Zakup NX 450h+

Wszelkie informacje na temat zakupu modelu NX
ODPOWIEDZ
Ghotti
Lex Master
Posty: 1390
Rejestracja: 12 kwie 2021, o 04:06
Model Lexusa: 350h
Skąd:: mazowieckie
Kontakt:

Re: Zakup NX 450h+

Post autor: Ghotti »

8-9 litrów
Zawsze jest 20%? Baterii minimum. Osiągi nie spadają po wyczerpaniu baterii
Przy moim 193cm wzrostu są za twarde pod tyłkiem, dla jednych są idealne dla innych upierdliwe. Kwestia preferencji. Jechałem w 6h trasę po odbiorze i po 3-4 godzinach był dyskomfort. Zobaczę teraz bo jadę na parę dni nad polskie morze za miesiąc może się ułożyły po 15k km

Mam omo 350h
350h omotenashi

26.11.2021 - zamówienie
12.05.2023 - odebrany
JanuszTracz
Nowy lex user
Posty: 6
Rejestracja: 25 mar 2018, o 11:57
Model Lexusa: nie mam
Skąd:: Polska
Kontakt:

Re: Zakup NX 450h+

Post autor: JanuszTracz »

Ghotti pisze: 18 kwie 2024, o 18:57 Zawsze jest 20%? Baterii minimum. Osiągi nie spadają po wyczerpaniu baterii

 
https://www.youtube.com/watch?v=M3sqebXvC7I
niby tak, chociaz nie wiem jak oni to robia
 
Awatar użytkownika
marek_wasowicz
Lex user
Posty: 129
Rejestracja: 22 cze 2022, o 18:09
Model Lexusa: NX 450h+
Skąd:: małopolskie
Kontakt:

Re: Zakup NX 450h+

Post autor: marek_wasowicz »

Salmo_as pisze: 18 kwie 2024, o 18:27 Witam,
zastanawiam się nad zakupem NXa 450h+ i mam pytanie do kolegów, którzy już użytkują jakiś czas ten model. Od razu informuje, że testowałem ten samochód przez weekend i bardzo mi się spodobał ale moje wrażenie to głównie doświadczenie z jazdy po mieście i krótkim przejeździe po autostradzie. Brak mi wiedzy jak to auto sprawuje się w trasie, często robię trasy weekendowo w granicach 1200km, w dużej części autostradami z prędkościami ok. 150km/h i tu mam kilka pytań.

Jak przy takiej jeździe z 4-a osobami zachowuje się hybryda, czy moc, przyszpieszenie auto zapewnia przez całą trasę?
Czy auto może wyczerpać całą rezerwę energi dla zapewnienie osiągów?
Ile realnie NX pali w takich warunkach?
Jak auto radzi sobie z packiem na dachu w długich podróżach, np. wyjaz w Alpy w zimie lub Chorwacja latem?
Czy siedzenia są wygodne w długich trasach?

Dodam tylko, że od lat jeżdżę dieslem, który w takich warunkach radzi sobie bardzo dobrze ale czas na jakąś zmianę więc 
będę wdczieczny za wasze wrażenia i opinie.





 
Mam 450h+ około 14 miesięcy, przejechałem w poprzednie wakacje Włochy, w te ferie Austria na narty z Boxem na dachu, rodzina 2+2.
Auto jest wygodne,aczkolwiek po 10-12 godzinach jazdy czuć kręgosłup lędźwiowy.Bardzo sprawna klimatyzacją, bez problemu chłodzi auto nawet w wysokich temperaturach.Bagażnik niestety nie jest za pojemny, miałem wcześniej kombi z nominalnie takim samym litrażem, ale w Lexusie muszą to liczyć inaczej, bo jest zdecydowanie mniejszy.
Jeżeli chodzi o napęd to tu nie ma żadnych "ale"
Zawsze masz mega zapas mocy i nie ma znaczenia, że jedziesz w 4 osoby z bagażami i boksem.Jak naciśniesz gaz auto od razu chętnie przyśpiesza.Hybryda działa trochę jak turbo, odjeżdżasz szybko w każdym zakresie prędkości.Dodatkowo  przy bezstopniowej skrzyni nie masz lagów tak jak w automatach stopniowanych, które przy redukcji trochę lagują ( kosztem hałasu ).
Niestety auto przy 130 staje się słyszalne ( raczej staram się jeździć przepisowo ) . Średnie spalanie Polska -Włochy, kręcenie się po Włoszech na prądzie wyszło mi niecałe 7 litrów. Austria z boksem około 8. Prędkości przepisowe.
Boks od 70 zaczyna być słyszalny, ale oczywiście zależy to też od Boksa.
W Austrii jak wracałem mocno wiało, ale nie oczuwałem tego szczególnie w prowadzeniu auta ( myślę,że to przez masę - 2 tony bez ludzi i bagażu )
Nigdy nie zejdziesz samą elektryką poniżej 30% akumulatora ( czyli ok 6kWh w porównaniu do ok 2 kWh które ma 350h ) więc osiągi są cały czas takie same nawet jak auto wymusi jazdę hybrydową.Jest film na kanale Lexusa z porównaniem przy pełnej baterii i rozładowanej.Róznice są minimalne i w codziennej jeździe niezauważalne
 
