Page 2 of 2
Re: Rozwiązanie napędu FWD z AWD
Posted: 26 Dec 2013, o 20:20
by KRYSPIN BACK
Miałem okazję też pomykać RX330 4x4 i w stosunku do RX330 FWD różnica w mocy jest na korzyść FWD
Natomiast między RX330 FWD i RX300 4x4 różnice w dynamice są ze względu na:
- silnik RX330 to 3,3 V6 3MZ i ma 235 KM oraz 325 Nm w stosunku do RX300 to 3,0 V6 1MZ i ma 201 KM i 270 Nm
- silnik 3MZ ma moment obrotowy położony o 1000 obrotów niżej od 1MZ co wyraźnie czuć
- skrzynia spięta z 3MZ FWD jest skrzynią autostradową i ma zupełnie inne przełożenia przy 120 km/h jest 1800 obrotów
- skrzynia spięta z 1MZ 4x4 powoduje że przy 120 jest z tego co pamiętam 2800 obrotów
Katalogowo do 100 km/h
RX330 FWD 7,7 (według mnie nierealne)
RX300 4x4 9,2
Gdybym miał kupować raz jeszcze wybrał bym 4x4 choć sama różnica w zakupie jest można powiedzieć niezauważalna ( więcej zależy od egzemplarza) to ciut większe są koszty eksploatacji. No i oponki kupuje się kompletami nie parami. Za to zima daje wiele radości.
Re: Rozwiązanie napędu FWD z AWD
Posted: 26 Dec 2013, o 21:21
by Yarecki
sardzent wrote:ale mocna oska (FWD) przy 272KM to generalnie szybki na prostej i autostradzie (chociaz RX400H nie odstaje osiagami) ale 4x4 jakie by nie bylo jest bardziej uniwersalne (nie poswiecasz duzo z osiagow bo sa zadowalajace a nie szalowe ... LS400 bez problemu odjedzie)
dlatego sugeruje szukac 4x4, jak znalezc ... po VIN masz 100% pewnosc
Ale 3,3 nie ma 272KM, tyle to chyba ma 3.5V6 .
Poza tym się z Tobą zgadzam, dla mnie priorytetem gdybym brał SUV'a byłoby 4x4 i AT, ale to już inna para kaloszy.
Jeszcze jest jedno ale, 3.3V6 to USA a wtedy masz popieprzoną temperaturę, radio wskazania kompa spalania itd w ich jednostkach co dla mnie jest, żyjąc w PL jest irytujące.
Dlaczego nie można jak w niektórych markach przez obd 5 kliknięć i komp wskazuje ludzkie EU jednostki hmmm, szkoda.
Re: Rozwiązanie napędu FWD z AWD
Posted: 28 Dec 2013, o 12:14
by sardzent
resumujac niemal kazdy sugeruje 4x4 a nie FWD ;]
Re: Rozwiązanie napędu FWD z AWD
Posted: 28 Dec 2013, o 12:24
by Denis
No i wszystko się pięknie wyjaśniło - dzięki za pomoc.
P.S Yarecki - niestety mało kto u nas nawet ma możliwości i chęci za normalne pieniądze przeprogramować USA jednostki na metryczne ... Gdzie znajomy W bmw w kompie sobie przestawił jednostki i to tyle

Ale wole Lexusa z US jednostkami niż BMW z EU

Re: Rozwiązanie napędu FWD z AWD
Posted: 28 Dec 2013, o 15:42
by Yarecki
Denis wrote:No i wszystko się pięknie wyjaśniło - dzięki za pomoc.
P.S Yarecki - niestety mało kto u nas nawet ma możliwości i chęci za normalne pieniądze przeprogramować USA jednostki na metryczne ... Gdzie znajomy W bmw w kompie sobie przestawił jednostki i to tyle

Ale wole Lexusa z US jednostkami niż BMW z EU

Gdyby się dało zmieniając 1 parametr zmienić jednostki jak to ma miejsce w Vag to każdy by o tym wiedział - a tu niestety jest grubsza ingerencja by to zrobić w naszej marce

Re: Rozwiązanie napędu FWD z AWD
Posted: 18 Feb 2016, o 09:53
by lassar@tlen.pl
RH400h ma 272 konie lacznie. Na snieg wystarcza na zaspy nie. Masakrycznie beznadziejny naped na 4 kola. W zasadzie w odczuciu to FWD z delikatnym wspomaganiem od czasu do czasu. Dokladajac do tego brak mozliwosci wylaczenia ESP i elektryczne hamulce w tym ABS, dochodzimy do sytuacji gdzie auto pikaniem informuje cie o wypadaniu z drogi. Najwieksza wada Lexusow to przyspieszanie ze skretem - kto ma mozliwosc pojezdzic konkurencja ten wie, ze w Lexie to dramat. Typowe ósemkowanie z Hondy Civik I generacji. W połowie skrętu dochodzi naped z tylu, ale nie na tyle mocny zeby tyl nadrzucic. Za to wystarcajaco skuteczny zeby auto wypchac na zewnatrz z obranego toru jazdy. Reasumujac - w 400h NIE MA napedu na 4 koła mino, ze teoretycznie jest. W zwyklych 330 4x4 jest znacznie lepiej, ale trakcyjnie tez nie jest to szczyt marzen. FWD w takim samochodzie to imho pomylka.
Re: Rozwiązanie napędu FWD z AWD
Posted: 4 Jan 2017, o 20:18
by Denis
Odgrzebuje stary temat,
Mam pytanie do osób mających trochę więcej doświadczenia z RX II gen.
RX300 - skrzynia bezstopniowa
RX330 z AWD i FWD skrzynia 5 biegowa jak w GS300/GS430, jedyna różnica to długie przełożenia w FWD
RX350 - i tu jest pytanie. Widziałem egzemplarze (w internecie) ze skrzynią bezstopniową i z 5 biegową. Były dwa rodzaje ? Kwestia roczników czy kraju pochodzenia?