Co wybrać 2,0T czy 300H

Awatar użytkownika
kliMati
Lex user
Posty: 168
Rejestracja: 31 gru 2015, o 17:34
Model Lexusa: LS400
Skąd:: 2Bi
Kontakt:

Re: Co wybrać 2,0T czy 300H

Post autor: kliMati »

Krol pisze:I takie v6 awd bym chcial mieć
Tylko ile to po oplatach i naprawie będzie? Duzo niesteyy.
to kolega szuka takiego nie do naprawy, będzie taniej o naprawę ;) :D

W kwestii 200t, czy 300h to naprawdę spora zagwozdka. Dla mnie wibracje na postoju jakie ma 200t są ciężkie do przełknięcia, no i ten dźwięk silnika z głośników też jakoś nie powala. 300h wolniejsze, ale jeśli ktoś lubi jazdę w ciszy to super wybór.
Jacek2323
Nowy lex user
Posty: 14
Rejestracja: 4 lut 2020, o 14:49
Model Lexusa: IS300
Skąd:: opolskie
Kontakt:

Re: Co wybrać 2,0T czy 300H

Post autor: Jacek2323 »

Spekulant pisze:Ja też się dokopałem do "końca" internetu :) wiadomo YT recenzje, filmiki z przyśpieszeń itd.Będę chciał się przejechać obiema wersjami. Jest jedno ale co do spalania : zakładamy, że benzyna spala 5l więcej od hybrydy przy cenie paliwa nawet 6 zł daje to 300 zł więcej na 1000 km, licząc dalej rocznie wychodzi w moim przypadku 3 000. Uważam, że nie jest to jakaś znacząca kwota. Zresztą gdybym chciał postrzegać samochód jako oszczędne "wozidło" udał bym się do salonu marek na D lub na S i wybrał coś brzydkiego z LPG :)
Mój IS 300 ( 200t) spala średnio 9-10l/100, miasto 11-12, trasa przy spokojnej jeździe nawet 6-7l, autostrada przy 140km/h ok. 9l/100.

Więc to założenie, że hybryda pali 5 l mniej to oznacza, że średnio 4-5l/100 km?
Myślę, że wątpię :scratch:

Nie jeździłem hybrydą ale świadomie wybrałem benzynę i nie żałuję, a jedyna wada, która mnie irytuje ( spalenie mnie nie zaskoczyło bo potwierdziło się to co wyczytałem o tym silniku przed zakupem) to skrzynia biegów. Przy spokojnej jeździe jest OK ale np. przy kickdownie jest spore opóźnienie. Jednak jest to dla mnie mniej irytujące niż CVT. Jeździłem nową Camry gdzie jest podobnie jak w ES nowsza niż w IS wersja napędu hybrydowego i mimo sporej nadziei na lepszą pracę eCVT niestety musiałem sobie hybrydę odpuścić.
Drizzt
Nowy lex user
Posty: 19
Rejestracja: 7 kwie 2021, o 08:06
Model Lexusa: IS 300h
Skąd:: Wawa
Kontakt:

Re: Co wybrać 2,0T czy 300H

Post autor: Drizzt »

Hybryda IS pali 6-7 litrów, ale IS 200t często pali ludziom więcej niż podajesz. Zależy od stylu jazdy.

Trzeba się było przejechać IS 300h, a jest duża szansa, że zmieniłbyś zdanie. Wnętrze jest doskonale wyciszone, a praca układu hybrydowego zupełnie nie jest irytująca w tym modelu. Działa to doskonale, nie używam nawet ASC bo wolę jazdę w ciszy. Camry też jeździłem i nie jest tak dobrze wyciszona jak IS. ES to też zupełnie co innego. Co z tego, że układ hybrydowy ten sam co w Camry jak wyciszenie zupełnie inne i co za tym idzie wrażenia też inne.
Ostatnio zmieniony 20 maja 2021, o 10:20 przez Drizzt, łącznie zmieniany 1 raz.
Jacek2323
Nowy lex user
Posty: 14
Rejestracja: 4 lut 2020, o 14:49
Model Lexusa: IS300
Skąd:: opolskie
Kontakt:

Re: Co wybrać 2,0T czy 300H

Post autor: Jacek2323 »

Może kiedyś będzie okazja się przejechać w celu upewnienia się, że dobrze zrobiłem:)

