LPG prawda i mity

Tematy ogólne nie związane z danym modelem Lexusa
maxkow
Lex Maniak
Posty: 928
Rejestracja: 20 wrz 2010, o 00:00
Model Lexusa: is200
Kontakt:

Re: LPG prawda i mity

Post autor: maxkow »

w zwiazku z tym ze post moj sam sobie skasowałem napisze jeszcze raz tylko co nieco skroce

Wiekszosc złych opinii o LPG dotyczy instalacji 1 gen na mixerze , czesto te instalacje miały bardzo ograniczone możliwości ustawień i bardzo często nie bardzo chciały współgrać z autami na wtrysku tak naprawdę nadawaly sie wyłącznie do aut z gaźnikami ewentualnie na wtrysku jednopunktowy miały kilka problemów przede wszystkim taki ze LPG czesto cofało sie w dolot i występowała detonacja co uszkadzało miedzy innymi dolot jak również przepływomierze , jesli takie auto posiadało , plusem ich bylo to ,ze byly poprostu tanie.
Na dzien dzisiejszy paraktycznie juz nie stosuje sie istalacji na mixerze , na dzien dzisiejszy najczęściej stosowana instalacja jest instalacja sekwencyjna , ktora ma znacznie wiecej opcji ,ustawień i duzo lepiej współpracuje z silnikiem .
Koszty instalacji LPG do auta 4 cyl to ok 2200-2300 do 6 cyl oczywiscie więcej , mozna juz zalozyc taka instalacje od ok 2800-3300 , mowa oczywiscie o instalacjach z tych niższych półek bo sa tez instalacje przekraczające 4tys i znacznie wiecej . Ludzie czesto tez narzekali ze padaja np pompy paliwa , i faktycznie tak sie zdarzalo , ale glowna przyczyna tego typu awarji był sam uzytkownik , ktory jak mial LPG nie mial praktycznie w baku nic PB , a nalezy pamietac ze majac LPG musimy miec kilka najlepiej kilkanacie litrow PB poniewaz jezdzac na LPG pompa od paliwa chodzi rowniez mimo ze nie uzywamy PB , a jesli bak jest pusty to sie ona poprostu zatrze.
Przed wyborem instalacji LPG musimy zadac sobie zasadnicznie pytanie ile robimy km nalezy pamietac przy tym ze auta z LPG pala srednio ok 10% wiecej LPG niz PB , jak rowniez to ze mimo ze mamy instalcje LPG zuzywamy tez PB , nowoczesne instalacje przełaczaja sie automatycznie przy temp ok 40'C wiec co za tym idzie do czasu gdy silnik nie osiagnie wlasciwej temp jedziemy na PB , wiec jesli do pracy mamy ok 7km to trzeba sie z tym liczyc , ze na PB zrobimy srednio ok 3-4km a na LPG ok 3km wiec w tym wypadku i tak bedziemy wiecej jezdzic na PB dodatkow nie zapomnijmy ze przeglad jest rowniez drozszy i co jakis czas nalezy wymienic filtr gazu.
Kolejna sprawa to ze mimo iz mamy LPG musimy od czasu do czasu robic KM na PB pozwala nam to nie doprowadzic do stanu zeby wtryski sie zapiekly nieuzywane , a tak jadac od czasu do czasu na PB pozwalamy im popracowac i przesmarowac sie. instalacje starszego typu pozwalały nam na odpaleniu auta na LPG wtedy szanse ze wtryski sie zapieka sa znacznie wyzsze na szczescie jest juz coraz mniej aut z starszymi instalacjami ,ktore byly bardzo zawodne i stad wiekszosci te negatywne opinie .
Czesto zdarza sie ze ludzie pisza ze LPG niszczy silniki , zdarza sie to bardzo rzadko i przyczyna jest zle ustawiona dawka LPG ktora przy zbyt ubogiej dawce moze doprowadzic do wypalania sie zaworow , ale to rowniez w wiekszosci tyczy sie starszych gen instalacji LPG . Obecne instalacje LPg posiadaja wlasne komp ktore zapisuja mapy paliwowe i LPG co pozwala nam duzo lepiej ustawic LPG w stosunku do benzyny ,te dwie mapy sa nalozone na siebie i wykreslaja nam sredni wykres pokazujacy zuzycie PB i LPG , nalezy pamietac zeby w mapie ustawic troche wieksza dawke LPG.
