Pytanie odnośnie lubryfikacji

Wybór instalacji, pomoc techniczna, oraz wszystkie informacje związane z zakładaniem LPG do Lexusa IS
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Rici
Administrator
Posty: 1021
Rejestracja: 15 wrz 2010, o 18:30
Model Lexusa: 3GS
Skąd:: Polska
Kontakt:

Pytanie odnośnie lubryfikacji

Post autor: Rici »

Witam mam pytanie za 100 punktów :) czy mamy w is-200 porcelanowe gniazda zaworów?
Dzisiaj przeczytałem ze toyoty które miały system VVti przeważnie miały porcelanowe gniazda zaworowe które siadają od jeżdżenia na gazie. W tych silnikach obowiązkowa jest lubryfikacja i w tych przypadkach nie jest to mit potwierdzone jest wieloma przypadkami które trafiały do serwisów nie tylko w PL.

Więc mamy czy nie mamy ? :) oto jest pytanie
Obrazek
tomekb
Lex Master
Posty: 2643
Rejestracja: 21 wrz 2010, o 17:07
Model Lexusa: Avensis t25 1,8 aut, rx300 2gen.
Skąd:: Sosnowiec, Będzin
Lokalizacja: Sosnowiec, Będzin
Kontakt:

Re: Pytanie odnośnie lubryfikacji

Post autor: tomekb »

tego to nie wiem ale mam założoną lubrifikacje przez gazowników i jakbym jej nie chciał to gwarancja na LPG była by nie wazna wiec cos z tym musi byc
Awatar użytkownika
hesus
Lex user
Posty: 98
Rejestracja: 28 lis 2010, o 14:44
Model Lexusa: IS200
Skąd:: Silesia
Lokalizacja: Silesia
Kontakt:

Re: Pytanie odnośnie lubryfikacji

Post autor: hesus »

znajomy przerabiał podobny temat ze swoim focusem - tam niby też ceramiczne gniazda i niby też lubryfikacja obowiązkowa. jednak jego gaziarz był zdania, ze w kazdym przypadku lubry to jest naciąganie na dodatkową kase i nic więcej. z chęcią przeczytałbym jakieś konkretniejsze uzasadnienie dlaczego tak, albo nie.
Awatar użytkownika
Rici
Administrator
Posty: 1021
Rejestracja: 15 wrz 2010, o 18:30
Model Lexusa: 3GS
Skąd:: Polska
Kontakt:

Re: Pytanie odnośnie lubryfikacji

Post autor: Rici »

No właśnie uzasadnione podobno jest tylko w samochodach gdzie zastosowano ceramiczne gniazda zaworów one muszą mieć poślizg bo jak nie to się wycierają i w to akurat jestem w stanie uwierzyć bo w firmie przestaliśmy stosować ceramikę z powodu wycierania. Ceramiczne gniazda wystepowaly w toyotach ,citroenach, fordy z silnikiem zetec tam podobno najszybciej w hondach VTI I type-r.
Obrazek
Awatar użytkownika
hesus
Lex user
Posty: 98
Rejestracja: 28 lis 2010, o 14:44
Model Lexusa: IS200
Skąd:: Silesia
Lokalizacja: Silesia
Kontakt:

Re: Pytanie odnośnie lubryfikacji

Post autor: hesus »

no ok, ale za "uślizg" to raczej powinien odpowiadać olej silnikowy, a nie dodatki do paliwa. czy źle mi się wydaje?
Awatar użytkownika
konik_80
Lex Driver
Posty: 426
Rejestracja: 21 wrz 2010, o 17:13
Model Lexusa: kiedyś IS200 obecnie Avensis T25
Skąd:: Szkocja
Lokalizacja: Szkocja / Stargard Szczec
Kontakt:

Re: Pytanie odnośnie lubryfikacji

Post autor: konik_80 »

hesus pisze:no ok, ale za "uślizg" to raczej powinien odpowiadać olej silnikowy, a nie dodatki do paliwa. czy źle mi się wydaje?
Lubryfikację podaje się do dolotu aby smarowała/chłodziła gniazda zaworowe.
Niestety po starych generacjach lpg utarło się, że gaz niszczy silnik itd.
Kolejnym tematem jest temperatura spalania gazu a temp spalania benzyny - ciągle się mówi o tym, że temperatura spalania lpg jest wyższa i to jest powodem wypalania się gniazd zaworowych w niektórych głowicach.
Moim osobistym zdaniem jeśli sprzęt gazowy jest dobrze dobrany do danego silnika (i oczywiście sprawny) oraz odpowiednio instalacja jest założona i skalibrowana to niewielkie różnice w temp spalania pomiędzy lpg a pb nie powinny silnikowi zrobic żadnej krzywdy - a bynajmniej nigdy się nie spotkałem z takim przypadkiem.

Następny śmieszny argument przeciwników lpg to to, że "gaz jest suchy" - a jaki ma byc? mokry? :P Silnik w końcu chodzi tak samo na oparach benzyny.
Takie argumenty skłoniły producentów instalacji aby wymyśle "coś" (lubryfikacja) co będzie złotym środkiem i "uchroni każdy silnik przed zagładą jazdy na lpg" ;)

O samej lubryfijacji napiszę tylko aby miała ona jakikolwiek sens to najlepiej jak na kolektorze każdy kanał ma wkrętkę do podciśnienia i do wkrętki podłączoną lubryfikację - w przeciwnym przypadku smarowanie nie jest jednakowe dla wszystkich cylindrów a tym samym mija się z celem...
Spotkałem się jednak z informacjami o 2 generacji lubryfikacji która nie działa na podciśnieniu a podobnie jak sekwencyjny wtrysk paliwa - podobno jest pompka i specjalne wtryski które wtryskują olej (ten specjalny) i smarują+chłodzą gniazda zaworowe.

Reasumując temat - do Lexusów lubryfikacja jest zbędna bo silniki z oznaczeniami FE/GE to wolnossaki które mają swoje odpowiedniki GTE czyli uturbione więc producent pomyślał o nadwyżce cieplnej jaka ma miejsce przy silnikach turbo.
Lex

Re: Pytanie odnośnie lubryfikacji

Post autor: Lex »

konik_80 pisze: Reasumując temat - do Lexusów lubryfikacja jest zbędna bo silniki z oznaczeniami FE/GE to wolnossaki które mają swoje odpowiedniki GTE czyli uturbione więc producent pomyślał o nadwyżce cieplnej jaka ma miejsce przy silnikach turbo.
dokładnie już gdzieś o tym było pisane na forum że nie wstawia się żadnych olejarek do naszych wolno-ssaków z końca lat 90-tych , ci druciarze dymają ludzi na to gówno że aż miło przydała by się [czarna lista druciarzy] którzy załadowali olejarki do starych :LEXUS: nie mając pojęcia co robią :szyja:
Dartez
Nowy lex user
Posty: 5
Rejestracja: 6 wrz 2020, o 12:14
Model Lexusa: Is200
Skąd:: Łódź
Kontakt:

Re: Pytanie odnośnie lubryfikacji

Post autor: Dartez »

Ale może nie zaszkodzi?
ODPOWIEDZ

Wróć do „Instalacje Gazowe”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości