Page 1 of 3

GS430 MK2 - Stag czy jednak coś "lepszego" ?

Posted: 21 Jul 2013, o 20:51
by Denis
Witam, od niedawna jestem na forum, planuję za kilka dni montaż instalacji.
Z tego co wiem (3. auto na gazie moje) Stag zazwyczaj uniwersalny, prosty i daje radę wszędzie. Czy w tym przypadku też ?
Jaką instalację najlepiej zamontować do 3UZ ? Wtryski myślę, że Hana zielone powinny dać radę, są głośne ale wydajne.
Mam śmieszną cenę na ten zestaw, ok 3700 (znajomy gazownik).
Jaka największa butla wchodzi z miejsce koła zapasowego i jakie ma wymiary ? Przekażę od razu i wyślę do zamówienia.



Proszę was o porady, na pewno przerabialiście już ten temat nie raz, czy też montując u siebe. Zawsze sprawdzona instalacja to mniejsza ilość problemów ;)
Oczywiście wskazowki przydatne przy montażu/patenty osob które mają już ten temat za sobą mile widziane.
pozdrawiam

Re: GS430 MK2 - Stag czy jednak coś "lepszego" ?

Posted: 22 Jul 2013, o 00:12
by LinkPL
Ja się nie znam za bardzo i są tu ziomy co Ci powiedzą jak tego nie spierdolić ...
Natomiast moim skromnym zdaniem, 3700 za zagazowanie tego silnika to trochę mało i pewnie chcesz to zrobić dobrze, więc życzę Ci abyś nie poprawiał ...
Potrzebujesz szeroki zawór w butli, gruby przewód, 2 reduktory, wtryski ... tyle wiem o instalacji.

Pozdro
Link
Denis wrote:Witam, od niedawna jestem na forum, planuję za kilka dni montaż instalacji.
Z tego co wiem (3. auto na gazie moje) Stag zazwyczaj uniwersalny, prosty i daje radę wszędzie. Czy w tym przypadku też ?
Jaką instalację najlepiej zamontować do 3UZ ? Wtryski myślę, że Hana zielone powinny dać radę, są głośne ale wydajne.
Mam śmieszną cenę na ten zestaw, ok 3700 (znajomy gazownik).
Jaka największa butla wchodzi z miejsce koła zapasowego i jakie ma wymiary ? Przekażę od razu i wyślę do zamówienia.



Proszę was o porady, na pewno przerabialiście już ten temat nie raz, czy też montując u siebe. Zawsze sprawdzona instalacja to mniejsza ilość problemów ;)
Oczywiście wskazowki przydatne przy montażu/patenty osob które mają już ten temat za sobą mile widziane.
pozdrawiam

Re: GS430 MK2 - Stag czy jednak coś "lepszego" ?

Posted: 22 Jul 2013, o 07:15
by sandr
Denis wrote: Jaka największa butla wchodzi z miejsce koła zapasowego i jakie ma wymiary ? Przekażę od razu i wyślę do zamówienia.
U mnie weszła 65 litrowa (realnie - max. 58 litrów) i spokojnie wyrabia; miasto ~ 350 km, trasa ~ 450 km, rekord; autostrada Wrocław <-> Berlin, na tempomacie 120 km/h, zasięg - 510 km.

Aha, po wycięciu przetłoczenia w plastikowej wkładce podłogowej, butla nie wystaje ponad poziom dotychczasowej podłogi - kładziesz plastik, dywanik i po za dojazdówką nic nie zapowiada jej istnienia...

Re: GS430 MK2 - Stag czy jednak coś "lepszego" ?

Posted: 22 Jul 2013, o 10:46
by Yarecki
Denis wrote:Witam, od niedawna jestem na forum, planuję za kilka dni montaż instalacji.
Z tego co wiem (3. auto na gazie moje) Stag zazwyczaj uniwersalny, prosty i daje radę wszędzie. Czy w tym przypadku też ?
Jaką instalację najlepiej zamontować do 3UZ ? Wtryski myślę, że Hana zielone powinny dać radę, są głośne ale wydajne.
Mam śmieszną cenę na ten zestaw, ok 3700 (znajomy gazownik).
Jaka największa butla wchodzi z miejsce koła zapasowego i jakie ma wymiary ? Przekażę od razu i wyślę do zamówienia.



Proszę was o porady, na pewno przerabialiście już ten temat nie raz, czy też montując u siebe. Zawsze sprawdzona instalacja to mniejsza ilość problemów ;)
Oczywiście wskazowki przydatne przy montażu/patenty osob które mają już ten temat za sobą mile widziane.
pozdrawiam
Największa bańka to 67L.
Co do ceny to przemilczę, bo to auto żeby dobrze i estetycznie zrobić to jest 2-3 dni orki po kilkanaście godzin/ dzień ( ciasno jak nie powiem gdzie :biggrin2: ), hana zielona nie da rady na 110%.
Stag to jest staroć, i zaraz nie będzie wspierany zatem też nie polecam.
Ogólnie to auto ma spore zapotrzebowanie na paliwa przy pełnym ogniu więc system musi być przemyślany, dobrze zainstalowany a przede wszystkim bardzo dobrze wystrojony.

Re: GS430 MK2 - Stag czy jednak coś "lepszego" ?

Posted: 22 Jul 2013, o 11:28
by Denis
Ehh nie ma to jak wystraszyć na dzien dobry :D ale słusznie, lepiej bać się przed niż być nie zadowolonym PO.

Co do ceny - to nie promocja i robota na odpieprz tylko po prostu dobra znajomość. Nie jest to człowiek montujący u mnie gaz i już go zwę znajomy, tylko zaufana osoba robiąca mi większość usług za 50% ceny. Przerób instalacji ma też duży, stąd dość dobre ceny na elementy instalacji. Ostatnio gazował ML-a z 2011 roku V6, więc daje rade z większymi silnikami.

Sprawa butli - litraż mamy, teraz czy może ktoś podać jej wymiary ? pewnie ok 650 na 230 albo coś takiego, wybite na butli.
Sprawa samej instalacji - jeśli nie STAG, to co innego ? BRC nie chce jeśli coś, Prins cenowo przekracza budżet.
Odnośnie całego SETUPU - jeśli nie ten co ja to jaki polecacie (reduktor itd...)
A i sprawa Hanek - rozumiem, że niebieskie są bardziej wydajne, szybsze ? Pytam, bo na wtryskach i ich modelach się po prostu nie znam:)

Z góry dzięki

Re: GS430 MK2 - Stag czy jednak coś "lepszego" ?

Posted: 7 Aug 2013, o 09:55
by Travis
Podepnę się pod temat. Jaka będzie najbardziej optymalna instalacja LPG do GS430 w kwocie 5000zł? Komponenty jakiej firmy będą najlepsze?

Re: GS430 MK2 - Stag czy jednak coś "lepszego" ?

Posted: 7 Aug 2013, o 22:19
by Yarecki
Travis wrote:Podepnę się pod temat. Jaka będzie najbardziej optymalna instalacja LPG do GS430 w kwocie 5000zł? Komponenty jakiej firmy będą najlepsze?
Na najlepsze ( w sensie najwyższa półka ) nie wystarczy taka kwota ale na bdb i owszem i bez problemu można to zrobić estetycznie i wzorowo jakościowo, tylko trzeba kogoś kto ma serce i czas na taką robotę gdyżż normalnie w warsztatach robi się byle szybciej niestety.

Re: GS430 MK2 - Stag czy jednak coś "lepszego" ?

Posted: 2 Sep 2013, o 01:11
by LinkPL
Chciałbym przeczytać jakieś konkrety w tym wątku, czyli:
1. Co dokładnie włożyć ??
2, U kogo ??
3. Na co zwrócić szczególną uwagę po fachowym montażu ??


Pozdrawiam
Link

Re: GS430 MK2 - Stag czy jednak coś "lepszego" ?

Posted: 2 Sep 2013, o 02:35
by maniek_ls400
LinkPL wrote:Chciałbym przeczytać jakieś konkrety w tym wątku, czyli:
1. Co dokładnie włożyć ??
2, U kogo ??
Link
Niedawno kolega z Poznania zachwalał załad J. Nowotczyńskiego z Mławy (jest to trochę km od Ciebie), ale znam ich od 10 lat - zaczynali w garażu, teraz mają firmę znaną w całej PL. Jeden z braci był obryty w elektronice a drugi w instalcjach LPG i chyba to u nich zadziałało - zjeżdżają się ludzie z całej PL.
Ja (jeśli to się zdarzy) nie wykluczam montażu u nich albo u jednego z naszych grupowiczów..
Budżet ~ 5k brutto na legalu..

Re: GS430 MK2 - Stag czy jednak coś "lepszego" ?

Posted: 2 Sep 2013, o 08:38
by LinkPL
maniek_ls400 wrote:
LinkPL wrote:Chciałbym przeczytać jakieś konkrety w tym wątku, czyli:
1. Co dokładnie włożyć ??
2, U kogo ??
Link
Niedawno kolega z Poznania zachwalał załad J. Nowotczyńskiego z Mławy (jest to trochę km od Ciebie), ale znam ich od 10 lat - zaczynali w garażu, teraz mają firmę znaną w całej PL. Jeden z braci był obryty w elektronice a drugi w instalcjach LPG i chyba to u nich zadziałało - zjeżdżają się ludzie z całej PL.
Ja (jeśli to się zdarzy) nie wykluczam montażu u nich albo u jednego z naszych grupowiczów..
Budżet ~ 5k brutto na legalu..
No Ja to się naczytałem dość dużo w tym temacie i jeśli każę to wykonać majstrom np z Mławy, no to zaprowadzę maszynkę i tyle. Ale jeśli zdecyduje się na jakiś miejscowy zakład LPG, to chciałbym wiedzieć dokładnie co założyć i jak mniej więcej powinno to być zrobione. Żebym mógł stać im nad głową i patrzeć na łapska, bo czasami inaczej się nie da ... A na strojenia prawdopodobnie będę musiał nauczyć się sam ... chyba nie jest to jakieś mega trudne ... Co najwyżej potrenuje z kolegi BMW zanim się wezmę za strojenie własnego Lexa ...

A taki temat jeszcze co myślicie o świecach zapłonowych Brisk jak w linku:
http://www.lpg-kits.com/plugsLexus.htm