Page 1 of 7

Most IS200

Posted: 22 Aug 2013, o 16:50
by marcin_grw
Witam
Mam spory luz na moście, co wiąże się z jego wymianą bądź naprawą. Moje pytanie jest następujące, czy most od lexusa z automatyczną skrzynią biegów będzie pasował do is-a z manualną skrzynią? Czy ktoś może ma ewentualnie namiary na kogoś kto zajmuje się naprawą mostów napędowych, najlepiej z mazowieckiego?

Re: Most IS200

Posted: 22 Aug 2013, o 17:03
by krzywydg
Nie wiem kolego co chcesz naprawiać, bo dyfer z allegro to ok 200zł, no chyba, że masz szpere ale też obawiam sie, że naprawa przewyższ koszt kupienia "nowego"

Odp: Most IS200

Posted: 22 Aug 2013, o 17:28
by dead_beat
W razie czego mogę sprzedać swój stary bez LSD, 100% sprawny.

wysłane z Motorola RAZR za pomocą TapaTalk 2

Re: Most IS200

Posted: 22 Aug 2013, o 17:30
by marcin_grw
A jaka jest sytuacja z mostem od samochodu z automatem? To jest ten sam co w manualu czy różnią się od siebie?

Odp: Most IS200

Posted: 22 Aug 2013, o 17:48
by dead_beat
Chyba takie same, ja mam manuala.

wysłane z Motorola RAZR za pomocą TapaTalk 2

Re: Most IS200

Posted: 22 Aug 2013, o 18:00
by krzywydg
marcin_grw wrote:A jaka jest sytuacja z mostem od samochodu z automatem? To jest ten sam co w manualu czy różnią się od siebie?
sprawdz sobie kolego pod maska,co masz napisane na tabliczce znamionowej ale wczesniej przeczytaj temat "is200 lsd" i bedziesz mial jasnosc;-) od automatu tyz podejdzie

Re: Most IS200

Posted: 22 Aug 2013, o 18:12
by LinkPL
Może podejść, ale będzie miał inne przełożenia na kole atakującym i inaczej pewnie będzie jeździł ... W automacie jest 5 biegów a przy skrzyni manualnej 6 ... więc 100% zgodność to nie będzie na pewno ...

Pozdrawiam
Ł.

Re: Most IS200

Posted: 23 Aug 2013, o 18:10
by Bania
LinkPL wrote:W automacie jest 5 biegów a przy skrzyni manualnej 6 ... więc 100% zgodność to nie będzie na pewno ...
5 biegów w IS200 A/T ? Pierwsze słyszę, u mnie są 4 biegi do przodu...

Re: Most IS200

Posted: 23 Aug 2013, o 21:11
by LinkPL
Bania wrote:
LinkPL wrote:W automacie jest 5 biegów a przy skrzyni manualnej 6 ... więc 100% zgodność to nie będzie na pewno ...
5 biegów w IS200 A/T ? Pierwsze słyszę, u mnie są 4 biegi do przodu...
Strzelałem, że ma 5 ale jak ma 4 to z pewnością będzie miał inne przełożenie na tylnym dyfrze ... Pewnie zakładając dyfer od A/T do manuala, wzrośnie w dużym stopniu prędkość maksymalna, ale spadnie przyspieszenie ...

Z ciekawości sprawdziłem na toyodiy.com i automat ma przełożenia 41:10 = 4,1 a manual 43:11 = 3,909
Zakładając, że VMax dla M/T i A/T = 220 km/h.

Wniosek:
dyfer z A/T do M/T = większa szybkość maksymalna - słabsze przyspieszenie. VMax 230,7 km/h
dyfer z M/T do A/T = lepsze kopyto - mniejsza szybkość maksymalna. VMax 209,75 km/h

Obliczenia są oczywiście czysto teoretyczne ...

Pozdrawiam
Link

Re: Most IS200

Posted: 26 Aug 2013, o 14:57
by michalm320
Im krótszy most tym lepsze przyspieszenie. Więc im większa wartość przełożenia mostu tym lepiej. Tak więc może się okazać że przekładając most 4,1 z A/T do manuala o wartości 3,9 da nam lepsze przyspieszenie ale mniejszą prędkość max.