https://www.lexus-polska.pl/owners/conn ... lexus-link
Wyżej przeczytamy o flagowej aplikacji Lexus LINK, która reklamowana jest jako wielki dodatek z obszaru nowych technologii jakim raczy nas
sprzedawca samochodów premium Lexus w tym także modelu Lexus NX.
Problem w tym, że systemowy ten produkt zamiast podnosić zaufanie użytkownika do firmy i ułatwiać mu życie raczej zdecydowanie obniża to zaufanie, co
rzutuje na opinie o innych komponentach kupowanych od firmy.
Jeśli Lexus LINK jest dostarczany razem z produktem premium to powinien co najmniej prezentować taki sam poziom jakości co produkt główny, to po pierwsze.
Po drugie zaś jeśli jest związany z produktem głównym zostaje razem z nim zakupiony i podlega takim samym gwarancjom prawidłowego działania jak produkt główny.
A jak jest w rzeczywistości ?
Lexus LINK moim zdaniem jest niespotykanym bublem. Zastanawia mnie wprost jego istnienie, które naraża firmę nie tylko na śmieszność ale i ewentualne straty finansowe, te pośrednie wynikające z
z utraty zaufania do firmy i te bezpośrednie wynikające z kosztów obsługi tego nad podziw awaryjnego i bezsensownego produktu.
Spośród wielu wad i problemów jakie niesie ta aplikacja na czoło wybija się kilka ogólnych absurdów:
- kompletny brak spójności danych wymienianych pomiędzy danymi aplikacji, danymi na koncie Mój Lexus, a zapisanymi na serwerach klastrowych
- niezwykle słaba wydajność systemu
- kompletny brak wsparcia technicznego
- nieprzeciętna awaryjność
- brak wystarczającej wiedzy serwisantów o systemie
W szczególności:
- aplikacja prezentuje inne, niekompletne dane versus dane prezentowane po zalogowaniu do Mój Lexus
- położenie samochodu i aktualizacja w systemie lokalizacji odbywa się z nieakceptowalną zwłoką od zatrzymania pojazdu
- aktualizacja ostatniej trasy trwa kuriozalnie długo i zmiennie, czasami jedną godzinę, a czasami kilka dni
- niektóre trasy nie są w ogóle rejestrowane, gubione bez komunikatów i podawania przyczyny
- niedokładne i mylące dla użytkownika podawanie poziomu paliwa
- zdalne otwieranie i zamykanie samochodu odbywa się z losową skutecznością
- aplikacja co najmniej raz na kilkanaście dni nie funkcjonuje w ogóle, brak możliwości połączenia
- brak jakichkolwiek komunikatów o zaistniałych awariach systemu
- wyświetlanie komunikatów o braku zabezpieczenia auta, niezamknięciu drzwi odbywa się ze zwłoką 30-40 minut
- informacje w aplikacji o naprawach samochodu i innych czynnościach wykonywanych w serwisie mają absurdalnie ogólny i mylący charakter ( na przykład w dniu odbioru samochodu wpis zawiera tajemniczy
tekst cyt: naprawa samochodu z wyłączeniem napraw karoserii). Co to oznacza, nowy samochód naprawiany, jeszcze przed odbiorem ?
- wiele innych problemów, które klasyfikują ten produkt na poziomie absolutnie nieakceptowalnym. Znacznie lepiej i w sposób nieporównywalny działają popularne aplikacje lojalnościowe jak Żabka, czy Lidl ...
Czy ktoś wie jak działa właśnie ta aplikacja o nazwie LEXUS na przykład na serwerach w USA ? Mam takie szczęście, że ja wiem dokładnie. To jakby inny produkt choć ten sam mechanizm wymiany danych i zbliżony intefejs. Mnogość funkcji i niezawodność. Nie sposób o tym opowiedzieć i tego porównać w opisie, warto zobaczyć jak to działa w powszechnie dostępnych filmikach na Youtubie. Centrala mówi: to dlatego, że aplikacja ta działa w innym regionie. Jak odpowiadam inny region, ale te same pieniądze i ten sam produkt - auto premium Lexus NX. Dlaczego w Polsce zakupione auto (w innym regionie) ma być z zasady przeznaczone do użytkowania przez uboższego krewnego, albo frajera.
Nie rozumiem działania sprzedawcy i centrali w wielu kwestiach, ale w kwestii oferowania takiego bubla jak Lexus LINK nie tylko nie rozumiem, ale wręcz kwestionuję logikę takiego postępowania, poszukując spiskowo drugiego dna.