs Swap silnika z IS300
Posted: 13 Aug 2014, o 10:57
by owczar
Dawid0ss, a możesz napisać ile Cię kosztowało uturbianie?
Sam chciałem podnieść moc w swoim Galancie jakiś czas temu. Miałem już nawet projekt, ale ostatecznie doszedłem do wniosku, że każda modyfikacja to dużo gorsza niezawodność i po prostu kupiłem mocniejsze auto.
Ale gdybym miał projekt dokończyć, to plan był taki żeby dmuchnąć kompresorem ok 0,3-0,4 bar bez intercooolera i nawet bez odprężania (9,5:1). Przepustnica miała wylądować na wlocie kompresora, a sam kompresor miał być zespolony z kolektorem dolotowym. Niestety w tym aucie potrafi ukręcić się wieloklin konwertera bez podnoszenia mocy, więc musiałbym uciekać do manuala- a tego nie chciałem.
Z tego co widzę, IS200 ma stopień sprężania 10:1, więc nie za wysoki. Lekkie odprężenie i kompresor ze świadomością, że silnik na pewno zrobi mniejszy przebieg i można akceptowalnym kosztem mieć nietypowe auto z mocnym dołem

W IS jest akurat miejsce na to i z napędem problemu nie będzie.
Uturbianie to już mimo wszystko bardzo duże koszty jeśli to ma jeździć i nie się nie psuć.
Re: Is200 vs Swap silnika z IS300
Posted: 13 Aug 2014, o 11:01
by ledziu
baniaq wrote:3UZ + manual to duża rzeźba. Badam temat od dłuższego czasu. Trzeba dobrego elektronika, żeby oszukać silnik, że wciąż ma automatyczną skrzynię. Widziałem ostatnio na necie projekt GS-a 430 + manual, gdzie koleś stracił kupę mocy i niuta na przesiadce na W58.
Właśnie nie jest rzeźba w kategorii rzeźby
Samo oszukanie silnika pracującego na automacie po podłączeniu manuala dobremu mechaniorowi zajęło 30min.
3uz w podstawie daje to co 1uz z kompresorkiem więc omijamy stage1. Jego cena jest już na tyle przystępna że przy kosztach całości nie powinno robić różnicy 2k więcej za 3uz. A sam montaż skrzynki jest bardzo podobny w obu silnikach.
IS+3uz byłby super

Re: Is200 vs Swap silnika z IS300
Posted: 13 Aug 2014, o 11:11
by Dawid0ss
owczar wrote:Dawid0ss, a możesz napisać ile Cię kosztowało uturbianie?
Nie widzę przeciwwskazań.
- instalacja turbo 9k + oleje i filtry (all śmiga na LPG)
Koszt jest duży (oczywiście biorąc pod uwagę cenę auta). Nie mam zamiaru ściemniać. Ja zdecydowałem się tylko i wyłącznie dlatego, że w najbliższym czasie na pewno nie zmienię auta. Mam poważniejsze wydatki w tym momencie. Gdyby nie to, zamiast turbo do IS'a kupiłbym IS350 lub GS4**.
W każdym razie decyzji nie żałuję. Mam fajną sztukę. Dobrze się sprawuje. Daje fun z jazdy

Pozdrawiam
Re: Is200 vs Swap silnika z IS300
Posted: 13 Aug 2014, o 11:35
by Tycjan
Ile bierze gazu przy zabawie a ile przy normalnej jezdzie??

Re: Is200 vs Swap silnika z IS300
Posted: 13 Aug 2014, o 12:01
by Dawid0ss
Tycjan wrote:Ile bierze gazu przy zabawie a ile przy normalnej jezdzie??

Przy normalnej i równej jeździe spalanie się nie zmieniło. Odsyłam tutaj to mojego tematu (stopka) po konkrety.
Edit. Nie napisałem, ile bierze przy zabawie hehe Bawię się tylko czasami. Ogólnie to jeżdżę spokojnie. W mieście spalanie wzrosło z 14.5 -> 16,5 LPG na 100km. To są liczby z Wawy. Niestety się tutaj mnóstwo stoi. Jak jeżdżę po Płocku to zamykam się spokojnie w 13-14 litrach LPG na 100km.
Pzdr