Lexus RX 500h opinie

Wszelkie informacje na temat zakupu modelu RX
Marslo
Lex user
Posty: 129
Rejestracja: 9 paź 2022, o 15:22
Model Lexusa: RX 450h+ , NX 450h+
Skąd:: Wlkp
Kontakt:

Re: Lexus RX 500h opinie

Post autor: Marslo »

No tak, trzeba umiec sie targowac, ja troche za miekki jestem ;)
Awatar użytkownika
piotrulec
Lex user
Posty: 84
Rejestracja: 2 sie 2016, o 13:11
Model Lexusa: RX
Skąd:: Grodzisk Mazowiecki
Kontakt:

Re: Lexus RX 500h opinie

Post autor: piotrulec »

teraz masz swietną pozycję do negocjacji , stoki się odblokowały. Toyota/ lexus musiały wynająć dwa dodatkowe place bo nie mają już gdzie trzymać samochodów.
Wszyscy producenci mają dziś ten problem
pss
Lex Driver
Posty: 516
Rejestracja: 2 cze 2016, o 19:25
Model Lexusa: is200t
Skąd:: Polska
Kontakt:

Re: Lexus RX 500h opinie

Post autor: pss »

No nie wiem, audi latem gdy zapytałem o dodatkowy rabat na auto które mieli od tygodnia na placu odpowiedzieli, że mogą dać dywaniki i to max jeżeli nie będzie finansowania z VW ( rabat standardowy 12,2%).
Totalnie nie chcieli rozmawiać, powiedzieli, że na ten model nic nie wymyślą i on po prostu się im sprzeda.
Tak więc też różnie jest i jak zależy na czasie to...
A konfiguratory w niemczech wiemy jak działają raz w 3 msc dostaniesz, raz 12msc+, bo brakuje jakieś pierdoły do kamery...

Kolega w tym samym okresie poszedł po q5 z konfiguratora i dostał 18 lub 20% bez większej rozmowy...
Awatar użytkownika
przemosc
Lex Driver
Posty: 350
Rejestracja: 13 cze 2014, o 01:33
Model Lexusa: IS300/RX300/ES300h
Skąd:: Rzyki
Kontakt:

Re: Lexus RX 500h opinie

Post autor: przemosc »

Marslo pisze: 18 gru 2023, o 15:00 Mysle, ze kupowanie Lexusa dla walorow jazdy sportowej jest nieporozumieniem.
500h to najbardziej " sportowy" sposrod Lexusow RX piatej generacji, ale jesli ktos naprawde stawia sportowe wlasciwosci jezdne na pierwszym miejscu powienien patrzec raczej  w kierunku Porsche czy BMW.
Z tym, ze w budzecie RX 500h ( tj ok 400 tys pln ) to dostanie dobrze wyposazonego Macana 2.0 albo X3  z silnikiem szesciocylindrowym ( tzw miekka hybryde z bateria 8kW, szkoda , ze takiego polaczenia nie ma  w Leksusie ).
I do tych aut powinno sie porownywac RX 500h. Zarowno X5 o podobnym wyposazeniu , a tym bardziej Cayenne sa duzo drozsze . Czy warte swojej ceny? Mz nie.

Za to jesli ktos chce kupic nieco usportowione, komfortowe i niezawodne auto klasy SUV , ktore daje szanse na 10 letni okres gwarancji do przebiegu 185 tys pod warunkiem regularnego serwisowania w ASO to konkurencji na rynku nie ma.

Jesli o mnie chodzi to 500h jest zbyt paliwozerny , to regres w stosunku do RX 450h F Sport IV gen, w dodatku z 4 cylidrowym silnikiem. Musimy sie powoli przyzwyczajac, za za 10 lat auta spalinowe odejda do lamusa i logicznym krokiem jest zakup obecnie wersji plug-in na kolejne 6-8 lat. No chyba ,ze ktos nie ma mozliwosci ladowania baterii w domu lub w pracy.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 
500h paliwożerny?

w stosunku do poprzednika (450h) jest to różnica na poziomie +1l/100km (przy zachowaniu dokładniej tej samej nogi i stylu jazdy). Fakt, że potrafi spalić 13, ale z taka samą łatwością robi średnią 6,5 (potwierdzone już kilkunastokrotnie na tym samym odcinku z ograniczeniami prędkości 50-90 - jazda +15km/h w stosunku do ograniczeń)
Marslo
Lex user
Posty: 129
Rejestracja: 9 paź 2022, o 15:22
Model Lexusa: RX 450h+ , NX 450h+
Skąd:: Wlkp
Kontakt:

Re: Lexus RX 500h opinie

Post autor: Marslo »

Tak uwazam. Mz kazda kolejna generacja powinna palic mniej, a nie wiecej. W dodatku ma 4 cylindry zamiast 6.
Rozumiem, ze ma ok 20 % wiecej mocy ( moj F Sport 2016 ma 313 kM ) , ale RX 500h powinien miec mz wieksza baterie i lepszy system zarzadzania energia, zeby ograniczyc zuzycie paliwa. 
Dla mnie jest ono miara nowoczesnosci aut premium. Latwo jest zrobic auto o duzej mocy, ktore zuzywa duzo paliwa, to juz cwiczylismy.
Mialem na poczatku lat 2000 auta z silnikami 8 cylindrowymi, w tym LS 400. I on srednio palil nieco ponad 11 l. A ja w dodatku mialem wtedy ( krotko po 40ce)  ciezsza noge, co sie skonczylo rozbiciem LS . Co prawda nie z mojej winy, ale gdybym jezdzil tak jak teraz pewno wypadku bym uniknal.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Ostatnio zmieniony 19 gru 2023, o 15:39 przez Marslo, łącznie zmieniany 3 razy.
Awatar użytkownika
piotrulec
Lex user
Posty: 84
Rejestracja: 2 sie 2016, o 13:11
Model Lexusa: RX
Skąd:: Grodzisk Mazowiecki
Kontakt:

Re: Lexus RX 500h opinie

Post autor: piotrulec »

pss pisze: 19 gru 2023, o 11:57 No nie wiem, audi latem gdy zapytałem o dodatkowy rabat na auto które mieli od tygodnia na placu odpowiedzieli, że mogą dać dywaniki i to max jeżeli nie będzie finansowania z VW ( rabat standardowy 12,2%).
Totalnie nie chcieli rozmawiać, powiedzieli, że na ten model nic nie wymyślą i on po prostu się im sprzeda.
Tak więc też różnie jest i jak zależy na czasie to...
A konfiguratory w niemczech wiemy jak działają raz w 3 msc dostaniesz, raz 12msc+, bo brakuje jakieś pierdoły do kamery...

Kolega w tym samym okresie poszedł po q5 z konfiguratora i dostał 18 lub 20% bez większej rozmowy...


 
rynek zmienia się z miesiąca na miesiąc, to co było pół roku temu już dawno nie jest aktualne. Znajomy zamawiał bmw X4 w lutym z odbiorem na grudzień , ja zamawiałem X5 w czerwcu z dostawą na październik.
Lexus NX jeszcze w grudniu 2022 miał na pomarańczowy lakier terminy 24miesiące, a teraz stoją na placu od ręki w każdej wersji wyposażenia.
To samo jest w innych markach.
 
 
Awatar użytkownika
piotrulec
Lex user
Posty: 84
Rejestracja: 2 sie 2016, o 13:11
Model Lexusa: RX
Skąd:: Grodzisk Mazowiecki
Kontakt:

Re: Lexus RX 500h opinie

Post autor: piotrulec »

Marslo pisze: 19 gru 2023, o 15:25 Tak uwazam. Mz kazda kolejna generacja powinna palic mniej, a nie wiecej. W dodatku ma 4 cylindry zamiast 6.
Rozumiem, ze ma ok 20 % wiecej mocy ( moj F Sport 2016 ma 313 kM ) , ale RX 500h powinien miec mz wieksza baterie i lepszy system zarzadzania energia, zeby ograniczyc zuzycie paliwa.
Dla mnie jest ono miara nowoczesnosci aut premium. Latwo jest zrobic auto o duzej mocy, ktore zuzywa duzo paliwa, to juz cwiczylismy.
Mialem na poczatku lat 2000 auta z silnikami 8 cylindrowymi, w tym LS 400. I on srednio palil nieco ponad 11 l. A ja w dodatku mialem wtedy ( krotko po 40ce)  ciezsza noge, co sie skonczylo rozbiciem LS . Co prawda nie z mojej winy, ale gdybym jezdzil tak jak teraz pewno wypadku bym uniknal.
 
 
 
 
 
 
 
 

 
fizyki nie oszukasz , jest moda na SUVy , duże koła , systemy bezpieczeństwa i masa udogodnień, powoduje to że samochody ważą po 2 tony na sucho , mając bardzo dużą masę nieresorowaną .
Ja na co dzień jeżdżę M5, w tym roku zroblem ok 30tys km, i jestem zachwycony spalaniem tego samochodu, średnia z roku poniżej 14l/100km. W tak mocnym , dużym i wygodnym samochodzie mam spalanie na poziomie hondy S2000 ,która ma połowę pojemności , wagi i mocy . Więc tu widać tą technologie, samochody są coraz bardziej wydajne, ale w większości przypadków cała oszczędnośc idzie na pokrycie masy zwiazanej z bezpieczeństwem i udogodnieniami .
 
Awatar użytkownika
LinkPL
Lex Maniak
Posty: 793
Rejestracja: 9 lis 2010, o 00:59
Model Lexusa: RX 500h
Skąd:: Iłża
Kontakt:

Re: Lexus RX 500h opinie

Post autor: LinkPL »

mc chciał kontynuować wątek tutaj, więc przenoszę się tutaj.

Jak już uda się normalnie wsiąść do auta, wszystko poustawiać, podłączyć się telefonem to w sumie jeździ się ok, o ile nie wyskoczy błąd synchronizacji, który zmusza użytkownika do ponownego zalogowania się na swoim profilu lexus plus.

1. Wsiadanie do auta: Notorycznie zamarzają mi wszystkie klamki, ponieważ garażuję auto pod chmurą, więc wszystkie wewnętrzne gumki w klamkach zamarzają i nie da się otworzyć praktycznie wszystkich drzwi ... Porada w serwisie, aby trzymać klamkę ciepłą dłonią na mrodzie -10C przez kilka minut, aż odmarznie zupełnie mnie nie przekonuje. Oczywiście wyśmiałem serwisanta, problem jest znany. Dobrze jak by właściciele modelu NX się wypowiedzieli na ten temat, czy w NX problem jest taki sam.

2. Brak możliwości użytkowania połączenia bluetooth i android auto jednocześnie. Czyli w profilu jeśli ktoś ma włączone android auto, to musi za każdym razem podłączać telefon kablem, ponieważ auto nie podłączy się do telefonu przez bluetooth. Nie można słuchać muzyki ani odbierać rozmów telefonicznych. Dziwne jest że, w chwili gdy rozmawiam np. przez android auto i odłączam kabel to infotejment kontynuje rozmowę przez bluetooth, natomiast po rozłączeniu rozmowy przestaje działać. Problem zgłaszany przez wielu użytkowników.

3. Wszystko poustawiać:
- Za każdym razem trzeba wyłączyć policjanta od prędkości (pomarańczowa lampka na desce rozdzielczej), ponieważ inaczej auto jest strasznie irytujące w tej konfiguracji, tym bardziej, że nie czyta wszystkich znaków.
- Za każdym razem trzeba wyłączyć policjanta od kontroli pasa ruchu (kolejna pomarańczowa lampka na desce rozdzielczej), ponieważ w każdej chwili można spodziewać się szarpania kierownicą przez ten system. Najgorsze są przypadki nie przewidywanego omijania auta, które np. skręca w prawo i omijamy delikatnie z lewej strony, to szarpie kierownicą w stronę omijanego samochodu, ponieważ przekraczamy bez kierunkowskazu lewą linię pasa. Problem zgłaszany przez użytkowników do serwisów.
Jeszcze gorsze doświadczenie to wąskie drogi na których auto widzi prawą krawędź jezdni i w chwili gdy jedzie kobieta z naprzeciwka i trzeba uciekać na pobocze, to system próbuje korygować kierownicą w lewo, aby wjechać na czołówkę lub utratę lusterka z wymijanym autem z naprzeciwka. Problem zgłaszany przez użytkowników do serwisów.

Czytałem artykuł o poliftowej Skodzie Kamiq w której występują oba policjanty i żadnego z nich nie trzeba wyłączać za każdym razem, więc argument z prawem UE pada na pysk.

4. Brak synchronizacji: Bardzo często występuje błąd synchronizacji systemu multimedialnego. Wyskakuje okienko brak synchronizacji i Anuluj lub Kontynuuj.
- Anuluj, system wróci z pytaniem za dokładnie 10 min.
- Kontynuuj, system przeniesie się do przeglądarki i każe wpisać swoje hasło do konta na aplikacji Lexus Plus. Przy starej aplikacji problem występował dokładnie taki sam. Kazano mi przeinstalować, więc mogę spokojnie stwiedzić, że gówno to dało.

5. Wycie z komory silnika podczas jazdy autostradowej: W chwili jazdy powyżej 110 km/h wzmaga się szum z pod maski samochodu, jak by jakaś osłona dostawała wibracji. Stwierdziłbym po 15k km, że w zależności czy jedziemy pod wiatr czy z wiatrem to auto wyje głośniej lub ciszej, lub nie wyje w ogóle. Nie chce mi się prowadzić dochodzenia co jest przyczyną, ale serwis twierdzi, że może tak być iż ten typ tak ma, co oczywiście skwitowałem gromkim śmiechem, że w ogóle takie stwierdzenie ze strony serwisanta mogło paść.

6. Auto posiada bardzo miękkie szyby, ponieważ w moim w sumie przednia i dwie boczne posiadają rysy, może niewielkie, nie przeszkadzają, ale w kilku poprzednich Lexusach mimo przebiegów po 200k km problem się nie objawił w żadnym.

7. Automatyczne wycieraczki działają jak by nie działały w ogóle ... po kilku tygodniach odruchowo nauczyłem się do pojedynczego włączania wycieraczki jak potrzeba już zgarnąć deszcz lub mokry śnieg.

8. Regulacja kierownicy i pozycji head up: Czasami nie zapamiętuje odpowiedniej pozycji head up i wysokości kierownicy i po uruchomieniu auta, kierownica jest za nisko a head up za wysoko, przez co ucinany jest od góry. Problem nie występuje zależnie od braku synchronizacji, czyli jeśli wystąpi brak synchronizacji to kierownica jak i head up potrafi ustawić się dobrze. Natomiast usterka ta występuje losowo. Auto jest używany tylko z jednym profilem, wielokrotnie próbowałem zapamiętywać ustawienia, co w żaden sposób nie pomaga. I wcześniej były problemy właśnie z head up a teraz z wysokością kierownicy.

9. Poszarpywanie na pierwszym biegu: podczas dojeżdżania do świateł tuż przed zatrzymaniem auto nie zawsze ale czasami poszarpuje jeszcze w trakcie dohamowywania, ponoć problem występuje również na rynku amerykańskim, o czym wspominał w swoim filmie car care nut channel. Domena napędu 500h, czyli motor ze skrzynią hydrokinetyczną.

Oczywiście auto posiada wiele zalet, ale wyżej wymienione problemy w znacznym stopniu regulują zachwyt nad samochodem za takie pieniądze.

Jeśli dane problemy występują w Twoim przypadku zgłoś to w merytoryczny sposób na maila klient@toyota.pl może uda się wywrzeć presję na wprowadzenie aktualizacji do oprogramowania, aby auto po uruchomieniu było gotowe do jazdy, a nie najpierw trzeba się nakilkać, żeby w ogóle ruszyć z miejsca.
How far We can go ...
Awatar użytkownika
piotrulec
Lex user
Posty: 84
Rejestracja: 2 sie 2016, o 13:11
Model Lexusa: RX
Skąd:: Grodzisk Mazowiecki
Kontakt:

Re: Lexus RX 500h opinie

Post autor: piotrulec »

użytkuje RXa drugi miesiąc i w 80% mogę potwierdzić to co piszesz. U mnie jeszcze , przycisza nawigację , nie zapamiętuje koloru samochodu w kamerze 360* (niby drobiazg ale czasami wraca do koloru bazowego, pewnie jak traci synchro) i nie zapamiętuje rozpoznawania twarzy użytkownika , często wyłapuje mnie jako żonę i zaczyna zgniatać mi nogi :/
Awatar użytkownika
LinkPL
Lex Maniak
Posty: 793
Rejestracja: 9 lis 2010, o 00:59
Model Lexusa: RX 500h
Skąd:: Iłża
Kontakt:

Re: Lexus RX 500h opinie

Post autor: LinkPL »

piotrulec pisze: 15 sty 2024, o 09:52 użytkuje RXa drugi miesiąc i w 80% mogę potwierdzić to co piszesz. U mnie jeszcze , przycisza nawigację , nie zapamiętuje koloru samochodu w kamerze 360* (niby drobiazg ale czasami wraca do koloru bazowego, pewnie jak traci synchro) i nie zapamiętuje rozpoznawania twarzy użytkownika , często wyłapuje mnie jako żonę i zaczyna zgniatać mi nogi :/


 
Dorzuciłbym jeszcze parujące szyby w trybie klimatyzacji auto. 

Prowadzę dyskusję z klient@toyota.pl, ale raczej nic tutaj się nie zmieni. 

Adnotacja 1: Ponoć przychodzą do serwisów już nowe klamki do modeli NX, więc pewnie do modeli RX będą za rok ... :|
Adnotacja 4: Uspokoiło się obecnie, ale rozwiązanie było podawane takie, aby zmienić sobie na chwilę hasło do profilu i później wrócić ewentualnie do poprzedniego, tylko nie napisali, gdzie to hasło można zmienić, ponieważ w aplikacji tego zrobić nie można.

Na razie tyle ... jeździć to jeździ bardzo dobrze, ale infotejment i obsługa ma swoje za uszami.

UPDATE 1.
Ciąglę tylko dokładam problemów, ale jak są to trzeba ... 

- nadmiernie parujące szyby, w poprzednim zero problemów, zawsze na auto i nawet razu nie parowały. Tutaj nagminnie trzeba ciągle uruchamiać nadmuch na szybę, a jak pada deszcz ... 
- praca automatycznej wycieraczki - w automacie przejedzie kilka razy 2-3 i później zapomina i przestaje działać zupełnie ... problem obserwowałem już wcześniej, ale chyba przyzwyczaiłem się z automatu pchać dźwignię do góry w celu pojedynczego uruchomienia. 


Miałem powłokę na przedniej szybie, nałożoną przez dilera, ale widać, że ta powłoka w jednym miejscu schodzi/zeszła w innym się jeszcze trzyma ... ogólnie wycieraczki i przednia szyba/parowanie jest z czapki ... ale może nie było czasu żeby auto wyschło dobrze przez zimnę, bo w sumie odebrane w październiku i od tamtej pory zawsze coś się dzieje ... 

Odnośnie wycia z komory silnika przy wyższych prędkościach temat krąży po forum ogólnoświatowym i hamburgery piszą tam, że w przednim zderzaku są jakieś klapy sterujące przepływem powietrza, co niestety objawia się tym, że przy większych prędkościach te klapy zaczynają rezonować i stąd ten dźwięk. Że wzięli auto jednemu coś regulowali i że problem rozwiązany, ale gość pisze że przejechał tylko kilka kilometrów i trzeba czekać na dalsze wyniki testów. 
 
How far We can go ...
ODPOWIEDZ

Wróć do „Lexus RX”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości