Zero Point calibration
Posted: 1 Dec 2020, o 21:08
W moim LS430 z roku 2000 w diagnostyce stal błąd czujnika kąta skrętu kierownicy. Przy wyprostowanych kołach interfejs pokazywał 15° w lewo. Na desce rozdzielczej nic w związku z tym błędem nie mrugalo, ABS i vsc działało. Mechanik dwa razy usowal błąd ale powracał. Wyjeżdżając z serwisu wyskoczyły błędy na liczniku i przestały działać systemy.
W internecie znalazłem instrukcje przyuczenia systemu ale miałem wątpliwości które piny zewrzeć w kostce obd2. Zwierając piny 4 i 12 nic się nie działo. Po dłuższym zwarciu jedynie pokazywało się "height hi".
Zadziałała taka procedura:
Zewrzeć piny 4 i 14. Cały czas trzymając przekręcić kluczyk na zapłon. Kontrolki mrugaja jak szalone. Dla pewności poczekałem około 10 sekund, następnie kluczyk na off. Wyjąć piny i odpalić furę.
Systemy znów działają. Nie wiem czy w diagnostyce dalej się pojawia błąd ale jak będę u mechanika na serwisie zawieszenia, poproszę o skan. Oczywiście dam znać czy ta procedura uzdrawia system, czy tylko gasi kontrolki.
W internecie znalazłem instrukcje przyuczenia systemu ale miałem wątpliwości które piny zewrzeć w kostce obd2. Zwierając piny 4 i 12 nic się nie działo. Po dłuższym zwarciu jedynie pokazywało się "height hi".
Zadziałała taka procedura:
Zewrzeć piny 4 i 14. Cały czas trzymając przekręcić kluczyk na zapłon. Kontrolki mrugaja jak szalone. Dla pewności poczekałem około 10 sekund, następnie kluczyk na off. Wyjąć piny i odpalić furę.
Systemy znów działają. Nie wiem czy w diagnostyce dalej się pojawia błąd ale jak będę u mechanika na serwisie zawieszenia, poproszę o skan. Oczywiście dam znać czy ta procedura uzdrawia system, czy tylko gasi kontrolki.