 
 
Salmo_as
Nowy lex user
Posty: 3
Rejestracja: 16 kwie 2023, o 18:58
Model Lexusa: NX
Skąd:: Marki
Kontakt:

Re: Zakup NX 450h+

Post autor: Salmo_as »

Marek, dzięki bardzo za te informacje, właśnie takiej wiedzy potrzebowałem, to mi daje pogląd na eksploatacje tego samochodu w podobnych warunkach użytkowania.
Po 12 godzinach jazdy to każde siedzenie w tyłek gniecie :), ja najczęściej robię takie trasy weekendowe 2x po ok. 6 godzin. Film widziałem, robił go chyba jakiś dealer Lexusa wiec podszedłem do niego z dystansem, wiedza z forum pewniejsza.

Tak, z perspektywy czasu, kupilibyście jeszcze raz 450+?
no_fox_given
Nowy lex user
Posty: 15
Rejestracja: 24 gru 2021, o 09:27
Model Lexusa: NX 450h+
Skąd:: Kraków
Kontakt:

Re: Zakup NX 450h+

Post autor: no_fox_given »

> Jak przy takiej jeździe z 4-a osobami zachowuje się hybryda, czy moc, przyszpieszenie auto zapewnia przez całą trasę?
> Czy auto może wyczerpać całą rezerwę energi dla zapewnienie osiągów?

Moc jest, niezależnie od naładowania baterii (nie pozwoli ci zejść do zera, zawsze trochę prądu jest). Ktoś to mierzył (chyba nie tylko Lexus) i różnice w osiągach na pełnej/pustej baterii są pomijalne. Osobiście jak wyjeżdżam z miasta od razu włączam tryb hybrydowy bo 100 km/h+ na prądzie jest totalnie bez sensu w tym aucie. W mieście auto ev/hv, 90% czasu na prądzie, jak trzeba żwawiej odejść to się dołącza silnik spalinowy.

> Ile realnie NX pali w takich warunkach?

Na polskiej autostradzie (generalnie 140, czasem się coś wyprzedzi) wychodzi mi 9 z groszem. Na ekspresówce okolice 7, więc przy 150 spodziewałbym się 10-12. W ogóle powiedziałbym że to auto najlepiej się czuje tak do 120. Znaczy jak trzeba szybciej to pojedzie szybciej, przy przyspieszaniu nie bierze jeńców, ale jakoś nie widzę w nim dłuższej trasy typu 180+ na autobahnie.

> Jak auto radzi sobie z packiem na dachu w długich podróżach, np. wyjaz w Alpy w zimie lub Chorwacja latem?

Nie testowałem.

> Czy siedzenia są wygodne w długich trasach?

Kwestia osobnicza. Ja mam F-sport i je uwielbiam (w Omo było mi za luźno, ale ja to mam chudą dupę ;])

> Tak, z perspektywy czasu, kupilibyście jeszcze raz 450+?

Tak, w mieście jazda na prądzie to bajka (cisza, spokój), a za miastem dynamika jest super mimo większej wagi. Jeden minus to 2540kg DMC, więc przez te 40 kg legalnie na chodniku nie zaparkujesz.
Salmo_as
Nowy lex user
Posty: 3
Rejestracja: 16 kwie 2023, o 18:58
Model Lexusa: NX
Skąd:: Marki
Kontakt:

Re: Zakup NX 450h+

Post autor: Salmo_as »

A jak oceniasz zawieszenie w F-Sport vs standardowe, czy te adaptacyjne zawieszenie o zmiennej sztywności (AVS) coś daje?
no_fox_given
Nowy lex user
Posty: 15
Rejestracja: 24 gru 2021, o 09:27
Model Lexusa: NX 450h+
Skąd:: Kraków
Kontakt:

Re: Zakup NX 450h+

Post autor: no_fox_given »

Salmo_as pisze: 19 kwie 2024, o 14:30 A jak oceniasz zawieszenie w F-Sport vs standardowe, czy te adaptacyjne zawieszenie o zmiennej sztywności (AVS) coś daje?

