4GR-FSE IS/GS250 specyfikacja silnika

ODPOWIEDZ
samadhi1978
Nowy lex user
Posty: 19
Rejestracja: 5 gru 2012, o 16:17
Model Lexusa: GS 250
Skąd:: Edinburgh
Kontakt:

4GR-FSE IS/GS250 specyfikacja silnika

Post autor: samadhi1978 »

Dla zainteresowanych charakterystyka pracy 4GR-FSE zastosowanego w IS250 i GS250. Lewo momenty obrotowe, prawo moc a na dole rzecz jasna zakres obrotow.
Załączniki
charakterystyka.JPG
samadhi1978
Nowy lex user
Posty: 19
Rejestracja: 5 gru 2012, o 16:17
Model Lexusa: GS 250
Skąd:: Edinburgh
Kontakt:

Re: 4GR-FSE IS/GS250 specyfikacja silnika

Post autor: samadhi1978 »

No i jeszcze bezposredni wtrysk graficznie wyjasniony :-)
Załączniki
d.injection.JPG
mateo2244
Nowy lex user
Posty: 1
Rejestracja: 22 cze 2020, o 11:24
Model Lexusa: IS250
Skąd:: Poznań
Kontakt:

Re: 4GR-FSE IS/GS250 specyfikacja silnika

Post autor: mateo2244 »

Pozwolę sobie dodać garść znalezionych informacji o 4GR-FSE :


////////////////
Niezawodność silnika Toyota 4GR-FSE, problemy i naprawy
W 2003 roku Toyota GR została uzupełniona o nowy 2,5-litrowy silnik 4GR. Zastąpił słynny silnik 1JZ-GE. Ten silnik to 3GR-FSE o mniejszej pojemności. Aluminiowy blok silnika 60 ° V6 3GR został uzupełniony kutym wałem korbowym o skoku 77 mm. Średnica cylindrów została zmniejszona do 83 mm; nowe tłoki zostały zainstalowane. W rezultacie przemieszczenie V6 zmniejszyło się z 3 do 2,5 litra.
Głowice cylindrów 4GR-FSE są takie same jak w 3GR-FSE. Są to głowice DOHC wyposażone w układ zmiennych faz rozrządu (Dual-VVTi) na wałkach rozrządu zaworów dolotowych i wydechowych. Ten system działa tak jak w 3GR. 4GR wykorzystuje te same wałki rozrządu co 3GR. Układ dolotowy wykorzystuje kolektor dolotowy ACIS o zmiennej długości. Silnik ten ma układ bezpośredniego wtrysku paliwa, można go rozpoznać po oznaczeniu FSE. Kolejność zapłonu dla silników 4GR-FSE to 1-2-3-4-5-6.
Silnik ten został zaprojektowany do pojazdów Lexus o indeksie 250, a także do niektórych modeli Toyoty.
Wraz z 4GR seria Toyota GR obejmowała następujące silniki: 1GR, 2GR, 3GR, 5GR i 6GR.

Problemy z silnikiem Toyota 4GR i awarie
Niezawodność 4GR jest podobna do innych silników z serii GR, takich jak 3GR i 2GR.

Tuning silnika Toyota 4GR
Sprężarka 4GR
Ten 2,5-litrowy silnik 4GR został zaprojektowany do spokojnej jazdy; nie ma być bazą dla czegoś potężnego i szybkiego.
Kup 1JZ-GTE, jest wyjątkowo dobry do szybkiej jazdy. Możesz kupić wlot zimnego powietrza i układ wydechowy na rynku wtórnym; da to dodatkową moc.
Nie kupuj agresywnych krzywek, kolektora dolotowego na rynku wtórnym i innych części o wysokiej wydajności do wolnossącej konstrukcji 4GR, to nie jest rozsądne.
Jedynym rozsądnym sposobem na zwiększenie mocy 4GR-FSE jest zakup zestawu doładowania. Te zestawy są produkowane przez firmę ARMA. Możesz zainstalować go na wewnętrznych zapasach. Maksymalne ciśnienie doładowania wynosi 7 psi (0,5 bara). W rezultacie uzyskasz około 310 HP i moment obrotowy 380 Nm. Budowa czegoś mocniejszego lub 4GR-FSE turbo nie ma sensu, jest nadmiernie droga. Lepiej kupić po prostu mocniejszy samochód.


///////////////
Toyota 4GR-FSE engine reliability, problems and repair
In 2003, Toyota GR series has been complemented by a new 2.5 liter 4GR engine. It has replaced the famous 1JZ-GE engine. This engine is the 3GR-FSE with a smaller capacity. The aluminum 60° V6 3GR engine block was complemented by forged crankshaft with a 77 mm stroke. The cylinders diameter has been reduced to 83 mm; the new pistons have been installed. As a result, V6 displacement has decreased from 3 to 2.5 liters.
4GR-FSE cylinder heads are the same as in the 3GR-FSE. They are DOHC heads equipped with variable valve timing system (Dual-VVTi) on intake and exhaust camshafts. This system works just like in 3GR. 4GR uses the same camshafts as 3GR. The intake system uses variable length intake manifold ACIS. This engine features direct fuel injection system, it may be recognized by FSE designation. The firing order for the 4GR-FSE engines is 1-2-3-4-5-6.
This engine was designed for Lexus vehicles with an index of 250, as well as for some Toyota models.
Together with 4GR, Toyota GR series included the following engines: 1GR, 2GR, 3GR, 5GR, and 6GR.

Toyota 4GR engine problems and malfunctions
Reliability of the 4GR is similar to other engines of GR series, such as 3GR, and 2GR.
jerry_69
Nowy lex user
Posty: 5
Rejestracja: 24 gru 2020, o 15:02
Model Lexusa: GS
Skąd:: Czeladź
Kontakt:

Re: 4GR-FSE IS/GS250 specyfikacja silnika

Post autor: jerry_69 »

jestem bardzo ciekaw czy ten motor ma tendencje do brania oleju. Czy cos na ten temat wiadomo szanownym forumowiczom?
koper
Nowy lex user
Posty: 2
Rejestracja: 30 lis 2015, o 00:25
Model Lexusa: GS?
Skąd:: Tychy
Kontakt:

Re: 4GR-FSE IS/GS250 specyfikacja silnika

Post autor: koper »

Mam od ponad 4 lat. Zrobione ponad 80 tys. Nigdy nie brał oleju. Wymiany co 15 tysięcy.
samadhi1978
Nowy lex user
Posty: 19
Rejestracja: 5 gru 2012, o 16:17
Model Lexusa: GS 250
Skąd:: Edinburgh
Kontakt:

Re: 4GR-FSE IS/GS250 specyfikacja silnika

Post autor: samadhi1978 »

Od 11 lat nie dolalem ani kropli oleju. Wymieniam olej tylko na serwisie co rok. Dolewać nigdy nie było trzeba.
Awatar użytkownika
pawelski
Lex user
Posty: 24
Rejestracja: 12 kwie 2022, o 11:28
Model Lexusa: IS250
Skąd:: Wrocław
Kontakt:

Re: 4GR-FSE IS/GS250 specyfikacja silnika

Post autor: pawelski »

Podpisuje się pod wypowiedziami kolegów, zero potrzeby dolewek, wymiana co 10.000 km

Wysłane z mojego SM-G998B przy użyciu Tapatalka

ODPOWIEDZ

Wróć do „GS mk4 2012-”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości