IS250 - koniec nadchodzi szybciej, niż się Wam wydaje.
-
- Lex user
- Posty: 45
- Rejestracja: 27 lut 2017, o 23:36
- Model Lexusa: IS
- Skąd:: Małopolska
- Kontakt:
IS250 - koniec nadchodzi szybciej, niż się Wam wydaje.
Witam.
Czy słyszeliście już o tym, że nasz kochany ZSRR zwany UE, po cichu zmienił przepisy dotyczące udziału biokomponentów w paliwach?
Od stycznia na naszych stacjach zobaczycie coraz częściej kod "E10" zamiast E5, czyli zawartość alkoholu w benzynie na poziomie 10%.
Dla silników 4GR-FSE ma to być gwóźdź do trumny, gdyż nie są przystosowane do tego typu paliwa.
Tak przynajmniej twierdzi redakcja Interii:
https://motoryzacja.interia.pl/raport-r ... Id,6499889
Wszystko po to, by zniwelować wzrost kosztów paliw związanych z sankcjami na kacapów- tak twierdzą politycy.
A rzeczywistość jest taka, że w ciągu kilku lat wymiotą większość benzyniaków produkowanych przed 2010- w tym tych najtrwalszych i zwiększą sprzedaż obecnie produkowanego syfu.
Dziękujemy towarzysze komisarze. Cała władza w ręce rad, to jest Komisji Europejskiej.
Czy słyszeliście już o tym, że nasz kochany ZSRR zwany UE, po cichu zmienił przepisy dotyczące udziału biokomponentów w paliwach?
Od stycznia na naszych stacjach zobaczycie coraz częściej kod "E10" zamiast E5, czyli zawartość alkoholu w benzynie na poziomie 10%.
Dla silników 4GR-FSE ma to być gwóźdź do trumny, gdyż nie są przystosowane do tego typu paliwa.
Tak przynajmniej twierdzi redakcja Interii:
https://motoryzacja.interia.pl/raport-r ... Id,6499889
Wszystko po to, by zniwelować wzrost kosztów paliw związanych z sankcjami na kacapów- tak twierdzą politycy.
A rzeczywistość jest taka, że w ciągu kilku lat wymiotą większość benzyniaków produkowanych przed 2010- w tym tych najtrwalszych i zwiększą sprzedaż obecnie produkowanego syfu.
Dziękujemy towarzysze komisarze. Cała władza w ręce rad, to jest Komisji Europejskiej.
- pawelski
- Lex user
- Posty: 24
- Rejestracja: 12 kwie 2022, o 11:28
- Model Lexusa: IS250
- Skąd:: Wrocław
- Kontakt:
Re: IS250 - koniec nadchodzi szybciej, niż się Wam wydaje.
"Lexus S250 z silnikiem 2,5 V6 4GR-FSE (w produkcji od sierpnia 2005 do września 2007 roku)" - a co z tymi samymi silnikami produkowanymi po 09.2007, gdzie się upewnić ?
Wysłane z mojego SM-G998B przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-G998B przy użyciu Tapatalka
-
- Lex user
- Posty: 236
- Rejestracja: 16 cze 2018, o 15:49
- Model Lexusa: GS 300 Prestige LPG Prins 2008
- Skąd:: 3City
- Kontakt:
Re: IS250 - koniec nadchodzi szybciej, niż się Wam wydaje.
To się przeprowadź do rosji jak Ci nie pasuje. Problem z głowy!HetmanW pisze: ↑28 gru 2022, o 22:05 Witam.
Czy słyszeliście już o tym, że nasz kochany ZSRR zwany UE, po cichu zmienił przepisy dotyczące udziału biokomponentów w paliwach?
Od stycznia na naszych stacjach zobaczycie coraz częściej kod "E10" zamiast E5, czyli zawartość alkoholu w benzynie na poziomie 10%.
Dla silników 4GR-FSE ma to być gwóźdź do trumny, gdyż nie są przystosowane do tego typu paliwa.
