Rx300 1mz-fe p1346, P0175, p0172
- Adam_M
- Nowy lex user
- Posty: 12
- Rejestracja: 8 lis 2018, o 14:05
- Model Lexusa: RX 300
- Skąd:: Warszawa
- Kontakt:
Rx300 1mz-fe p1346, P0175, p0172
Cześć,
Mam problem ze swoim rx z 2002. Ostatnio pojawiły się problemy z jazda autem na benzynie. Na gazie jest wszystko ok, ma moc i dobrze reaguje na gaz. Natomiast na PB jest mega zamulony i na wolnych obrotach szarpie, dusi się. Tak jakby nie chodził na wszystkich cylindrach. Sypie błędami P0175 i p0172. Wczoraj wymieniany był rozrząd i świece i po tej wymianie doszedł błąd p1346 i problemy z jazda na PB pogłębiły się. Aktualnie praktycznie nie da się jechać na benzynie, czekam aż nagrzeje się i przełączy na LPG. Myślicie, że mechanik dał ciała przy wymianie rozrządu i złe ustawił znaki? A może to przypadek, że teraz wyskoczył błąd vvti? Nie sprawdziłem czy na gazie zmienna faza działa. Czy przy wymianie rozrządu powinni wymienić też kolo zmiennych faz? Bo wiem, że tego nie zrobili. Tu może leżeć problem? A jeżeli problem leży w rozrządzie to czemu działa na gazie? Tak samo czy przy uszkodzonym maf sensor chodziłby dobrze na gazie?
Mam odb po bt i korzystam z programu car scanner, jakie parametry powinienem sprawdzić aby szukać przyczyny?
A może to wtrysk leje?
Wysłane z mojego POCO F2 Pro przy użyciu Tapatalka
Mam problem ze swoim rx z 2002. Ostatnio pojawiły się problemy z jazda autem na benzynie. Na gazie jest wszystko ok, ma moc i dobrze reaguje na gaz. Natomiast na PB jest mega zamulony i na wolnych obrotach szarpie, dusi się. Tak jakby nie chodził na wszystkich cylindrach. Sypie błędami P0175 i p0172. Wczoraj wymieniany był rozrząd i świece i po tej wymianie doszedł błąd p1346 i problemy z jazda na PB pogłębiły się. Aktualnie praktycznie nie da się jechać na benzynie, czekam aż nagrzeje się i przełączy na LPG. Myślicie, że mechanik dał ciała przy wymianie rozrządu i złe ustawił znaki? A może to przypadek, że teraz wyskoczył błąd vvti? Nie sprawdziłem czy na gazie zmienna faza działa. Czy przy wymianie rozrządu powinni wymienić też kolo zmiennych faz? Bo wiem, że tego nie zrobili. Tu może leżeć problem? A jeżeli problem leży w rozrządzie to czemu działa na gazie? Tak samo czy przy uszkodzonym maf sensor chodziłby dobrze na gazie?
Mam odb po bt i korzystam z programu car scanner, jakie parametry powinienem sprawdzić aby szukać przyczyny?
A może to wtrysk leje?
Wysłane z mojego POCO F2 Pro przy użyciu Tapatalka
- Adam_M
- Nowy lex user
- Posty: 12
- Rejestracja: 8 lis 2018, o 14:05
- Model Lexusa: RX 300
- Skąd:: Warszawa
- Kontakt:
Rx300 1mz-fe p1346, P0175, p0172
Po przejechaniu 5km wyskoczyły kolejne błędy.
Edit:
Jestem po przeczyszczeniu soloneidow vvti i czujników położenia wałkow rozrządu. Na jakiś czas to pomogło, ale po 60km błędy wróciły. Teraz przynajmniej lepiej odpala.
Najwyraźniej czeka mnie wymiana soloneidu na bank 1.
Ciekawia mnie też błędy P0175 i p0172 czy możliwe jest, że to sonda lambda daje źle sygnały? Bo czytam, że przy uszkodzeniu maf sensor podaje że ma mało powietrza i dawka jest zbyt uboga a nie zbyt bogata.
Edit2:
Od dziś pojawiły się jeszcze kolejne błędy, wypadanie zapłonów na 2, 4 i 6 cylindrze. Ale tylko na benzynie. Zamienię też miejscami cewki. Sprawdzę w takim razie lejące wtryski. Zamienie też sondy miejscami żeby sprawdzić czy to przypadkiem nie któraś z nich szwankuje.
Wysłane z mojego POCO F2 Pro przy użyciu Tapatalka
Edit:
Jestem po przeczyszczeniu soloneidow vvti i czujników położenia wałkow rozrządu. Na jakiś czas to pomogło, ale po 60km błędy wróciły. Teraz przynajmniej lepiej odpala.
Najwyraźniej czeka mnie wymiana soloneidu na bank 1.
Ciekawia mnie też błędy P0175 i p0172 czy możliwe jest, że to sonda lambda daje źle sygnały? Bo czytam, że przy uszkodzeniu maf sensor podaje że ma mało powietrza i dawka jest zbyt uboga a nie zbyt bogata.
Edit2:
Od dziś pojawiły się jeszcze kolejne błędy, wypadanie zapłonów na 2, 4 i 6 cylindrze. Ale tylko na benzynie. Zamienię też miejscami cewki. Sprawdzę w takim razie lejące wtryski. Zamienie też sondy miejscami żeby sprawdzić czy to przypadkiem nie któraś z nich szwankuje.
Wysłane z mojego POCO F2 Pro przy użyciu Tapatalka
- Adam_M
- Nowy lex user
- Posty: 12
- Rejestracja: 8 lis 2018, o 14:05
- Model Lexusa: RX 300
- Skąd:: Warszawa
- Kontakt:
Rx300 1mz-fe p1346, P0175, p0172
Jestem po zamianie czujników położenia walka rozrządu i wymianie zaworu vvti na bank 1. Dalej te same błędy. Będę odpinać wtryski i je testować, plus najpierw czyszczenie czujnika wału korbowego, a potem ewentualnie jego wymiana. Na gazie jeździ dobrze, więc cewki i maf sensor odrzucam.
Wysłane z mojego POCO F2 Pro przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego POCO F2 Pro przy użyciu Tapatalka
-
- Lex user
- Posty: 250
- Rejestracja: 11 paź 2010, o 20:41
- Model Lexusa: RX450h
- Skąd:: DSW
- Kontakt:
Re: Rx300 1mz-fe p1346, P0175, p0172
Kiedy ostatnio sprawdzane były luzy zaworowe?...
- Adam_M
- Nowy lex user
- Posty: 12
- Rejestracja: 8 lis 2018, o 14:05
- Model Lexusa: RX 300
- Skąd:: Warszawa
- Kontakt:
Rx300 1mz-fe p1346, P0175, p0172
Jakieś 40tys temu. Luzy zaworowe miałyby taki wpływ na pracę silnika na benzynie, a przy gazie nic by się Nie działo? Gaz jest raczej czulszy i na nim byłyby większe problemy. Tak sądzę
Wysłane z mojego POCO F2 Pro przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego POCO F2 Pro przy użyciu Tapatalka
- Adam_M
- Nowy lex user
- Posty: 12
- Rejestracja: 8 lis 2018, o 14:05
- Model Lexusa: RX 300
- Skąd:: Warszawa
- Kontakt:
Rx300 1mz-fe p1346, P0175, p0172
Wracam z aktualizacja.
Okazało się, że rozrząd był przestawiony o jeden ząbek- mechanik dał mocno ciała. Za robociznę nie zapłaciłem im grosza. Wymieniłem też zawór PVC. Udało się wyeliminować wszelkie błędy, oprócz błędu P0175, zbyt bogata mieszanka.
Będę czyścił znowu MAF sensor, a potem podmienię go na działający 100% z innego auta.
Jak tylko będę wiedział czy to dało radę, napisze.
Wysłane z mojego POCO F2 Pro przy użyciu Tapatalka
Okazało się, że rozrząd był przestawiony o jeden ząbek- mechanik dał mocno ciała. Za robociznę nie zapłaciłem im grosza. Wymieniłem też zawór PVC. Udało się wyeliminować wszelkie błędy, oprócz błędu P0175, zbyt bogata mieszanka.
Będę czyścił znowu MAF sensor, a potem podmienię go na działający 100% z innego auta.
Jak tylko będę wiedział czy to dało radę, napisze.
Wysłane z mojego POCO F2 Pro przy użyciu Tapatalka
- Adam_M
- Nowy lex user
- Posty: 12
- Rejestracja: 8 lis 2018, o 14:05
- Model Lexusa: RX 300
- Skąd:: Warszawa
- Kontakt:
Rx300 1mz-fe p1346, P0175, p0172
Aktualizacja,
Okazało się, że padła sonda na bank 1. Wymieniona, wszelkie błędy ustały na jakiś czas.
Po kilkunastu kilometrach pojawiły się błędy zbyt bogatej mieszanki na obu głowicach. Na słuch nie jestem w stanie zlokalizować czy gdzieś trafia lewe powietrze. Czy ktoś ma pomysł jak to zrobić? Spotkał się ktoś z pękniętym kolektorem ssącym?
Wysłane z mojego POCO F2 Pro przy użyciu Tapatalka
Okazało się, że padła sonda na bank 1. Wymieniona, wszelkie błędy ustały na jakiś czas.
Po kilkunastu kilometrach pojawiły się błędy zbyt bogatej mieszanki na obu głowicach. Na słuch nie jestem w stanie zlokalizować czy gdzieś trafia lewe powietrze. Czy ktoś ma pomysł jak to zrobić? Spotkał się ktoś z pękniętym kolektorem ssącym?
Wysłane z mojego POCO F2 Pro przy użyciu Tapatalka
-
- Lex user
- Posty: 250
- Rejestracja: 11 paź 2010, o 20:41
- Model Lexusa: RX450h
- Skąd:: DSW
- Kontakt:
Re: Rx300 1mz-fe p1346, P0175, p0172
Z pękniętym kolektorem ssącym się nie spotkałem, ale doświadczyłem kiedyś w GS300 MKII przypadku rozszczelnienia dolotu (pęknięta rura z czarnego tworzywa) na odcinku pomiędzy pokrywą filtra a kolektorem ssącym. Sprawdź dokładnie, u mnie pęknięcie znajdowało się na spodniej (niewidocznej bez demontażu dolotu) stronie.
-
- Nowy lex user
- Posty: 2
- Rejestracja: 8 paź 2018, o 13:37
- Model Lexusa: gs450h
- Skąd:: Warszawa
- Adam_M
- Nowy lex user
- Posty: 12
- Rejestracja: 8 lis 2018, o 14:05
- Model Lexusa: RX 300
- Skąd:: Warszawa
- Kontakt:
Rx300 1mz-fe p1346, P0175, p0172
Przepatrzyłem wszelkie rury powietrzne. Wymieniłem też maf sensor, okazał się padnięty. Teraz na benzynie chodzi prawie jak powinien, bo mechanik rozbierał wydech i jest rozszczelniony. Niektórzy mechanicy powinni stracić możliwość pracy bo są partaczami.sandr pisze:Z pękniętym kolektorem ssącym się nie spotkałem, ale doświadczyłem kiedyś w GS300 MKII przypadku rozszczelnienia dolotu (pęknięta rura z czarnego tworzywa) na odcinku pomiędzy pokrywą filtra a kolektorem ssącym. Sprawdź dokładnie, u mnie pęknięcie znajdowało się na spodniej (niewidocznej bez demontażu dolotu) stronie.
Gazownik zdiagnozował potrzebę wymiany reduktora.
W załączniku wyniki z sond. Ewidentnie na bank 2 jest obce powietrze.
Wysłane z mojego POCO F2 Pro przy użyciu Tapatalka
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości