Page 2 of 4

Re: GS 350

Posted: 13 Mar 2013, o 14:36
by klexus
tak dla zachęty, ja bym brał z literką H :biggrin2:





do 120 miał dywanik pod pedałem gazu pózniej jak widać na załączonym obrazku poprawił go i leci :hobby:
Ta skrzynia to jak w skuterku heheh piękna sprawa :puchar:

Re: GS 350

Posted: 13 Mar 2013, o 23:15
by pkobierecki
A propo's skrzyni e-CVT, bo wielu odstrasza to rozwiązanie. Moim zdaniem nie ma co bać się działania skrzyni bezstopniowej bo w codziennej eksploatacji silnika niemal nie słychać, i nie będzie się on kręcił wysoko podczas przyspieszania. To zjawisko "ciśnięcia skuterem" podczas przyspieszania to rzeczywiście występuje- ale w Lexusie CT. Bo ma mały silniczek który nie radzi sobie ze sprawnym ciągnięciem tego auta.
Dla przykładu filmik z mojej jazdy- zauważ, że w pierwszej fazie jadę za ścigającymi się dwoma autami z silnikami 1,9 TDI, więc wolno to nie jest :) dopiero potem przycisnąłem do końca :)
http://youtu.be/jBLC4e0o3Gw

Re: GS 350

Posted: 14 Mar 2013, o 11:16
by tomekb
Skrzynia CVT coraz częściej pojawia się w Japońskich produkcjach Mitsubishi, toyota, subaru Chyba doszli do wniosku że mniej strat jak w przyadku tradycyjnego automatu

Re: GS 350

Posted: 14 Mar 2013, o 15:53
by pkobierecki
Też zauważyłem, że CVT jest w coraz większej ilości aut, ale jednak nie jestem przekonany co do trwałości takiej zwykłej skrzyni CVT opartej na stożkach i pasie transmisyjnym. Bo CVT a e-CVT to rozwiązania nijak do siebie nie podobne. Jak by nie patrzeć jej działanie jest oparte na dużym tarciu. A wszystko co jest oparte na tarciu prędzej czy później musi się zużyć. Słyszałem, że ogólnie trwałość takiego pasa jest na poziomie 150.000 km przebiegu. Zauważcie, że nie stosuję się jej w silnikach diesla bo taka przekładnia rozpada sie pod wpływem zbyt dużego momentu obrotowego. Moc nie ma zbytniego znaczenia, bo jest to wartośc wyliczana wprost z momentu obrotowego i możliwych obrotów silnika. Na tym właśnie przejechało się Audi w swojej przekładni Multitronic. Może rosnąca popularność CVT wynika właśnie z dużej wydajności- czyli małych strat w napędzie, taniości i prostoty konstrukcji. W końcu to tylko przekładnia pasowa tak prosta, że jako student uczelni technicznej nawet nie zrobię z tego inżynierki bo za proste :)

Re: GS 350

Posted: 15 Mar 2013, o 09:21
by tomekb
Jeśli chodzi o trwałość to dowiadywałem się o CVT toyoty gdyz tata zamierzał się na nową RAVke i kumpel z działu serwisu sprawdził że w Polsce w ravkach i avenach byly dopiero 4 przypadki zepsucia sie Toyota partycypowała w naprawie mimo zakończenia gwarancji.
Jeśli podejmie Tata decyzje o zmianie auta nowa ravka jest na 1. miesjcu jak narazie ale on już 2 lata zmienia auto heheh i tyle typów było że.....
Z tym momentem to nie wiadomo bo silnik elektryczny ma duzy moment.

Re: GS 350

Posted: 15 Mar 2013, o 09:32
by ledziu
Osobiście boje sie wynalazków koncernu Tojki, przestali na tym panować więc żeby się nie okazało że będzie tak jak z MMT.

Re: GS 350

Posted: 15 Mar 2013, o 10:40
by Yarecki
tomekb wrote:Jeśli chodzi o trwałość to dowiadywałem się o CVT toyoty gdyz tata zamierzał się na nową RAVke i kumpel z działu serwisu sprawdził że w Polsce w ravkach i avenach byly dopiero 4 przypadki zepsucia sie Toyota partycypowała w naprawie mimo zakończenia gwarancji.
Jeśli podejmie Tata decyzje o zmianie auta nowa ravka jest na 1. miesjcu jak narazie ale on już 2 lata zmienia auto heheh i tyle typów było że.....
Z tym momentem to nie wiadomo bo silnik elektryczny ma duzy moment.
Nie chodzi może tylko o duży moment tak do końca a w jaki sposób jest rozwijany.
W dieselu na początku nie ma nic a pośniej jest mocne walnięcie ja suszarka zadziała co powoduje właśnie padanie skrzynek AT.

Re: GS 350

Posted: 16 Mar 2013, o 10:10
by pkobierecki
tomekb wrote: Z tym momentem to nie wiadomo bo silnik elektryczny ma duzy moment.
Ale pamiętaj, że w układach hybrydowych nie ma skrzyni bezstopniowej tylko jest planetarny układ łączący dwa silniki, co ze skrzynią bezstopniową nie ma nic wspólnego. Tylko nazywa się podobnie, więc nie ma co się obawiać o to rozwiązanie. W Toyocie Prius działa to od 15 lat i podobno lepiej się sprawuje niż zwykłe napędy, bo silnik benzynowy jest mniej wysilony przez działanie w cyklu spalania Atkinsona, a osprzęt jest napędzany z silników elektrycznych co gwarantuje niebywałą prostotę konstrukcji. W dodatku nie ma jako takiej skrzyni biegów, tylko ten układ planetarny. Nie ma sprzęgieł, nie ma żadnych elementów ciernych. W teorii to może działać całą wieczność. :)

Re: GS 350

Posted: 16 Mar 2013, o 12:21
by tomekb
Pkobierca nie zagłebiałem sie w to myslalem ze jak pisze e-cvt to jakis zmodyfikowany cvt dobrze wiedzieć,

Re: GS 350

Posted: 16 Mar 2013, o 19:28
by pkobierecki
Powiem Ci szczerze, że jak sam patrzyłem na schematy działania takiej hybrydy- zwanej szeregowo-równoległą, to i tak wszystkiego nie ogarnąłem :D
Ale tutaj jest filmik z modelem takiego rozwiązania. Mi to przypomina dyferencjał, tylko odwrócony
:)
moim zdaniem genialna technologia
http://www.youtube.com/watch?v=Zpfs2LPAa6Y