Tak przynajmniej twierdzi redakcja Interii:
https://motoryzacja.interia.pl/raport-r ... Id,6499889
Wszystko po to, by zniwelować wzrost kosztów paliw związanych z sankcjami na kacapów- tak twierdzą politycy.
A rzeczywistość jest taka, że w ciągu kilku lat wymiotą większość benzyniaków produkowanych przed 2010- w tym tych najtrwalszych i zwiększą sprzedaż obecnie produkowanego syfu.
Dziękujemy towarzysze komisarze. Cała władza w ręce rad, to jest Komisji Europejskiej.
-
- Lex user
- Posty: 45
- Rejestracja: 27 lut 2017, o 23:36
- Model Lexusa: IS
- Skąd:: Małopolska
- Kontakt:
Re: IS250 - koniec nadchodzi szybciej, niż się Wam wydaje.
A coś mądrego masz do powiedzenia, czy będziesz trzymał swój poziom?cooper69 pisze: ↑29 gru 2022, o 11:29To się przeprowadź do rosji jak Ci nie pasuje. Problem z głowy!HetmanW pisze: ↑28 gru 2022, o 22:05 Witam.
Czy słyszeliście już o tym, że nasz kochany ZSRR zwany UE, po cichu zmienił przepisy dotyczące udziału biokomponentów w paliwach?
Od stycznia na naszych stacjach zobaczycie coraz częściej kod "E10" zamiast E5, czyli zawartość alkoholu w benzynie na poziomie 10%.
Dla silników 4GR-FSE ma to być gwóźdź do trumny, gdyż nie są przystosowane do tego typu paliwa.
Tak przynajmniej twierdzi redakcja Interii:
https://motoryzacja.interia.pl/raport-r ... Id,6499889
Wszystko po to, by zniwelować wzrost kosztów paliw związanych z sankcjami na kacapów- tak twierdzą politycy.
A rzeczywistość jest taka, że w ciągu kilku lat wymiotą większość benzyniaków produkowanych przed 2010- w tym tych najtrwalszych i zwiększą sprzedaż obecnie produkowanego syfu.
Dziękujemy towarzysze komisarze. Cała władza w ręce rad, to jest Komisji Europejskiej.
Co to za pokolenie wychowane na TVN, że jako jedyną formę zmian zna ucieczkę.
-
- Lex user
- Posty: 45
- Rejestracja: 27 lut 2017, o 23:36
- Model Lexusa: IS
- Skąd:: Małopolska
- Kontakt:
Re: IS250 - koniec nadchodzi szybciej, niż się Wam wydaje.
Jeśli to ta sama konstrukcja to podejrzewam, że będzie lipa, ale najpewniej skontaktować się z ASO. Dodatkowo pamiętaj - data wyprodukowania samochodu to nie data produkcji silnika - patrz obecna sytuacja, gdzie bodajże Skoda produkowała samochody bez elektroniki na plac, stały tam miesiącami, a jako datę produkcji wpisywali date zamontowania ostatniego elementu
Szkoda.
-
- Nowy lex user
- Posty: 4
- Rejestracja: 22 paź 2023, o 08:56
- Model Lexusa: IS?
- Skąd:: Łódź
- Kontakt:
Re: IS250 - koniec nadchodzi szybciej, niż się Wam wydaje.
czy ktos spotkal sie gdziekolwiek w necie (moze byc anglojezyczne zrodlo) z bardziej konkretnymi informacjami na temat? Ktore czesci/moduly sa inne w silnikach przystosowanych albo co konkretnie moze zostac uszkodzone w nieprzystosowanych i w jakim czasookresie stosowania E10 zamiast E5?
pozdrawiam
Aleksander
Aleksander
- pawelski
- Lex user
- Posty: 24
- Rejestracja: 12 kwie 2022, o 11:28
- Model Lexusa: IS250
- Skąd:: Wrocław
- Kontakt:
Re: IS250 - koniec nadchodzi szybciej, niż się Wam wydaje.
