IS 3 200t dofinansowanie na wiosnę - pytania

Czyli koła, spojlery, grille, lotki, blendy, itp
Awatar użytkownika
machony79
Lex Driver
Posty: 478
Rejestracja: 30 sie 2020, o 15:22
Model Lexusa: NX200t
Skąd:: Katowice
Kontakt:

Re: IS 3 200t dofinansowanie na wiosnę - pytania

Post autor: machony79 »

U mnie ten sam motor w serii. Buda cięższa i AT6. Bez zbędnego starania wykręcam 6.7sek do 100km/h. Zasługa pewnie AWD .Auto zbiera się z miejsca jak wściekłe.
STOP HYBRID GO SMOG
Awatar użytkownika
asmaxx
Lex user
Posty: 50
Rejestracja: 13 mar 2020, o 20:05
Model Lexusa: IS 200t
Skąd:: Katowice
Kontakt:

Re: IS 3 200t dofinansowanie na wiosnę - pytania

Post autor: asmaxx »

machony79 pisze: 9 wrz 2023, o 08:10 U mnie ten sam motor w serii. Buda cięższa i AT6. Bez zbędnego starania wykręcam 6.7sek do 100km/h. Zasługa pewnie AWD .Auto zbiera się z miejsca jak wściekłe.

 
Obstawiam faktycznie AWD. Ja już mam 6 letnie opony z tyłu i słabo kleją, ale jedynka w ogole nie jedzie z miejsca. Wcześniej miałem 4x4 i wystrzał był niesamowity, po przesiadce w lexa przeżyłem szok przy opóźnieniu w ruszaniu:) Przy czym takie bmw 328i z 245 KM ma 5.7s i jakoś potrafi przenieść moc i to o ile lepiej.

 
Awatar użytkownika
asmaxx
Lex user
Posty: 50
Rejestracja: 13 mar 2020, o 20:05
Model Lexusa: IS 200t
Skąd:: Katowice
Kontakt:

Re: IS 3 200t dofinansowanie na wiosnę - pytania

Post autor: asmaxx »

_3rd pisze: 8 wrz 2023, o 20:41
asmaxx pisze: 8 wrz 2023, o 20:34
_3rd pisze: 4 kwie 2022, o 19:34 Ad. 1. Mam ceramikę nałożona 3 lata temu, wg mnie warto
Ad. 2. Mam box RaceChip GTS, podobno +60KM i 100Nm. Na najmocniejszej mapie turbo dmucha ok. 1.7 bara (fabrycznie 1.2 czy 1.3 bara). Coś tam czuć, ale jeżdżę głównie na stock mapie (gleba + dziury i progi zwalniające :laugh1: )
Ad. 3. Mam Android Auto/Apple CarPlay box podłączony pod fabryczne multimedia. Dla mnie must have, choć troche kosztował (£260).



 
Pytanie, mierzyłeś kiedyś 100-200 po chipie? albo 0-100? Jechałem 200t po chipie i poprawa była o pół sekundy :) z 21 na 20.5 mierzone wg apki GPS Race Timer na telefonie. Generalnie te auta nie jadą, tam choćby wydusić 100Km więcej "to by nic nie dało". Obstawiam skrzynię, albo wspomniany cooler, albo wszystko po trochu. 
Poznałem gościa co miał nową cuprę z 40k nalotu, jego ojciec ma is200t, bo zagadał odnośnie mojego. Powiedział bardzo udane samochody, bo w tej cuprze ciągle coś wyskakuje, a lexus tylko podstawowy serwis i wszystko działa . Dodał, że niestety lex trochę zamula jak na 240KM i skrzynia zmienia wieki biegi przy dsg. Postawić cokolwiek innego z taką samą mocą to Lex niestety będzie wąchał spaliny, a chip daje tyle co nic.
Dlatego jestem ciekaw jak u Ciebie wyglądają osiagi, umówmy się, prawie 300KM po chipie i 20s 100-200 to jest dramat i 7s do 100 to nie przystoi.


 
Nie robiłem pomiarów 100-200, ale nie liczyłbym na żadną poprawę, gdyż mam 19” 8.5” i 9.5” plus parę spojlerów (obstawiam pogorszenie czasu 😆). W drodze jest przelotowy downpipe, myślę tez nad turbo pod 400KM - może wtedy to będzie jeździć (pod większe turbo trzeba wymienić turbo muffler i charge pipe na stalowe - pierwsze już mam).
 