Nastepna sprawa to zakladajac LPG musimy sie nastawic ze na poczatku bedziemy musieli pare razy podjechac do gazmajstrow , zeby wprowadzic korekty ustawień , najczęściej występuje to po przebiegu ok 1tys km potem średnio robimy przegląd co 10tys km. Obecnie sa na rynku dostepne instalacje LPg z komp ktory juz podczas jazdy dokonuje korekty ustawien LPG .
Kolejna sprawa to , ze sa silniki ktore poprostu nie nadaja sie do przeróbki na LPG np GDI , FSI czy silniki wankla.
Bzdura jest , ze nie da sie zagazować silników Turbodoładowanych lub posiadających kompresor , idzie to zrobic sam mialem auto z Turbo saab 2,0t i chodzil bez wiekszych problemow jedynie co były trochę większe problemy z regulacja i na poczatku okazało sie , ze wtryski nie wyrabiały (byly za wolne) w przypadku aut z silnikami turbodoladowanymi i o wiekszej mocy problemem moga byc reduktory , ktore z reguly obsługują auta z nie większa moca jak 250KM ,tak podają producenci reduktorów w rzeczywistosci ta moc jest ok 220-230KM z większa maja problemy ,jest na to rozwiązanie należy zastosować wtedy 2 reduktory ,ale wiaze sie to niestety z wiekszymi kosztami.
Kolejny problem to spadek mocy , i tutaj rzeczywiscie auto podzczas jazdy na LPG ma mniej KM , ale jesli instalacja jest poprawnie wysterowana spadek mocy dla wiekszosci kierowcow bedzie wogole nie odczuwalna , kiedys sprawdzilismy roznice na hamowni i wyszła nam roznica miedzy LPG a PB ok 4KM przy mocy auta 140KM. Idealnym rozwiazaniem było by wysterowanie instalcji LPG na hamowni .
Zanim będziemy chcieli założyć instalacje LPG policzmy czy ona faktycznie jest nam potrzebna ile robimy km , czy sa to odcinki dlugie czy krotkie . I oczywiście należy jak najwięcej dowiedziec sie o gazmajstrach , bo nawet najlepsza instalcja LPG można źle założyć , a co za tym idzie będą z nia problemy. Dowiedzmy sie rowniez czy nasze auto bedzie chodziło na LPG , z tego co mi wiadomo większość Lexusów z lat produkcji 90 jak i tych starszych konstrukcji bezproblemowo chodzi na LPG, trudno mi powiedzieć jak znoszą LPG lexusy z nowszymi silnikami.
Obecnie instalacje LPG sa na dużo wyższym poziomie jak na poczatku lat 90 jak i również gazmechanicy rowniez sa badziej doinformowani , jakosc instalacji LPG poprawila sie na tyle ze coraz więcej firm zakladajcych LPG daje 2 lata gwarancji bez limitu km ,wiec to tez o czyms swiadczy , nie mniej nalezy uwazac w jakim zakladzie zakalda sie LPG.
Nastepny temat to w wiekszosci krajow LPG jest traktowane jako paliwo ekologiczne , w polsce nikt specjanie o tym nie mysli , bo my tu liczymy $$$ , ale zakladajac LPg przyczyniamy sie do ochrony srodowiska , i nikt nam nie zarzuci , ze mamy duży silnik i zanieczyszczamy środowisko ,coraz częściej zdarza sie , ze w dużych miastach europy , jesli chcesz założyć instalacje LPG dostaniesz dotacje od państwa , tak bylo z tego co pamietam chyba w Paryzu .
Niestety LPg to tez problem podstawowym problem jest ograniczony zasięg na LPG , to ze większości krajów nadal nie ma za duzo stacji z LPG , ale ta sytylacja coraz bardziej sie poprawia , no i dla mnie osobiście największy problem , to ze butle musiałem wstawić zamiast zapasowki , a zapasowke do kufra , a co sie z tym wiaze musialem sobie zagracic i tak nieduzy bagaznik , o ile na codzien to nie przeszkadza bo jakos wielce nie korzystam z bagaznika , o tyle podczas wyjazdu na wakacje nieduzy bagaznik iS plus zapasowka to juz wtedy zaczyna byc duzym problem spakowanie sie .Jest i na to sposób mozna kupic kpl naprawczy do opon , ale jakos nie mam do tego przekonania .

mam nadzieje ze znowu tych wypocin nie skasuje , moze to pomoze co niektorym w wyborze czy zakaldac LPG czy jezdzic na PB , bo jak sami wiemy Lexus mało nie pala ,a dla niektorych problem spalania wiaze sie z tym czy miec :LEXUS: czy go sprzedac .
ObrazekObrazekObrazek

To już ostatnie chwile na wzięcie udziału w zlocie 2012 klik --> ZLOT Lexus-Forum 2012 <-- klik
To już ostatnie chwile na wzięcie udziału w zlocie klik --> ZLOT Lexus-Forum 2012 <-- klik
Awatar użytkownika
konik_80
Lex Driver
Posty: 426
Rejestracja: 21 wrz 2010, o 17:13
Model Lexusa: kiedyś IS200 obecnie Avensis T25
Skąd:: Szkocja
Lokalizacja: Szkocja / Stargard Szczec
Kontakt:

Re: LPG prawda i mity

Post autor: konik_80 »

Dobry wykład maxkow!!!

Dodam od siebie tylko kilka sprostowań ;)
Temperaturę załączania LPG można ustawiać najczęściej od 20 stopni w górę - najniższa bezpieczna dla membran reduktora temperatura to 30stp.
Lexy bardzo szybko łapią temperaturę także wystarczy przejechać (nawet w mrozach) nie więcej jak kilometr i przełączy się na gaz.

Co do wyższego spalania LPG w stosunku do PB to różnica może wynosić około 20% (fajnie byłoby jakby było to 10% ale w praktyce jest to niemalże nieosiągalne)

Bezpośredni wtrysk - niektóre auta obecnie da się zagazować - są na rynku specjalne instalacje dedykowane pod dany silnik z bezpośrednim wtryskiem - tych instalacji się nie mapuje - mają specjalnie dobrane parametry tylko pod dany silnik - problemem jest ich cena...

Dodam jeszcze o Awaryjnym rozruch na gazie - większość instalacji sekwencyjnych w przypadku braku PB bądź awarii pompy lub wtrysków Pb ma możliwość awaryjnego odpalenia silnika na gazie (ale tuta trzeba przeczytać instrukcję od sterownika bo nie wszystkie posiadają tą funkcję - a od siebie dodam , że w takim przypadku niemalże konieczne jest skoczenie do domu po czajnik z gorącą wodą i oblanie reduktora w celu wstępnego rozgrzania ;) )
tomekb
Lex Master
Posty: 2643
Rejestracja: 21 wrz 2010, o 17:07
Model Lexusa: Avensis t25 1,8 aut, rx300 2gen.
Skąd:: Sosnowiec, Będzin
Lokalizacja: Sosnowiec, Będzin
Kontakt:

Re: LPG prawda i mity

Post autor: tomekb »

maxkow i konik nic dodac nic ujac LPG poprostu daje rade :) w co watpilem bardzo
Awatar użytkownika
klexus
Lex Master
Posty: 1713
Rejestracja: 21 wrz 2010, o 17:01
Model Lexusa: GS 300
Skąd:: Silesia
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Re: LPG prawda i mity

Post autor: klexus »

od siebie dodam tyle
Pb 100km= 75zł
Lpg 100km=37zł (latem 30zł)
Awatar użytkownika
prosperopro
Lex Driver
Posty: 599
Rejestracja: 10 sty 2011, o 20:08
Model Lexusa: LS400 UCF11
Lokalizacja: Lublin

Re: LPG prawda i mity

Post autor: prosperopro »

fajnie to opisales ;) ciesze sie ze moje nastawienie do LPG stworzylo taki temat i Twoja wypowiedz maxkow ;)
Duzo info i fajnie to opisales :D Tylko jak widze lexa z LPG to ciska sie usmiech na buzi ;) nic nie mam do tego kto na czym jezdzi jego sprawa no ale bez przesady jak sie kupuje auto z wyzszej polki z takim silnikiem to chyba trzeba sie tez nastawic na wyzsze spalanie :) jesli kogos stac na konia to i na owies musi ;) Ostatnio akurat tak sie zlozlo ze tankowalem lexem obok dystrybutora z LPG pojechal facet lexem jakas nowka i zatankowal gaz do pelna :D ja taki usmiech bo cos szybko nabilo i troche gadki padlo i zapytalem sie wkoncu o zasieg to powiedzial ze butla w kole okolo 30 l to 200 km. Wiecej rabanu niz to wszystko warte a wkladajac butle do bagaznika to praktycznie nie ma co wiecej wlozyc chyba tylko bagaz podreczny ;) Teraz dosc czesto mozna spotakc nowe samochody z instalacja LPG np. w Lublinie jezdzi z 4 hammery z tego kazy na LPG :D lub pacyfiki lub inne samochody z wyszej polki z LPG. Zreszta montujesz super swietna instalcje LPG i wydajesz na nia okolo 5-8 tys. - nie dosc ze wartosc auta sie nie podnosi a wrecz przeciwnie sie obniza to jeszcze istalujesz praktycznie dla kogos. Jakby ktos chcial tanio jezdzic to przeciez odrazu moze uzywanego kupic z lpg i na dodatek z silnikiem ktory bedzie bral 6-8 l gazu ;) Tak by bylo o wiele bardziej oplacalnie ;) sam sie zastanawiam czy na codzien nie wziac sobie jakiegos malego bzyka 4 drzwiowego z instalacja LPG do 4-7 tys ;) Ubezpieczenie + przeglad to tylko jednorazowy koszt roczny wiec az tak bym gorzej na tym nie wyszedl co inastalacja LPG. ;)
To takie moje przymyslenia ;P Czy przypadkiem z Lexa uzytkowanego na codzien nie zrobic lexa "odswietnego" ;)
"Coś co jest teraz jest gorsze niż było"
"Proste sa dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
"samochody sa na benzyne. na olej napedowy jezdza traktory i ciezarowki, a na gazie gotuje sie obiad. tyle w tym temacie."
TOYOTA LEXUS LS400 ®
Awatar użytkownika
Travis
Lex Master
Posty: 1441
Rejestracja: 8 gru 2010, o 14:33
Model Lexusa: GS430 MK3
Skąd:: Nowy Targ
Lokalizacja: Nowy Targ
Kontakt:

Re: LPG prawda i mity

Post autor: Travis »

teraz zaczynam się zastanawiać czy opłaca mi się montować instalację gazową jeżeli robię tygodniowo średnio 350km
tomekb
Lex Master
Posty: 2643
Rejestracja: 21 wrz 2010, o 17:07
Model Lexusa: Avensis t25 1,8 aut, rx300 2gen.
Skąd:: Sosnowiec, Będzin
Lokalizacja: Sosnowiec, Będzin
Kontakt:

Re: LPG prawda i mity

Post autor: tomekb »

jak najbardziej sie oplaca po roku zwrot instalacji masz gwarantowany a jak ceny poszybowaly tak jak teraz to szybciej
Awatar użytkownika
prosperopro
Lex Driver
Posty: 599
Rejestracja: 10 sty 2011, o 20:08
Model Lexusa: LS400 UCF11
Lokalizacja: Lublin

Re: LPG prawda i mity

Post autor: prosperopro »

kwestia czasu jak poszybuje LPG ;) jak nie cena samego gazu tak akcyze zarzuca ;)
"Coś co jest teraz jest gorsze niż było"
"Proste sa dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
"samochody sa na benzyne. na olej napedowy jezdza traktory i ciezarowki, a na gazie gotuje sie obiad. tyle w tym temacie."
TOYOTA LEXUS LS400 ®
Awatar użytkownika
hesus
Lex user
Posty: 98
Rejestracja: 28 lis 2010, o 14:44
Model Lexusa: IS200
Skąd:: Silesia
Lokalizacja: Silesia
Kontakt:

Re: LPG prawda i mity

Post autor: hesus »

o tej morderczej akcyzie na LPG to już 10 lat i 2 auto słysze :) wróżyć z fusów to sobie można... wszystko drożeje, ale i tak stosunek ~2:1 pewnie zostanie zachowany.

mnie zawsze rozwala, jak taki jeden z drugim prześmiewcą LPG podchodzą na stacji i zaczynają ramolić jak to u wójka wieśka po montazu instalki wszystkie krowy we wsi kokluszu dostały... zero jakiejkolwiek technicznej wiedzy na temat samego paliwa, instalacji, czy silnika, ale zawsze wiedzą lepiej . i koronny argument "stać Cie na auto, stać cię też na paliwo" - no stać mnie... ale nie mam ochoty w imię głupiego strugania pana bogacza płacić 2x więcej niż można, zwłaszcza, że różnicy nie czuć. Jak czyjeś ego wymaga by płacić prawie 100% podatku na litrze - droga wolna, ale nie szydźcie panowie z tych, którzy szanują swoje pieniądze i przy okazji mniej trują w środowisko.
maxkow
Lex Maniak
Posty: 928
Rejestracja: 20 wrz 2010, o 00:00
Model Lexusa: is200
Kontakt:

Re: LPG prawda i mity

Post autor: maxkow »

Mysle ze akcyza juz dawno by była podniesiona na LPg , a z tego co mi wiadomo w w UE LPG jest uwazane jako paliwo ekologiczne , a co za tym idzie ekologie nalezy promowac a podwyzszenie akcyzy nie jest promocja . Gdzies kiedys czytałem ze podobno jest przykaz UE ze LPG powinno kosztowac 1/2 ceny PB ,ale tak bylo kilka lat temu , nie wiem jak jest teraz.
ObrazekObrazekObrazek

To już ostatnie chwile na wzięcie udziału w zlocie 2012 klik --> ZLOT Lexus-Forum 2012 <-- klik
To już ostatnie chwile na wzięcie udziału w zlocie klik --> ZLOT Lexus-Forum 2012 <-- klik
ODPOWIEDZ

Wróć do „Rozmowy ogólne związane z Instalacjami LPG”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość