Strona 1 z 1

Zakup NX 300 benzyna

: 1 sty 2024, o 22:56
autor: Buliasz
Cześć,

Rozważam zakup NX 300 w benzynie ale trochę mało informacji jest na temat tego modelu.

Tak naprawdę na Lexusa trafiłem przypadkiem bo celowałem w Rav4 ale ceny świeżych roczników są chore (za 2018 średnio 90-100 tyś).

I tu pojawił się dwulitrowy NX300 z przebiegiem 30 tys km za około 140 tyś. I tu proszę osoby doświadczone o opinie na temat tego modelu na co zwrócić uwagę. 
Jakie koszty przeglądów, eksploatacji etc w najbliższych kilku latach mogą się pojawić?

Wszelkie wskazówki mile widziane bo nie ukrywam że nie jestem klientem samochodów klasy premium ale w tym przypadku uważam że cena jest atrakcyjna.

Re: Zakup NX 300 benzyna

: 2 sty 2024, o 18:49
autor: mcendrju
Buliasz pisze: 1 sty 2024, o 22:56 Cześć,

Rozważam zakup NX 300 w benzynie ale trochę mało informacji jest na temat tego modelu.

Tak naprawdę na Lexusa trafiłem przypadkiem bo celowałem w Rav4 ale ceny świeżych roczników są chore (za 2018 średnio 90-100 tyś).

I tu pojawił się dwulitrowy NX300 z przebiegiem 30 tys km za około 140 tyś. I tu proszę osoby doświadczone o opinie na temat tego modelu na co zwrócić uwagę. 
Jakie koszty przeglądów, eksploatacji etc w najbliższych kilku latach mogą się pojawić?

Wszelkie wskazówki mile widziane bo nie ukrywam że nie jestem klientem samochodów klasy premium ale w tym przypadku uważam że cena jest atrakcyjna.


 
A jaki rocznik i wyposażenie tego NXa? Bo jeżeli jakiś Elegance czy Business to cena nie jest jakaś super, chyba, że auto 2-3 letnie.

Poza tym NX 200t/300 potrafi swoje wypić, chociaż są tu tacy, którzy potrafią zejść ze spalaniem bardzo nisko. 

Przy 30kkm przebiegu to nie ma nic do wymiany, najwyżej klocki/tarcze jeżeli ktoś za ostro jeździł. Z wyższymi przebiegami to ktoś inny musi pomóc, bo ja do takich nie dobiłem :P
Ogólnie to nie powinno nic się zepsuć jeszcze przez długi czas dla takiego przebiegu.

 

Re: Zakup NX 300 benzyna

: 2 sty 2024, o 19:12
autor: machony79
To prawda. Ważna jest wersja wyposażenia. Pomiędzy Biusness a Prestige/F-Sport podczas zakupu nowego było 100 tyś pln różnicy.
Informacji jest bardzo dużo ale nie forum tylko na YouTube. Wcześniejszy model miał nazwę 200T i takie testy też tam są.
Problem jaki dotyka te silniki to wycieki z pompy wody oraz mało trwały zawór podciśnienia turbo. Niestety jest tez paliwożerny. Na trasie zejdę poniżej 5 litrów ale już w mieście 13 to norma (zima ,krótkie odcinki).
Auto jest mega dynamiczne. Producent podaje 7.1 sek/100km ale zszedłem do 6.7 sek.
Musisz też wiedzieć,że silnik ma podwójny układ wtryskowy i pracuje w trybie Atkinsona i Otto.

 

Re: Zakup NX 300 benzyna

: 4 sty 2024, o 15:03
autor: Marslo
Moja zona jezdzila przez 6 lat modelem oznaczonym 200T w topowej wersji Prestige z 2016 r ( z audio ML, skorzana tapicerka  bardzo dobrej jakosci, bambusowe listwy wykonczeniowe ). Zrobila ok 60 tys km , oddalismy znajomemu , ktory do dzis nim jezdzi . Auto bylo przez te 6 lat calkowicie bezawaryjne. NIe cierpialo jak hybrydy na problemy z akumulatorem rozruchowym kiedy sie go dluzej nie laduje.

Przy spokojnej jezdzie srednie spalanie na calym  dystansie wynioslo 9,2 l /100 km ztcp. Dobrze sie tym jezdzilo poza nieco zbyt miekkim zawieszeniem ,ktore nie zachecalo do ostrzejszej jazdy. Za to naped doskonaly, w zimowych warunkach gwarantowal bezpieczenstwo. Nie pamietam czy to bylo stale 4x4 czy dolaczany w sytaucjach tego wymagajacych mechaniczny naped tylnej osi , ale bylo naprawde ok. Tak jak kolega pisze jest to zwawe auto, dobrze przyspiesza na prostej, ale przy zmianie pasa i jednoczesnym  przyspieszaniu trzeba uwazac. No i dosyc archaiczny infotainment z bardzo niewygodnym gladzikiem i malym ekranem.
Zapewne w duzym miescie srednie spalanie przekroczy 10 l / 100km. Dla porownania obecny NX 450h+ z 2022 ma po 16 tys km srednia 3,7 l i 22,5 kWh/100 km przy ok 63 % dystansu jako EV.