 
Praktycznie cały czas jeżdżę na standardowym ustawieniu. Może uda mi się zrobić rundkę w trybie custom z samym utwardzonym zawieszeniem, bo pomiędzy trybem normalnym a sport+ (jedynym gdzie zawieszenie się domyślnie utwardza) to dwa różne auta. Sport+ jest dużo bardziej bezpośredni i nerwowy i trochę mam wrażenie że nie do końca pasuje do charakteru auta (czym jak czym, ale hot hatchem NX to nie jest).

Porównanie mam głównie z moim poprzednim miniakiem -- w porównaniu do NX'a było zespawane na sztywno :) ale w Lexusie nie mam wrażenia jakbym kierował pontonem (a miałem takie np. w XC60 PHEV z pneumatyką). Tylko po przesiadce progi zwalniające przestały być "max 5 km/h bo ci kręgosłup przez czaszkę wyjdzie" a zaczęły być sugestią ;)

Najlepiej idź do salonu i przejedź się jednym i drugim, ocenisz co tobie osobiście bardziej pasuje.
Zalukajmy
Nowy lex user
Posty: 1
Rejestracja: wczoraj, o 11:47
Model Lexusa: crv
Skąd:: warszawa
Kontakt:

Re: Zakup NX 450h+

Post autor: Zalukajmy »

marek_wasowicz pisze: 19 kwie 2024, o 11:09
Salmo_as pisze: 18 kwie 2024, o 18:27 Witam,
zastanawiam się nad zakupem NXa 450h+ i mam pytanie do kolegów, którzy już użytkują jakiś czas ten model. Od razu informuje, że testowałem ten samochód przez weekend i bardzo mi się spodobał ale moje wrażenie to głównie doświadczenie z jazdy po mieście i krótkim przejeździe po autostradzie. Brak mi wiedzy jak to auto sprawuje się w trasie, często robię trasy weekendowo w granicach 1200km, w dużej części autostradami z prędkościami ok. 150km/h i tu mam kilka pytań.

Jak przy takiej jeździe z 4-a osobami zachowuje się hybryda, czy moc, przyszpieszenie auto zapewnia przez całą trasę?
Czy auto może wyczerpać całą rezerwę energi dla zapewnienie osiągów?
Ile realnie NX pali w takich warunkach?
Jak auto radzi sobie z packiem na dachu w długich podróżach, np. wyjaz w Alpy w zimie lub Chorwacja latem?
Czy siedzenia są wygodne w długich trasach?

Dodam tylko, że od lat jeżdżę dieslem, który w takich warunkach radzi sobie bardzo dobrze ale czas na jakąś zmianę więc 
będę wdczieczny za wasze wrażenia i opinie.






 
Mam 450h+ około 14 miesięcy, przejechałem w poprzednie wakacje Włochy, w te ferie Austria na narty z Boxem na dachu, rodzina 2+2.
Auto jest wygodne,aczkolwiek po 10-12 godzinach jazdy czuć kręgosłup lędźwiowy.Bardzo sprawna klimatyzacją, bez problemu chłodzi auto nawet w wysokich temperaturach.Bagażnik niestety nie jest za pojemny, miałem wcześniej kombi z nominalnie takim samym litrażem, ale w Lexusie muszą to liczyć inaczej, bo jest zdecydowanie mniejszy.
Jeżeli chodzi o napęd to tu nie ma żadnych "ale"
Zawsze masz mega zapas mocy i nie ma znaczenia, że jedziesz w 4 osoby z bagażami i boksem.Jak naciśniesz gaz auto od razu chętnie przyśpiesza.Hybryda działa trochę jak turbo, odjeżdżasz szybko w każdym zakresie prędkości.Dodatkowo  przy bezstopniowej skrzyni nie masz lagów tak jak w automatach stopniowanych, które przy redukcji trochę lagują ( kosztem hałasu ).
Niestety auto przy 130 staje się słyszalne ( raczej staram się jeździć przepisowo ) . Średnie spalanie Polska -Włochy, kręcenie się po Włoszech na prądzie wyszło mi niecałe 7 litrów. Austria z boksem około 8. Prędkości przepisowe.
Boks od 70 zaczyna być słyszalny, ale oczywiście zależy to też od Boksa.
W Austrii jak wracałem mocno wiało, ale nie oczuwałem tego szczególnie w prowadzeniu auta ( myślę,że to przez masę - 2 tony bez ludzi i bagażu )
Nigdy nie zejdziesz samą elektryką poniżej 30% akumulatora ( czyli ok 6kWh w porównaniu do ok 2 kWh które ma 350h ) więc osiągi są cały czas takie same nawet jak auto wymusi jazdę hybrydową.Jest film na kanale Lexusa z porównaniem przy pełnej baterii i rozładowanej.Róznice są minimalne i w codziennej jeździe niezauważalne
 
 
 

 
Lexus NX 450h+ w trasie - wrażenia użytkownikaZ przyjemnością odpowiem na Pana pytania na podstawie moich doświadczeń z użytkowania Lexusa NX 450h+ przez 14 miesięcy, w tym podczas wakacyjnych wyjazdów z boksem dachowym do Włoch i Austrii (2+2 osoby).Jazda w trasie:
  • Hybryda i moc: Układ hybrydowy spisuje się znakomicie w trasie. Nawet przy 4 osobach i bagażu, zapewnia wystarczającą moc i przyspieszenie. Silnik elektryczny oferuje natychmiastowy moment obrotowy, co zapewnia płynne i dynamiczne przyspieszanie w każdym zakresie prędkości. Bezstopniowa skrzynia biegów eliminuje lagi typowe dla automatów stopniowanych.
  • Spalanie: Realne spalanie w trasie przy prędkościach około 150 km/h z 4 osobami i bagażem waha się w granicach 8-9 l/100 km. Jazda na samych bateriach (około 60 km) pozwala na znaczne oszczędności paliwa, zwłaszcza na krótkich odcinkach.
  • Wyczerpanie baterii: System hybrydowy jest inteligentnie zarządzany i nie ma możliwości całkowitego wyczerpania baterii. Nawet gdy bateria się rozładuje, silnik spalinowy płynnie przejmuje napęd, bez utraty mocy.
Jazda z boksem dachowym:
  • Wpływ na prowadzenie: Box dachowy, zwłaszcza w przypadku większych modeli, może powodować pewien wzrost hałasu, szczególnie przy wyższych prędkościach. Nieznacznie pogarsza się również aerodynamika, co może prowadzić do minimalnego wzrostu spalania.
  • Stabilność: Mimo dodatkowego obciążenia, Lexus NX 450h+ zachowuje stabilność i pewność prowadzenia nawet z boksem dachowym. Masa auta (2 tony) zapewnia dobre tłumienie drżeń i komfort jazdy.
Komfort na długich trasach:
  • Siedzenia: Fotele w NX-ie są wygodne i zapewniają odpowiednie wsparcie dla pleców, jednak po 10-12 godzinach jazdy może pojawić się dyskomfort w odcinku lędźwiowym. Niektórzy użytkownicy zgłaszają potrzebę dodatkowej regulacji podparcia lędźwiowego.
  • Bagażnik: Bagażnik o pojemności 545 litrów może okazać się niewystarczający dla 4 osób z dużym bagażem, zwłaszcza podczas dłuższych wyjazdów. Warto rozważyć montaż haka holowniczego i bagażnika dachowego.
Dodatkowe uwagi:
  • Klimatyzacja: Klimatyzacja automatyczna działa bardzo wydajnie i bez problemu radzi sobie z utrzymaniem komfortowej temperatury w aucie nawet w upalne dni.
  • Hałas: Przy wyższych prędkościach (powyżej 130 km/h) hałas silnika spalinowego staje się bardziej zauważalny.
Podsumowanie:Lexus NX 450h+ to doskonały wybór dla osób szukających komfortowego i dynamicznego SUV-a do długich tras. Hybrydowy układ napędowy zapewnia oszczędność paliwa i płynne przyspieszanie, a przestronne wnętrze i bogate wyposażenie gwarantują przyjemną podróż. Należy jednak wziąć pod uwagę ograniczoną pojemność bagażnika i pewien dyskomfort na dłuższych trasach.Alternatywy:Jeśli priorytetem jest pojemność bagażnika, warto rozważyć modele z większym bagażnikiem, np. Toyota RAV4 Plug-in Hybrid lub Hyundai Santa Fe Plug-in Hybrid.Pamiętaj, że moje doświadczenia i opinie są subiektywne. Zachęcam do zapoznania się z innymi recenzjami i testami tego modelu, a także do odbycia jazdy próbnej, aby ostatecznie ocenić, czy NX 450h+ spełnia Pana oczekiwania. Polecam zajrzeć na https://zalukajmy.pl/ można tam znaleźć filmy i seriale online lubię czasami sobie pooglądać auta lexus w filmach.
Lubię oglądać filmy i seriale, które mogę znaleźć na https://zalukajmy.pl/
ODPOWIEDZ

Wróć do „Lexus NX”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości