Spekulant pisze:Ja też się dokopałem do "końca" internetu
wiadomo YT recenzje, filmiki z przyśpieszeń itd.Będę chciał się przejechać obiema wersjami. Jest jedno ale co do spalania : zakładamy, że benzyna spala 5l więcej od hybrydy przy cenie paliwa nawet 6 zł daje to 300 zł więcej na 1000 km, licząc dalej rocznie wychodzi w moim przypadku 3 000. Uważam, że nie jest to jakaś znacząca kwota. Zresztą gdybym chciał postrzegać samochód jako oszczędne "wozidło" udał bym się do salonu marek na D lub na S i wybrał coś brzydkiego z LPG
Mój IS 300 ( 200t) spala średnio 9-10l/100, miasto 11-12, trasa przy spokojnej jeździe nawet 6-7l, autostrada przy 140km/h ok. 9l/100.
Więc to założenie, że hybryda pali 5 l mniej to oznacza, że średnio 4-5l/100 km?
Myślę, że wątpię
Nie jeździłem hybrydą ale świadomie wybrałem benzynę i nie żałuję, a jedyna wada, która mnie irytuje ( spalenie mnie nie zaskoczyło bo potwierdziło się to co wyczytałem o tym silniku przed zakupem) to skrzynia biegów. Przy spokojnej jeździe jest OK ale np. przy kickdownie jest spore opóźnienie. Jednak jest to dla mnie mniej irytujące niż CVT. Jeździłem nową Camry gdzie jest podobnie jak w ES nowsza niż w IS wersja napędu hybrydowego i mimo sporej nadziei na lepszą pracę eCVT niestety musiałem sobie hybrydę odpuścić.