Cześć, jestem posiadaczem Lexusa NX350h (2023) oraz Rav 4 (2022) oba w wersji AWD. Z perspektywy moich obserwacji mam pewne uwagi odnośnie pracy układu w Lexusie, mianowicie w Toyocie każde ruszenie (bez wciskania pedału w podłogę) jest ruszaniem na prądzie najpierw napęd na wszystkie koła, później przechodzi na przód i po osiągnięciu prędkości lub pod górę dołącza spalinę. W lexusie wygląda to zupełnie inaczej tam nawet jak dotnę gaz do odrazu uruchamia się spalina a po chwili przechodzi na EV i za chwilę znowu dołącza spalinę. Toyota również łągodniej dołącza spalinę w czasie jazdy na EV w lexusie czuć lekkie szarpnięcie.
Toyota ma przebieg ok 50k lexus połowę tego. Czy u Was praca układu wygląda podobnie? Zastanawiam się czy odwiedzić ASO czy poprostu ten typ tak ma.
Podpowiecie?
Pozdrawiam
Praca układu hybrydowego NX350h
-
- Nowy lex user
- Posts: 2
- Joined: 21 Dec 2024, o 19:40
- Model Lexusa: NX350h
- Skąd:: Będzin
- Contact:
- zeus_LM
- Lex user
- Posts: 29
- Joined: 27 Nov 2023, o 19:16
- Model Lexusa: LM
- Skąd:: Gniechowice
- Contact:
Re: Praca układu hybrydowego NX350h
350h mam w LMie z przebiegiem 13 tys. km i przełączanie się pomiędzy EV, hybrydą i czystą spalinówką jest praktycznie niezauważalne. Dopiero kiedy mocno wcisnę pedał, to rozpoznaję po dźwięku.
Jeśli chodzi o kolejność wykorzystania, to na zimnym najczęściej działa jednocześnie spalinówka i elektryk, ale samochód rozpędza prądem, a dopiero później dołącza spalinowy w zależności od prędkości i mocy wciskania pedału gazu. Po rozgrzaniu już rusza na samym prądzie przy delikatnym obchodzeniu się z pedałem gazu.
Jeśli chodzi o kolejność wykorzystania, to na zimnym najczęściej działa jednocześnie spalinówka i elektryk, ale samochód rozpędza prądem, a dopiero później dołącza spalinowy w zależności od prędkości i mocy wciskania pedału gazu. Po rozgrzaniu już rusza na samym prądzie przy delikatnym obchodzeniu się z pedałem gazu.
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 0 guests