 
Działasz grubo. Wybrałeś bardzo trudny i niewdzięczny obiekt do tuningu. Jak pisałem, pomimo mocy na papierze 240KM to osiągi są jak w 180-200KM samochodach. Po samych czipach osiągi poprawiają się minimalnie, gdzie u konkurencji chip daje nowe życie. Kibicuję, opisuj jak Ci idzie. Gdzieś czytałem, że skrzynia w IS wytrzymuje do 450 Nm , przy 400KM wyjdzie Ci grubo ponad 500.
 
pss
Lex Driver
Posty: 516
Rejestracja: 2 cze 2016, o 19:25
Model Lexusa: is200t
Skąd:: Polska
Kontakt:

Re: IS 3 200t dofinansowanie na wiosnę - pytania

Post autor: pss »

W moim nie ma wielkiej tragedii, problem był przed wymianą zaworu w turbo.
Tu bolączka to raczej skrzynia AISIN, ona ma takiego laga... Toyota kombinuje by te auta miały lepsza żywotność kosztem parametrów.
Bez moda skrzyni to nawet bym nie ruszał silnika, a skrzyni AISIN nikt nie dotknie.

ps. na manetkach auto chodzi dużo lepiej ;)
Awatar użytkownika
_3rd
Lex user
Posty: 205
Rejestracja: 14 cze 2019, o 14:11
Model Lexusa: IS200t
Skąd:: United Kingdom
Kontakt:

Re: IS 3 200t dofinansowanie na wiosnę - pytania

Post autor: _3rd »

asmaxx pisze: 11 wrz 2023, o 11:13
_3rd pisze: 8 wrz 2023, o 20:41
asmaxx pisze: 8 wrz 2023, o 20:34

Pytanie, mierzyłeś kiedyś 100-200 po chipie? albo 0-100? Jechałem 200t po chipie i poprawa była o pół sekundy :) z 21 na 20.5 mierzone wg apki GPS Race Timer na telefonie. Generalnie te auta nie jadą, tam choćby wydusić 100Km więcej "to by nic nie dało". Obstawiam skrzynię, albo wspomniany cooler, albo wszystko po trochu. 
Poznałem gościa co miał nową cuprę z 40k nalotu, jego ojciec ma is200t, bo zagadał odnośnie mojego. Powiedział bardzo udane samochody, bo w tej cuprze ciągle coś wyskakuje, a lexus tylko podstawowy serwis i wszystko działa . Dodał, że niestety lex trochę zamula jak na 240KM i skrzynia zmienia wieki biegi przy dsg. Postawić cokolwiek innego z taką samą mocą to Lex niestety będzie wąchał spaliny, a chip daje tyle co nic.
Dlatego jestem ciekaw jak u Ciebie wyglądają osiagi, umówmy się, prawie 300KM po chipie i 20s 100-200 to jest dramat i 7s do 100 to nie przystoi.




 
Nie robiłem pomiarów 100-200, ale nie liczyłbym na żadną poprawę, gdyż mam 19” 8.5” i 9.5” plus parę spojlerów (obstawiam pogorszenie czasu 😆). W drodze jest przelotowy downpipe, myślę tez nad turbo pod 400KM - może wtedy to będzie jeździć (pod większe turbo trzeba wymienić turbo muffler i charge pipe na stalowe - pierwsze już mam).
 



 
Działasz grubo. Wybrałeś bardzo trudny i niewdzięczny obiekt do tuningu. Jak pisałem, pomimo mocy na papierze 240KM to osiągi są jak w 180-200KM samochodach. Po samych czipach osiągi poprawiają się minimalnie, gdzie u konkurencji chip daje nowe życie. Kibicuję, opisuj jak Ci idzie. Gdzieś czytałem, że skrzynia w IS wytrzymuje do 450 Nm , przy 400KM wyjdzie Ci grubo ponad 500.
 


 
Robię tak niskie przebiegi (28k km w 4.5 roku), że spokojnie mogę psuć ten samochód dalej 😁 Za oceanem jeździ sporo 2.0t z większymi turbinami wystrojonych na 450 km na silniku i z modem skrzynii (wyższe ciśnienie, szybsza zmiana biegu).
 
 
Awatar użytkownika
asmaxx
Lex user
Posty: 50
Rejestracja: 13 mar 2020, o 20:05
Model Lexusa: IS 200t
Skąd:: Katowice
Kontakt:

Re: IS 3 200t dofinansowanie na wiosnę - pytania

Post autor: asmaxx »

 
Ok, muszę zbadać temat 400+ bo brzmi kusząco :)) Ja zrobiłem 28k ale w 3 lata, ale widać da się mniej:) 
Zapomniałem wcześniej zapytać, zagłębiałeś się w temat szpery? Bo moc przekazywana na jedno koło to będzie walka o trakcję myślę, że i na 3 biegu 

Nie mogę znaleźć filmów z porobionymi grubiej IS200t
 
 
Ostatnio zmieniony 11 wrz 2023, o 18:37 przez asmaxx, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
_3rd
Lex user
Posty: 205
Rejestracja: 14 cze 2019, o 14:11
Model Lexusa: IS200t
Skąd:: United Kingdom
Kontakt:

Re: IS 3 200t dofinansowanie na wiosnę - pytania

Post autor: _3rd »

asmaxx pisze: 11 wrz 2023, o 18:30
 
Ok, muszę zbadać temat 400+ bo brzmi kusząco :)) Ja zrobiłem 28k ale w 3 lata, ale widać da się mniej:) 
Zapomniałem wcześniej zapytać, zagłębiałeś się w temat szpery? Bo moc przekazywana na jedno koło to będzie walka o trakcję myślę, że i na 3 biegu 
 

 
Podobno pasuje z IS-F, a z RC-F nie każdego, ale nie zagłębiałem się aż tak jeszcze. Ceny dyfrów na ebayu powalają - od £1500 w niewiadomym stanie.
 
ledziu
Lex Master
Posty: 2517
Rejestracja: 23 sie 2011, o 22:41
Model Lexusa: gs
Skąd:: Pol
Kontakt:

Re: IS 3 200t dofinansowanie na wiosnę - pytania

Post autor: ledziu »

_3rd pisze: 11 wrz 2023, o 16:33
asmaxx pisze: 11 wrz 2023, o 11:13
_3rd pisze: 8 wrz 2023, o 20:41
Nie robiłem pomiarów 100-200, ale nie liczyłbym na żadną poprawę, gdyż mam 19” 8.5” i 9.5” plus parę spojlerów (obstawiam pogorszenie czasu 😆). W drodze jest przelotowy downpipe, myślę tez nad turbo pod 400KM - może wtedy to będzie jeździć (pod większe turbo trzeba wymienić turbo muffler i charge pipe na stalowe - pierwsze już mam).
 





 
Działasz grubo. Wybrałeś bardzo trudny i niewdzięczny obiekt do tuningu. Jak pisałem, pomimo mocy na papierze 240KM to osiągi są jak w 180-200KM samochodach. Po samych czipach osiągi poprawiają się minimalnie, gdzie u konkurencji chip daje nowe życie. Kibicuję, opisuj jak Ci idzie. Gdzieś czytałem, że skrzynia w IS wytrzymuje do 450 Nm , przy 400KM wyjdzie Ci grubo ponad 500.
 




 
Robię tak niskie przebiegi (28k km w 4.5 roku), że spokojnie mogę psuć ten samochód dalej 😁 Za oceanem jeździ sporo 2.0t z większymi turbinami wystrojonych na 450 km na silniku i z modem skrzynii (wyższe ciśnienie, szybsza zmiana biegu).
 
 


 
Jako że groszku dłubałem i dłubie to tak optymistycznie bym nie podchodził do tej wiedzy z za wielkiej wody a tak właściwie traktowałbym to jako taki swoisty folklor techniczny. 
Zapytasz pewnie czemu skoro są wykresy, opowiastki i do zakupu gadżety. 
A no problemów jest kilka. Jednym z nich jest wszędobylska ściema czyli kreski czasy mocno koloryzowane, druga kwestia jak już są te kreski to jak one jadą, jak są skuteczne bo tu też przeplata się fikcja z rzeczywistością. Kolejny temat techniczny czyli jakość, trwałość i strojenie no bo jednak to nie jest 2jzgte gdzie i też jest sporo farmazonu po 30latach a do dzisiejszej chwili nikt Ci dobrze nie wystroi 4biegowego automatu rodem z epoki kamienia łupanego.

Tu dłubiesz silnik który nie jest popularny w świecie tunerów i tak naprawdę nie wiesz kiedy skończą się jego możliwości bo mogą się skończyć razem z korbami ale też możesz mieć koniec charakterystyki która da normalną jazdę. 

A wszystko okraszone strojeniem skrzyni i jej wytrzymałością. 

 
 
ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning wizualny”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości