Page 2 of 3
[GS450h] Działanie systemu start-stop
Posted: 22 Mar 2017, o 23:10
by Phil
pkobierecki wrote:Dokładnie tak- zawsze rano się odpali. Ni pojeździsz na prąd do sklepu kilometr od domu

Dzięki. Ciekawią mnie te wszystkie testy kiedy facet wsiada naciska power widzi komunikat ready i rusza zawsze na elektryce.. Pewnie - po naładowaniu baterii podczas jazdy tak jest ale jak trochę postoi to dupa i benzyna zawsze się musi uruchomić.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Re: [GS450h] Działanie systemu start-stop
Posted: 23 Mar 2017, o 16:32
by Thorgal1
jadę do pracy 15km, na dworze jest ciepło (nie gorąco) i po 2-3h znowu wsiadam to silnik jeszcze trzyma temp i ruszam na elektryce.
dogrzewa się po to że, jak nagle naciśniesz na gaz żeby nie zajechać zimnego silnika
jak włączysz klimę na max żeby schłodzić budę to też się może włączyć ... ogólnie elektryczna sprężarka najmocniej zużywa baterię ze wszystkich podzespołów w samochodzie.
Jak masz ja wyłączoną, to naprawdę dużo szybciej się ładuje bateria w czasie jazdy i nie spada z niej tak prąd
Re: [GS450h] Działanie systemu start-stop
Posted: 23 Mar 2017, o 23:33
by pkobierecki
To prawda, blok silnika ładnie trzyma temperaturę i latem nawet po kilku godzinach potrafi być gotowy do jazdy bez rozgrzewania. Ale nawet w piękne i ciepłe letnie noce ochładza się na tyle, że rano musi się rozgrzać. Bezpieczeństwo i trwałość silnika przede wszystkim

Re: [GS450h] Działanie systemu start-stop
Posted: 24 Mar 2017, o 12:15
by Phil
Dzieki Panowie, chcialem sie upewnic ze u mnie wszystko OK

Re: [GS450h] Działanie systemu start-stop
Posted: 7 Dec 2017, o 19:00
by Kristof
Trochę odgrzeje kotleta, ale mam pytanie odnośnie samego systemu

czy w 350 na eco nie powinien zachowywać się tak samo? Button ma napis Start Stop engine ale czy system jest wrzucony do 350 to się z instrukcji nie dowiedziałem
Re: [GS450h] Działanie systemu start-stop
Posted: 7 Dec 2017, o 22:03
by pkobierecki
Miałem na testach wersję 350 i z tego co pamiętam to nie ma on systemu "start and stop".
Re: [GS450h] Działanie systemu start-stop
Posted: 13 Mar 2018, o 10:01
by Thorgal1
A ktoś może wie lub czytał o odblokowaniu gazu w hybrydach żeby na parkingu P Można było wkręcić go na obroty ? Teraz jest tak z 10% potencjometr pozwala wkręcić chociaż but w podłodze.
Re: [GS450h] Działanie systemu start-stop
Posted: 13 Mar 2018, o 15:45
by Phil
Thorgal1 wrote:A ktoś może wie lub czytał o odblokowaniu gazu w hybrydach żeby na parkingu P Można było wkręcić go na obroty ? Teraz jest tak z 10% potencjometr pozwala wkręcić chociaż but w podłodze.
Good question. Jest parę takich kłopotliwych tematów w hybrydzie.
Np pomoc przy odpaleniu auta na kable. Jak to zrobić jak spalinówka nie pracuje? (miałem taką sytuację - akurat u mnie pracował bo było to rano i mróz ale teoretycznie jak ciepły silnik i bateria naładowana to co robic?).
Re: [GS450h] Działanie systemu start-stop
Posted: 13 Mar 2018, o 18:20
by klaus
Phil wrote:
Good question. Jest parę takich kłopotliwych tematów w hybrydzie.
Np pomoc przy odpaleniu auta na kable. Jak to zrobić jak spalinówka nie pracuje? (miałem taką sytuację - akurat u mnie pracował bo było to rano i mróz ale teoretycznie jak ciepły silnik i bateria naładowana to co robic?).
W jakim celu chciałbyś uruchamiać manualnie silnik spalinowy w hybrydzie przy "pożyczaniu" prądu"?
O ile w zwykłym samochodzie w którym alternator doładowuje akumulator to jeszcze ma sens to w hybrydzie już niekoniecznie, tutaj akumulator 12v jest ładowany przez baterie trakcyjne za pomocą inwertera.
Jak w trakcyjnych zabranie energii to sterownik sam włączy silnik spalinowy.
[GS450h] Działanie systemu start-stop
Posted: 13 Mar 2018, o 20:32
by Phil
klaus wrote:Phil wrote:
Good question. Jest parę takich kłopotliwych tematów w hybrydzie.
Np pomoc przy odpaleniu auta na kable. Jak to zrobić jak spalinówka nie pracuje? (miałem taką sytuację - akurat u mnie pracował bo było to rano i mróz ale teoretycznie jak ciepły silnik i bateria naładowana to co robic?).
W jakim celu chciałbyś uruchamiać manualnie silnik spalinowy w hybrydzie przy "pożyczaniu" prądu"?
O ile w zwykłym samochodzie w którym alternator doładowuje akumulator to jeszcze ma sens to w hybrydzie już niekoniecznie, tutaj akumulator 12v jest ładowany przez baterie trakcyjne za pomocą inwertera.
Jak w trakcyjnych zabranie energii to sterownik sam włączy silnik spalinowy.
Nie to że chcę. Zastanawiam się jak to zadziała w podobnym przypadku. Przy dużym rozładowaniu "biorcy" zazwyczaj zalecane jest zbyt silnik "dawcy" pracował. Jeśli mówisz że w razie potrzeby uruchomi się silnik benzynowy to OK, ma to sens.
Wysłane z mojego SM-G955F przy użyciu Tapatalka