Jest sporo informacji, że na stacjach będą zarówno E5 i E10 do wyboru jak jest np w Niemcowni z jakąś minimalną różnicą w cenie. Spokojnie, nie popadajmy w paranoję jak było w przepadku fejkowego kalkulatora norm Euro i absurdalnych kwot podatku
Edit: czyli tankowanie 98 załatwia temat jak podaje prasa to pozostanie E5. Poza tym wysłałem maila do Toyoty z konkretnym zapytaniem czy mój egzemplarz z 2009 toleruje czy nie E10, czekam na odpowiedź
Wysłane z mojego SM-G998B przy użyciu Tapatalka
Edit: czyli tankowanie 98 załatwia temat jak podaje prasa to pozostanie E5. Poza tym wysłałem maila do Toyoty z konkretnym zapytaniem czy mój egzemplarz z 2009 toleruje czy nie E10, czekam na odpowiedź
Wysłane z mojego SM-G998B przy użyciu Tapatalka
-
- Lex user
- Posty: 129
- Rejestracja: 4 wrz 2014, o 14:50
- Model Lexusa: IS200
- Skąd:: KATOWICE
- Kontakt:
Re: IS250 - koniec nadchodzi szybciej, niż się Wam wydaje.
Pompa paliwa, listwa wtryskowaAlexE pisze: ↑19 lis 2023, o 12:28 czy ktos spotkal sie gdziekolwiek w necie (moze byc anglojezyczne zrodlo) z bardziej konkretnymi informacjami na temat? Ktore czesci/moduly sa inne w silnikach przystosowanych albo co konkretnie moze zostac uszkodzone w nieprzystosowanych i w jakim czasookresie stosowania E10 zamiast E5?
Info:
Marka:LEXUS
Model:IS
Rok:2006
Generacja: II
Rodzaj silnika:
250 4GR-FSE - nie możesz tankować E10
Modele z silnikiem 4GR-FSE nie mogą stosować paliwa E10
250 - możesz tankować E10
Modele z silnikiem innym niż 4GR-FSE mogą stosować paliwo E10
https://e10.klimat.gov.pl/
-
- Lex user
- Posty: 129
- Rejestracja: 4 wrz 2014, o 14:50
- Model Lexusa: IS200
- Skąd:: KATOWICE
- Kontakt:
Re: IS250 - koniec nadchodzi szybciej, niż się Wam wydaje.
LexusBenzyna E10 jest dopuszczona do użytku we wszystkich europejskich modelach Lexusa z silnikiem benzynowym wyprodukowanych od stycznia 1998 r. Wyjątek stanowią trzy modele:
- Lexus IS 250 2.5 V6 (silnik 4GR-FSE) – auta wyprodukowane od sierpnia 2005 do września 2007 r.,
- Lexus GS 300 3.0 V6 (silnik 3GR-FSE) – samochody wyprodukowane od stycznia 2005 i września 2007 r.,
- Lexus LS 460 4.6 V8 (silnik 1UR-FSE) – wyprodukowane pomiędzy sierpniem 2006 i wrześniem 2007 r.
- pawelski
- Lex user
- Posty: 24
- Rejestracja: 12 kwie 2022, o 11:28
- Model Lexusa: IS250
- Skąd:: Wrocław
- Kontakt:
Re: IS250 - koniec nadchodzi szybciej, niż się Wam wydaje.
Panowie czegoś nie rozumiem, wpisałem na tej stronie rządowej dane auta, IS250 rok 2009 i pokazuje, że mogę tankować E10. Do tego nie ma adnotacji o 4GR-FSE a przecież taki motor mam..na chłopski rozum wydaje się, że można lać ten badziew. Czekam cały czas na info z Toyoty.
Wysłane z mojego SM-G998B przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-G998B przy użyciu Tapatalka
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości