Strona 1 z 1

RX MkIV czy objawiły się już typowe usterki?

: 17 sty 2023, o 10:22
autor: WSR
Hej, pytam poważnie, może znajdzie się ktoś na tyle odważny, że napisze co się zdupiło w jego RXie wyprodukowanym po 2016, co denerwuje itp. bez owijania w bawełnę.

Gdzieś czytałem, że potrafi stukać pompa wysokiego ciśnienia, co jeszcze?

Wtrysk bezpośredni, teoretycznie odporny na E10, ale co będzie jak wprowadzą E15?

Re: RX MkIV czy objawiły się już typowe usterki?

: 19 kwie 2023, o 06:37
autor: emmausa
Twój lokalny dealer Lexusa lub centrum serwisowe Lexusa będą dysponować szczegółowymi i aktualnymi informacjami na temat typowych usterek lub informacjami dotyczącymi gwarancji dla modelu Lexus RX MkIV. Pokemon Showdown

Re: RX MkIV czy objawiły się już typowe usterki?

: 19 kwie 2023, o 15:05
autor: Marslo
W moim F Sport 2016 akumulator rozruchowy po 3 latach  padl.
Dostalem wiekszy od wersji RX 450h L od dealera, bo jestesmy stalym klientem od wielu lat.
Po 6 latach kolejna wymiana w ramach rekojmi.
Poki co spokoj.
Wymiana tylnych amortyzatorow adaptacyjnych po ok 90 tys km. Przednie nadal ok po 125 tys km.
Poza tym zero problemow - przeglady serwisowe,wymiana tarcz , klockow, opon wg potrzeb.
Nuda;)
PS Jezdze hybrydami RX od 2007 r, te akumulatory rozruchowe to coraz mniejsze wstawiali, wczesniej nie bylo problemow.
 
 
 
 
 

Re: RX MkIV czy objawiły się już typowe usterki?

: 15 cze 2023, o 12:42
autor: MateoM
Ja kupiłem używane auto niecałe dwa lata temu, miało przebieg jakieś 70 tyś chyba, teraz mam 110.000 km. Rocznik 2016.

Auto było z Toyota Pewne Auto, miałem rok gwarancji.

- przy mocnym przyspieszaniu słyszałem gwizd z auta ze skrzyni biegów, można to było też wywołać stojąc, wrzucając D, hamulec i pełen gaz, trochę też gwizdało. Wymienione na gwarancji w ASO Toyota

- pompa hamulcowa miała taką przypadłość, że zatrzymując auto, trzymając nogę na hamulcu z układu wydobywały się trzaski, wciskając hamulec mocniej coś tam stukało, wymieniona pompa hamulcowa na gwarancji, przestało stukać

- każde wciśnięcie hamulca podczas jazdy lub toczenia powoduje stuk, tak jakby pomiędzy tarczą, a klockiem było dużo miejsca i nawet lekkie wciśnięcie powodowało, że bardzo mocno jedno o drugie uderza, założone podkładki, hamulce rozebrane i wyczyszczone, nowe klocki - nic nie pomogło, przestałem się przejmować. Można np. szybko pulsacyjnie lekko wciskać pedał hamulca i będzie z auta dźwięk stuk, stuk, stuk, stuk

- auto poruszające się samo po puszczeniu hamulca na D, kiedy wyładuje się bateria i jedzie już na spalinowym potrafiło czasem wpaść w rezonans, lekki i trudny do wychwycenia ale jednak, sprawdzone wszystko parę razy, nic nie znaleziono, samo przeszło ale może wróci :) ASO nic nie znalazło, sprawdzali układ wydechowy, wszystko gra. Jeden serwis stwierdził, że rozwarstwił się... zbiornik paliwa, dalej tego nie diagnozowałem

- przy naładowanej baterii jak chwilę po wciśnięciu mocniej gazu puszczę go zupełnie, to spowoduje że auto ruszy, na chwilę włączy się silnik spalinowy i zaraz się wyłączy, bo żegluje - potrafi wydać metaliczny stuk i lekko bujnąć jak się silnik wygasza. Brzmi trochę jakby poduszki pod silnikiem były zerwane, info z serwisu TTTM, czyli ten typ tak ma, w Priusie, CT, NX nie miałem tego bo chyba mniejsze silniki i mniejsze siły działające, w GS też było 3,5 V6 ale inaczej ułożone i zjawiska nie było

To tyle z technicznych tematów, denerwuje mnie system automatycznego włączania/wyłączania świateł długich, który zupełnie nie działa, w sensie działa ale z takim opóźnieniem i tak nieprecyzyjnie, że mam, a nie korzystam z niego bo oślepiam ludzi. W Mercedesie S mojego taty W222 są dużo mądrzejsze lampy i tam to działa super, wiem że jak bym miał to bym korzystał bo jak wymieniamy się autami i jadę nocą przez leśne wąskie drogi to zawsze korzystam z tego Mercedesowskiego doświetlania, ale ja mam wersję Elegance + GPS więc może w Prestige albo po lifcie coś tam poprawili.

Denerwuje mnie też że nie mam możliwości otwierania bagażnika z pilota do czasu otwarcia auta, tzn najpierw przycisk otwarcia, a potem długo się trzyma przycisk klapy, inaczej nie zadziała, do tego z zamknięciem auta muszę czekać aż ta klapa od bagażnika się opuści i zamknie do końca, a trwa to wieki. W Mercedesie GLA czyli aucie, które miałem wcześniej mogłem kliknąć zamykanie klapy, wcisnąć na pilocie zamykanie auta po chwili i sobie odejść, auto się zamknęło samo jak klapa się opuściła, a tu musze czekać i czekać... ale to pierdoły.

Auto bardzo relaksuje, wydaje się poza tym pancerne, czasem wpakuje się w błoto i leśne drogi, w które nie zapuszcza się pewnie 99% użytkowników i nigdy się nie zakopałem, spalanie przy zupełnym olewaniu eko drivingu i prędkościach wolno po mieście, a na trasie 140, czasem 160 mam średnie 8,5, czasem dojdzie do 9 uważam to za rewelacyjny wynik. Buja się jak amerykański tapczan ale dzięki temu wyboje przestały dla mnie istnieć  :hobby:
 

Re: RX MkIV czy objawiły się już typowe usterki?

: 1 wrz 2023, o 08:21
autor: WSR
Czyli spoko, dzięki, a wariatory, pompa wysokiego ciśnienia i inne dziwne odgłosy z silnika?