GS300 mk1 96 r. 2JZ-GE - problem z TRC

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
T!K3R
Nowy lex user
Posty: 2
Rejestracja: 3 wrz 2019, o 14:22
Model Lexusa: GS300
Skąd:: Jarosław
Kontakt:

GS300 mk1 96 r. 2JZ-GE - problem z TRC

Post autor: T!K3R »

Witam szanownych forumowiczów!

Mam problem z układem TRC w GS300 mk1 96 r. 2JZ-GE. Od jakiegoś czasu, kiedy zrobiło się zimno, na zimnym silniku i po przejechaniu od kilometra do kilku (z reguły powyżej 40-50 km/h), zapalały mi się kontrolki TRC-Off i TRC (wystarczyło wówczas zgasić i odpalić silnik, żeby zgasły i układ chodził prawidłowo). Bardzo mnie to irytowało, gdyż podobny problem z TRC występował już dużo wcześniej - wtedy wystarczyło o ćwierć milimetra ruszyć prawy czujnik położenia przepustnicy i przez ok. dwa lata był święty spokój - aż do dzisiaj... W wolnej chwili postanowiłem przyjrzeć się sprawie po raz kolejny. Zdemontowałem oba czujniki położenia przepustnicy aby sprawdzić, czy są w porządku. Miałem jeszcze jeden zapasowy przy innej przepustnicy, w której nie było TRC. Zrobiłem podmiankę i od tamtej pory sama kontrolka TRC (bez TRC-Off, guzik działa) świeci się cały czas. Powrót do poprzedniej konfiguracji czujników także nie pomógł (oczywiście były zaznaczone, w jakiej pozycji były wcześniej). Po przekręceniu zapłonu co prawda kontrolki TRC i TRC-Off gasną na chwilkę, ale pojawia się dziwne terkotanie pochodzące z przepustnicy, które trwa ok. kilka sekund (przestaje, gdy zapala się kontrolka TRC i nie ważne czy auto jest na zapłonie, czy na odpalonym silniku). Terkotanie nie występuje, gdy odepnę kostkę z lewego czujnika. Pomimo ww. problemu, Lexus jedzie normalnie, przyspiesza, nie falują obroty, ABS działa, ale niestety, nie działa TRC! Próbowałem odpowietrzyć układ według instrukcji innego użytkownika forum, jednakże nic to nie dało. Zastanawia mnie jeszcze jedna rzecz; znajomy w swoim LS400 mk1 94 r. także posiada TRC i dwa czujniki położenia przepustnicy, jednakże czujnik prawy (oryginał TOYOTA 89452-33010) ma u niego inne numery niż lewy. Natomiast u mnie zarówno lewy jak i prawy czujnik mają takie same (oryginał TOYOTA 89452-33010). Moje pytanko brzmi, czy w każdym GS300 mk1 występują oba o takich samych numerach?

Szukałem informacji o podobnym problemie na forach amerykańskich (w tym amerykański YouTube), w desperacji nawet rosyjskich ale nic konkretnego nie znalazłem... Może i poszukałem sobie niepotrzebnej roboty, ale paradoksalnie dzięki temu zauważyłem, że wypadła linka od tempomatu :sarcastic:

Jeżeli użytkownicy forum będą znali sposób na rozwiązanie tego dosyć nietuzinkowego problemu, będę dozgonnie wdzięczny   :D.

Pozdrawiam, Piotr.
 

Aktualizacja 05.01.2023 r.: Podmieniłem lewy oryginalny czujnik na zamiennik, jednakże problem nie ustąpił. Jedynie kontrolka nie gaśnie nawet podczas terkotania, świeci się cały czas.
Aktualizacja 2: Kody błędów TRC sprawdzonych kablem na pinach Tc i E1: 24 (Przerwa lub zwarcie w obwodzie siłownika dodatkowej przepustnicy), 26 (Zawór podrzędnej przepustnicy nie porusza się, nawet gdy zawór podrzędnej przepustnicy jest kontrolowany przez ECU w pozycji pełnego otwarcia) oraz 48 (Sygnał czujnika położenia przepustnicy dodatkowej wynosi 4,3 V lub więcej lub sygnał czujnika położenia przepustnicy pomocniczej wynosi 0,2 V lub mniej, gdy przełącznik biegu jałowego jest WYŁĄCZONY)
Obrazek
 
 
 
 
 
 
 
muzz
Lex Driver
Posty: 521
Rejestracja: 4 kwie 2015, o 20:44
Model Lexusa: IS200
Skąd:: WWA
Kontakt:

Re: GS300 mk1 96 r. 2JZ-GE - problem z TRC

Post autor: muzz »

jeżeli chodzi o czujniki to osobiście podjechałbym do ASO lub winny sposób się z nimi skontaktował, żeby sprawdzili jakie part number one mają
jak patrzę na amayama.com to wydaje mi się, że powinny mieć inne numery ale potwierdziłbym to z ASO...

specjalistą nie jestem ale kody błędów mówią nie o czujnikach tylko o części przepustnicy a konkretniej o silniku poruszającym jej częścią, która działa z TRC...
ODPOWIEDZ

Wróć do „GS mk1 1993-1997”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość