Page 2 of 6

Re: [GS300/430 II Gen] co wybrać

Posted: 2 Feb 2012, o 11:19
by bedok
maniek_ls400 wrote:GS300 czy GS430 akcyza ta sama. W cudotwórców sprowadzających bezwypadkowe, które po opłatach są tańsze niż na mobile.de chyba nie wierzysz ? Kwestia przygotowania auta do clenia i można przeżyć z akcyzą.
doskonale zdaje sobie sprawe, ze dobre auta w DE sa duzo drozsze przed oplatami niz u nas ''przygotowane do rejestracji'', wiem tez dlaczego ;)

po prostu nie po to ciezko pracuje i place podatki zeby pozbywac sie duzej kasy na akcyze bo dla kogos w ministerstwie auto ponad 2 litry to luksus...

A skoro koledze nie przeszkadza RHD to tylko sie cieszyc, wybor na wyspach z pewnoscia spory :)

generalnie uwazam ze
- 300 R6 - dobrze
- 430 V8 - lepiej ;)

Re: [GS300/430 II Gen] co wybrać

Posted: 2 Feb 2012, o 13:29
by tomzi
Absolutnie nie przeszkadza mi RHD kwestia przyzwyczajenia. Na wyspach faktycznie można coś fajnego wybrać

Re: [GS300/430 II Gen] co wybrać

Posted: 2 Feb 2012, o 21:28
by ledziu
[quote="tomzi"]Raczej takie cudo z pierwszego ogłoszenia odpada. Widać że zawiecha jest już skrzywiona.

Dzięki takiemu podejściu czyli "zawiecha skrzywiona" można tanio kupić auto.
Nie ma lepszego uderzenia do naprawy niż dotknięte zawieszenie, w szczególnie z tyłu.

Re: [GS300/430 II Gen] co wybrać

Posted: 2 Feb 2012, o 22:31
by tomzi
znajomy kupił tak mietka E klase z 2006 Też niby lekkie puknięcie z tyłu.Jak przyszło do naprawy to wyszło że cała belka jest cofnięta o 20cm. Remont wynióśł go dużo więcej niż by kupił bezwypadkowego

Re: [GS300/430 II Gen] co wybrać

Posted: 2 Feb 2012, o 22:55
by ledziu
tomzi wrote:znajomy kupił tak mietka E klase z 2006 Też niby lekkie puknięcie z tyłu.Jak przyszło do naprawy to wyszło że cała belka jest cofnięta o 20cm. Remont wynióśł go dużo więcej niż by kupił bezwypadkowego
Mówię nie o stuknięciu z tyłu tylko o uszkodzonej zawieszce. Nie porównuj mietka E z 06r do :LEXUS: MKII wystarczy że miecio miał pneumatykę i pozamiatane. Nawet jeśli miał to trzeba tak negocjować cenę żeby brać poprawkę na to czego nie widać na pierwszy rzut oka.
Handlarze często wykorzystują nie wiedzę szczególnie przy lekko strzelonym przednim kole mówiąc "panie to tylko wahacz" a potem wyjdzie magiel, sanki, mc person, zwrotnica, półośka itd.... Dlatego jak widzę że auto ma strzelone koło to negocjuje na maxa cenę przygotowując się na najgorsze.
Mój najlepszy zakup to Celica z 2002r z 9tyś przebiegu miała położone tylne koło. Nikt jej nie chciał przez pół roku, kupiłem ją i w ciągu jednego dnia roboczego była gotowa do jazdy , po prostu wymieniłem całą belkę z mc pers. od angola.

Więc jeżeli ktoś może taniej kupić GS MKII z walniętym kołem to negocjować i brać. :ok:

Re: [GS300/430 II Gen] co wybrać

Posted: 2 Feb 2012, o 23:46
by michal_5000
maniek_ls400 wrote:Za to z pewnością dużo lepiej jeździ i ma bardziej kulturalny motorek, bo V8 (292KM i 420Nm).
Akurat tu Mariuszu rozminales sie z prawda :P Wbrew popularnym wierzeniom to V8 jest wlasnie MNIEJ kulturalne od I6 - odsylam do fachowych opracowan.

Co do oryginalnego pytania - polecam przejechac sie obydwoma. Dla mnie GS300 w serii szalu nie robi (GS430 zreszta tez nie) - ale sa tacy, ktorych 200+ kucy 100% zadowala. Tak wiec kazdy musi sam ocenic.

Pomocnicze pytanie: na ile miales do czynienia z eksploatacja V8? Jesli nie bardzo, to musisz liczyc sie z wiekszymi kosztami czesci eksploatacyjnych + trudnosciami w znalezieniu obeznanych fachowcow (jesli np. klekna zmienne fazy itd.).

Co do roznic w wyposazeniu - wszystkie europejskie 430 jakie widzialem mialy kiere z drewnem a bez zmiany biegow (poliftowe GS300 - odwrotnie). Czujniki parkowania to chyba rzadka opcja w Gs3, nie widzialem tez Gs4 bez navi i skor (Gs3 nieraz).
Wiecej nie kojarze, to raczej b. podobne auta.

Re: [GS300/430 II Gen] co wybrać

Posted: 2 Feb 2012, o 23:56
by klexus
2JZ duzo wytrzymalszy motor, tańszy w utrzymaniu, jak się nie mylę bezkolizyjny rozrząd, kultura pracy 5+
UCF30 z tego co słyszałem, droższy w utrzymaniu, słaba dostępność części praktycznie tylko (ASO), spalanie na pewno wyższe jak w 2jz,

teraz zastanów się czego oczekujesz, trochę lepszego przyśpieszenia, kosztem spalania, bo reszta tj buda i wyposażenie jest bez zmian

Re: [GS300/430 II Gen] co wybrać

Posted: 3 Feb 2012, o 01:34
by maniek_ls400
klexus wrote:2JZ duzo wytrzymalszy motor, tańszy w utrzymaniu, jak się nie mylę bezkolizyjny rozrząd, kultura pracy 5+
UCF30 z tego co słyszałem, droższy w utrzymaniu, słaba dostępność części praktycznie tylko (ASO), spalanie na pewno wyższe jak w 2jz,

teraz zastanów się czego oczekujesz, trochę lepszego przyśpieszenia, kosztem spalania, bo reszta tj buda i wyposażenie jest bez zmian
Co nazywacie kulturą pracy ? Bo ja ciszę na N oraz w trakcie jazdy, brak drgań przenoszonych na budę, ładny 'gang' przy wkręcaniu na obroty.
Dostępność części do 430? Bez problemu - jest kilku gości w PL, którzy mają na stanie kilka silników - rozkładają je też na części. Przy okazji - ja mam takie doświadczenia - zadbane silniki nie padają - olej, rozrząd, płyny na czas i oryginalne filtry..
Spalanie - nie wiem jak się ma 2jz do UCF30 (mam dane z LS430) jeśli ktoś się podzieli realnymi osiągami 2jz będzie można porównać.

Re: [GS300/430 II Gen] co wybrać

Posted: 3 Feb 2012, o 01:48
by rsz1981/2
2jz w trasie 9,5 w miescie 13-14l oczywiscie PB przy sprzyjających warunkach pogodowych.

Re: [GS300/430 II Gen] co wybrać

Posted: 3 Feb 2012, o 09:43
by tomzi
(Michał 5000)
Jak na tę chwilę nie miałem okazji śmigać 8cylindrowcem. Generalnie nie upieram się ani na pierwszą wersję tj GS300 ani na drugą GS 430, zobaczymy co się trafi ciekawego.
A powiedzcie jak się sprawdza ten dotykowy wyświetlacz bo będę szukał takiej właśnie wersji da radę wgrać tam mapy PL. Jakie funkcje to posiada? Czy GSII miały na wyposażeniu komputer pokładowy (spalanie chwilowe, ilość paliwa itp) i oświetlenie przestrzeni nóg kierowcy i pasażera bo słyszałem że różnie z tym jest?
Generalnie czy może mi ktoś przybliżyć jakie wyposażenie miały GS II w serii i opcji? Wydaje się że miały troszę skromniejsze wyposażenie niż auta podobnej klasy np niemieckie
Może ktoś ma instrukcję obsługi w PL. Muszę też jeszcze rozkminić tą skrzynię biegów ze zmianą w kierownicy. Automatem generalnie jeździłem tylko okazjonalnie