Page 2 of 9
Re: [3UZ-FE] Luz zaworowy
Posted: 15 Mar 2014, o 00:54
by maniek_ls400
owczar wrote:Panowie, mam zamiar sprawdzić luz u siebie samodzielnie. Teraz pytanie, gdzie mogę dostać płytki? Czy są to płytki tylko do tego silnika czy np są takie same w innych silnikach toyoty i dostanę od ręki w jakimś lepszym sklepie?
Przy okazji wymiany rozrządu chcę zwalić kolektor dolotowy, porobić nawierty pod wtryskiwacze LPG no i sprawdzić profilaktycznie te luzy zaworowe.
Z płytkami często jest tak, że dobry mechanik (dbający o kieszeń klienta) tak dopasowuje płytki między każdym z zaworów, żeby nie dokupować lub robić to w śladowych ilościach.
Co do zrzucania kolektora - uzbrój się w uszczelki metalowe pod kolektor, przepustnicę i grzybki od listwy paliwowej - tylko z aso. Mam dwa kolektory do LS430 na sprzedaż więc jeśli nie chcesz eksperymentować na swoim pisz PW. Zrzucałem kolektor już 2-3 razy więc jeśli potrzebujesz jakichś step-by-step - dzwoń.
Re: [3UZ-FE] Luz zaworowy
Posted: 17 Mar 2014, o 13:52
by owczar
Dzięki za podpowiedzi. Myślałem, że może w ASO mają od ręki. W końcu sami świadczą usługę regulacji luzu zaworowego. Zerknąłem dzisiaj do manuala i rozważam inne rozwiązanie.
Luz zaworowy raczej się zmniejsza niż powiększa, więc grubszych płytek raczej nie będę potrzebował. Czy ktoś z Was stosował planowanie tych płytek? Rozwiązanie nieskomplikowane i powinno przynieść pożądany rezultat. Czy ktoś kojarzy jaki luz z dopuszczalnego zakresu ustawia serwis? Czy to jest maksymalny zakładany luz, czy raczej środek tolerancji. Z racji, że auto będzie jeździło na LPG mam zamiar ustawiać bliżej górnej granicy tolerancji.
Zakładam, że zimny silnik to temp w okolicach 20 stopni?
Czy te uszczelki pod kolektorem i przepustnicą są jednorazowe? W galancie mam podobne rozwiązanie, ale te 2-3 demontaże z powodzeniem znoszą. Zresztą w moim zdejmowałem kolektor z 5 razy (wtryskiwacze LPG pod kolektorem) i nie było żadnych problemów. Po wszystkich poprawkach w instalacji wymieniłem na koniec na nowy OEM, ale nie zauważyłem żadnej zmiany.
Re: [3UZ-FE] Luz zaworowy
Posted: 17 Mar 2014, o 15:09
by carsik
uszczelki jak ni zdemolujesz to można zakłądać bez problemu. Ze szlifowaniem płytek to słaby pomysł.
Re: [3UZ-FE] Luz zaworowy
Posted: 17 Mar 2014, o 15:22
by owczar
A jakie są główne przesłanki by ich nie szlifować? Obróbka powierzchniowa?
Gdyby dać częścią szlifowaną od strony szklanki to powierzchnia styku pozostaje duża, a od drugiej strony nadal jest twarda. Nie chcę tego robić pilnikiem, tylko oddać do zakładu specjalistycznego, żeby nie czekać potem tydzień na nowe płytki.
Re: [3UZ-FE] Luz zaworowy
Posted: 18 Mar 2014, o 11:14
by jano86
Ja dorabialem kiedyś płytki do Imprezy WRX RA (te głowice miały luzy reguilowane płytkami). Była straszna jazda żebyto dorobić, a potem zeszlifować do odpowiednich grubości. problemy były natury technicznej i ciężko było znaleźć speca, który będzie miał stosowny sprzęt (magnesówka).
Re: [3UZ-FE] Luz zaworowy
Posted: 18 Mar 2014, o 11:28
by owczar
A ostatecznie zeszlifowałeś? Były z tym problemy jakieś później? Ja taki warsztat znalazłem w okolicy. Muszę się tylko dogadać czy zrobią mi od ręki lub w krótkim czasie.
Re: [3UZ-FE] Luz zaworowy
Posted: 18 Mar 2014, o 12:29
by maniek_ls400
Owczar - dzwoniłeś do ASO pytając po ile są płytki i jaka jest ich dostępność ? Lubicie kombinować bojąc się podjechać i zapytać w serwisie ile coś kosztuje..
Po pierwsze spodziewaj się wymiany ZERA płytek a jeśli nawet wydasz 100-200 na nowe to chyba dasz radę ?
Re: [3UZ-FE] Luz zaworowy
Posted: 18 Mar 2014, o 12:42
by owczar
Nie dzwoniłem jeszcze. 200 zł to żaden koszt, tylko kwestia czy dostanę je od reki. Przedzwonię dzisiaj i zapytam. Podpowie ktoś jakie przerwy ustawiać? Środek tolerancji czy z największym zapasem?
Re: [3UZ-FE] Luz zaworowy
Posted: 18 Mar 2014, o 12:50
by Picakus
owczar wrote:Nie dzwoniłem jeszcze. 200 zł to żaden koszt, tylko kwestia czy dostanę je od reki. Przedzwonię dzisiaj i zapytam. Podpowie ktoś jakie przerwy ustawiać? Środek tolerancji czy z największym zapasem?
Lexus GS SDS tu masz rozpisane luzy zaworowe, są oczywiście rozpisane dla zimnego silnika

Re: [3UZ-FE] Luz zaworowy
Posted: 18 Mar 2014, o 13:02
by owczar
Dzięki

wartości katalogowe juz sprawdzałem. Tylko pytanie czy celować w środek tolerancji czy np w 0.25 dla dolotowych ?