Hybrydą pewnie też można pocisnąć i wtedy też spali więcej. Jednak dynamika gorsza i przyjemność z jazdy mniejsza, a toczenie się w ciszy po mieście to chyba nie jest kluczowy argument przy wyborze auta. Co do wyciszenia to przecież jest takie samo jak w benzynie więc jest mi znane i wcale nie jest istotnie lepsze niż w camry raczej podobne, a przy większych prędkościach i tak dominują hałasy toczenia i szumów powietrza. Natomiast sposób dynamicznego przyspieszania hybrydy i wycie (nie bójmy się tego słowa:) zespołu napędowego jest dla mnie nie do zaakceptowania, sorry.
Drizzt
Nowy lex user
Posty: 19
Rejestracja: 7 kwie 2021, o 08:06
Model Lexusa: IS 300h
Skąd:: Wawa
Kontakt:

Re: Co wybrać 2,0T czy 300H

Post autor: Drizzt »

Wycie to było w hybrydowym Aurisie 1.8 czy w benzynowym UX200 z CVT. Nie wiem czy po liftingu nie poprawili wyciszenia IS ale w moim egzemplarzu z 2020 jest ciszej niż w nowej Camry i naprawdę nie ma się do czego przyczepić pod tym względem. Zresztą w Camry też nie ma pod tym względem żadnej tragedii. Przeszkadzał mi tam przedni napęd i wysoka pozycja za kierownicą, ale wyciszenie niespecjalnie. Także bardzo przesadzasz jeśli chodzi o hybrydę i tyle. Ale rozumiem, ja też byłem kiedyś sceptycznie nastawiony, jednak większość teorii propagowanych w internecie na temat hybryd zwyczajnie nie wytrzymuje zderzenia z praktyką :)
Awatar użytkownika
machony79
Lex Driver
Posty: 464
Rejestracja: 30 sie 2020, o 15:22
Model Lexusa: NX200t
Skąd:: Katowice
Kontakt:

Re: Co wybrać 2,0T czy 300H

Post autor: machony79 »

Już kiedyś pisałem,że 200T(potem 300) daje frajdę z jazdy a hybryda oszczędność. Trzeba samemu wybrać.
Drizzt
Nowy lex user
Posty: 19
Rejestracja: 7 kwie 2021, o 08:06
Model Lexusa: IS 300h
Skąd:: Wawa
Kontakt:

Re: Co wybrać 2,0T czy 300H

Post autor: Drizzt »

„Problem” w tym, że hybryda również daje frajdę z jazdy. Dawno żadnym samochodem nie jeździło mi się tak przyjemnie. Wręcz czekam na możliwość przejechania się. Ale oczywiście, trzeba samemu wybrać, nikt tego za nas nie zrobi :)
Jacek2323
Nowy lex user
Posty: 14
Rejestracja: 4 lut 2020, o 14:49
Model Lexusa: IS300
Skąd:: opolskie
Kontakt:

Re: Co wybrać 2,0T czy 300H

Post autor: Jacek2323 »

szału nie ma:
https://www.youtube.com/watch?v=4aicxQ-Dk4g

tutaj co prawda głośniej choć to pewnie kwestia nagrania ale dynamika wyraźnie lepsza:
https://www.youtube.com/watch?v=A_DKeYJ_ox0&t=12s

Wyboru każdy powinien dokonać sam.
Awatar użytkownika
machony79
Lex Driver
Posty: 464
Rejestracja: 30 sie 2020, o 15:22
Model Lexusa: NX200t
Skąd:: Katowice
Kontakt:

Re: Co wybrać 2,0T czy 300H

Post autor: machony79 »

4 tyś obrotów przy 230km/h rewelacyjnie. Przy normalnej jeździe automat zmienia biegi przy 1.8 tyś.obrotów i jest w aucie bezszelestnie.
Jacek2323
Nowy lex user
Posty: 14
Rejestracja: 4 lut 2020, o 14:49
Model Lexusa: IS300
Skąd:: opolskie
Kontakt:

Re: Co wybrać 2,0T czy 300H

Post autor: Jacek2323 »

a hybryda już tyle nie pojedzie, a jak przyspiesza do 160 to obroty cały czas 6 tys. brrrr :(

Oczywiście prędkość maksymalna to ekstremalny przypadek i słaby argument ale charakter napędów wyraźnie inny. Co kto lubi albo raczej co kto znosi lub nie znosi w przypadku hybrydy.
ODPOWIEDZ

Wróć do „IS mk3 2013-”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość