Taki (czyli 5W30 z HTHS ponizej 3,5, czyli ekologiczny) byl zalecany. Tez wydawalo mi sie to dziwne...dlatego od tamtej pory wszelkie zalecenia w tabelkach producentow olejow, czy w podrecznikach uzytkownika traktuje raczej jako sugestieJanB pisze:Przepraszam, ale nie zrozumiałem. HTHS poniżej 3,5??????????? Naprawdę????????Neutrino pisze: Co do stosowania oleju o HTHS ponizej 3,5 do "ciasnego" wysilonego silnika to raczej sceptycznie bym podszedl. Mialem kiedys Nissana z silnikiem SR20VE (wolnossace 2.0 o mocy blisko 200KM i podobnym momencie). W zaleceniach bylo 5W30 i HTHS ponizej 3,5. Taki zastosowalem a potem przy wymianie widzialem drobinki metalu w starym oleju.
Myślę, że winno być powyżej... ale ja to może za gupi jezdem...
Generalnie do silnikow "ciasnych" i wysilonych stosujemy oleje o HTHS powyzej 3,5...zdecydowanie do silnikow wysilonych, czyli tam gdzie sa wysokie cisnienia i temperatury, wysokie obciazenie.
Ps.
Okzaalo sie zreszta, ze te tabelki z rekomendacjami olejowymi tworzy jedna firma, bodajze z Holandii czy Belgii. To raczej taki szablon, do ktorego dopasowane sa produkty danej marki olejowej. Wszystko robione jest mechanicznie i stad takie bzdury sie tam pojawiaja, zwlaszcza w odniesieniu do starszych aut.