Page 1 of 2

IS250 - koniec nadchodzi szybciej, niż się Wam wydaje.

Posted: 28 Dec 2022, o 22:05
by HetmanW
Witam.
Czy słyszeliście już o tym, że nasz kochany ZSRR zwany UE, po cichu zmienił przepisy dotyczące udziału biokomponentów w paliwach? :mad:
 
Od stycznia na naszych stacjach zobaczycie coraz częściej kod "E10" zamiast E5, czyli zawartość alkoholu w benzynie na poziomie 10%.
Dla silników 4GR-FSE ma to być gwóźdź do trumny, gdyż nie są przystosowane do tego typu paliwa.
Tak przynajmniej twierdzi redakcja Interii:
https://motoryzacja.interia.pl/raport-r ... Id,6499889
Wszystko po to, by zniwelować wzrost kosztów paliw związanych z sankcjami na kacapów- tak twierdzą politycy.
A rzeczywistość jest taka, że w ciągu kilku lat wymiotą większość benzyniaków produkowanych przed 2010- w tym tych najtrwalszych i zwiększą sprzedaż obecnie produkowanego syfu. :najper:
Dziękujemy towarzysze komisarze. Cała władza w ręce rad, to jest Komisji Europejskiej.

 

Re: IS250 - koniec nadchodzi szybciej, niż się Wam wydaje.

Posted: 29 Dec 2022, o 09:15
by pawelski
"Lexus S250 z silnikiem 2,5 V6 4GR-FSE (w produkcji od sierpnia 2005 do września 2007 roku)" - a co z tymi samymi silnikami produkowanymi po 09.2007, gdzie się upewnić ?



Wysłane z mojego SM-G998B przy użyciu Tapatalka


Re: IS250 - koniec nadchodzi szybciej, niż się Wam wydaje.

Posted: 29 Dec 2022, o 11:29
by cooper69
HetmanW wrote: 28 Dec 2022, o 22:05 Witam.
Czy słyszeliście już o tym, że nasz kochany ZSRR zwany UE, po cichu zmienił przepisy dotyczące udziału biokomponentów w paliwach? :mad:
 
Od stycznia na naszych stacjach zobaczycie coraz częściej kod "E10" zamiast E5, czyli zawartość alkoholu w benzynie na poziomie 10%.
Dla silników 4GR-FSE ma to być gwóźdź do trumny, gdyż nie są przystosowane do tego typu paliwa.
Tak przynajmniej twierdzi redakcja Interii:
https://motoryzacja.interia.pl/raport-r ... Id,6499889
Wszystko po to, by zniwelować wzrost kosztów paliw związanych z sankcjami na kacapów- tak twierdzą politycy.
A rzeczywistość jest taka, że w ciągu kilku lat wymiotą większość benzyniaków produkowanych przed 2010- w tym tych najtrwalszych i zwiększą sprzedaż obecnie produkowanego syfu. :najper:
Dziękujemy towarzysze komisarze. Cała władza w ręce rad, to jest Komisji Europejskiej.

 

 
To się przeprowadź do rosji jak Ci nie pasuje. Problem z głowy!
 

Re: IS250 - koniec nadchodzi szybciej, niż się Wam wydaje.

Posted: 31 Dec 2022, o 19:20
by HetmanW
cooper69 wrote: 29 Dec 2022, o 11:29
HetmanW wrote: 28 Dec 2022, o 22:05 Witam.
Czy słyszeliście już o tym, że nasz kochany ZSRR zwany UE, po cichu zmienił przepisy dotyczące udziału biokomponentów w paliwach? :mad:
 
Od stycznia na naszych stacjach zobaczycie coraz częściej kod "E10" zamiast E5, czyli zawartość alkoholu w benzynie na poziomie 10%.
Dla silników 4GR-FSE ma to być gwóźdź do trumny, gdyż nie są przystosowane do tego typu paliwa.
Tak przynajmniej twierdzi redakcja Interii:
https://motoryzacja.interia.pl/raport-r ... Id,6499889
Wszystko po to, by zniwelować wzrost kosztów paliw związanych z sankcjami na kacapów- tak twierdzą politycy.
A rzeczywistość jest taka, że w ciągu kilku lat wymiotą większość benzyniaków produkowanych przed 2010- w tym tych najtrwalszych i zwiększą sprzedaż obecnie produkowanego syfu. :najper:
Dziękujemy towarzysze komisarze. Cała władza w ręce rad, to jest Komisji Europejskiej.

 



 
To się przeprowadź do rosji jak Ci nie pasuje. Problem z głowy!
 


 
A coś mądrego masz do powiedzenia, czy będziesz trzymał swój poziom? :laugh1:
Co to za pokolenie wychowane na TVN, że jako jedyną formę zmian zna ucieczkę.

 
 

Re: IS250 - koniec nadchodzi szybciej, niż się Wam wydaje.

Posted: 7 Jan 2023, o 23:19
by HetmanW
pawelski wrote: 29 Dec 2022, o 09:15 "Lexus S250 z silnikiem 2,5 V6 4GR-FSE (w produkcji od sierpnia 2005 do września 2007 roku)" - a co z tymi samymi silnikami produkowanymi po 09.2007, gdzie się upewnić ?



Wysłane z mojego SM-G998B przy użyciu Tapatalka

 
Jeśli to ta sama konstrukcja to podejrzewam, że będzie lipa, ale najpewniej skontaktować się z ASO. Dodatkowo pamiętaj - data wyprodukowania samochodu to nie data produkcji silnika - patrz obecna sytuacja, gdzie bodajże Skoda produkowała samochody bez elektroniki na plac, stały tam miesiącami, a jako datę produkcji wpisywali date zamontowania ostatniego elementu :lol:
 Szkoda.

 

Re: IS250 - koniec nadchodzi szybciej, niż się Wam wydaje.

Posted: 19 Nov 2023, o 12:28
by AlexE
czy ktos spotkal sie gdziekolwiek w necie (moze byc anglojezyczne zrodlo) z bardziej konkretnymi informacjami na temat? Ktore czesci/moduly sa inne w silnikach przystosowanych albo co konkretnie moze zostac uszkodzone w nieprzystosowanych i w jakim czasookresie stosowania E10 zamiast E5?
 

Re: IS250 - koniec nadchodzi szybciej, niż się Wam wydaje.

Posted: 19 Nov 2023, o 14:22
by pawelski
Jest sporo informacji, że na stacjach będą zarówno E5 i E10 do wyboru jak jest np w Niemcowni z jakąś minimalną różnicą w cenie. Spokojnie, nie popadajmy w paranoję jak było w przepadku fejkowego kalkulatora norm Euro i absurdalnych kwot podatku [emoji6]
Edit: czyli tankowanie 98 załatwia temat jak podaje prasa to pozostanie E5. Poza tym wysłałem maila do Toyoty z konkretnym zapytaniem czy mój egzemplarz z 2009 toleruje czy nie E10, czekam na odpowiedź

Wysłane z mojego SM-G998B przy użyciu Tapatalka



Re: IS250 - koniec nadchodzi szybciej, niż się Wam wydaje.

Posted: 30 Nov 2023, o 16:44
by Zewus
AlexE wrote: 19 Nov 2023, o 12:28 czy ktos spotkal sie gdziekolwiek w necie (moze byc anglojezyczne zrodlo) z bardziej konkretnymi informacjami na temat? Ktore czesci/moduly sa inne w silnikach przystosowanych albo co konkretnie moze zostac uszkodzone w nieprzystosowanych i w jakim czasookresie stosowania E10 zamiast E5?
 

 
Pompa paliwa, listwa wtryskowa



Info:


Marka:LEXUS
Model:IS
Rok:2006
Generacja: II

Rodzaj silnika:
250 4GR-FSE - nie możesz tankować E10
Modele z silnikiem 4GR-FSE nie mogą stosować paliwa E10
250 - możesz tankować E10
Modele z silnikiem innym niż 4GR-FSE mogą stosować paliwo E10


https://e10.klimat.gov.pl/




 

Re: IS250 - koniec nadchodzi szybciej, niż się Wam wydaje.

Posted: 30 Nov 2023, o 16:46
by Zewus
LexusBenzyna E10 jest dopuszczona do użytku we wszystkich europejskich modelach Lexusa z silnikiem benzynowym wyprodukowanych od stycznia 1998 r. Wyjątek stanowią trzy modele:
  • Lexus IS 250 2.5 V6 (silnik 4GR-FSE) – auta wyprodukowane od sierpnia 2005 do września 2007 r.,
  • Lexus GS 300 3.0 V6 (silnik 3GR-FSE) – samochody wyprodukowane od stycznia 2005 i września 2007 r.,
  • Lexus LS 460 4.6 V8 (silnik 1UR-FSE) – wyprodukowane pomiędzy sierpniem 2006 i wrześniem 2007 r.

Re: IS250 - koniec nadchodzi szybciej, niż się Wam wydaje.

Posted: 30 Nov 2023, o 17:00
by pawelski
Panowie czegoś nie rozumiem, wpisałem na tej stronie rządowej dane auta, IS250 rok 2009 i pokazuje, że mogę tankować E10. Do tego nie ma adnotacji o 4GR-FSE a przecież taki motor mam..na chłopski rozum wydaje się, że można lać ten badziew. Czekam cały czas na info z Toyoty.Image

Wysłane z mojego SM-G998B przy użyciu Tapatalka