Page 1 of 2

IS250 wydajniejsze wtryski

Posted: 20 May 2020, o 09:53
by cr@cker
Witam, rozglądam się za wydajniejszymi wtryskiwaczami dla 4GR-FSE i nachodzi mnie myśl że może z 3GR lub 2GR były by wydajniejsze. Posiada ktoś wiedzę o parametrach tych wtryskiwaczy ?

Re: IS250 wydajniejsze wtryski

Posted: 20 May 2020, o 10:01
by gmiter
2GR-FSE ma wtryskiwacze tożsame z ISF czyli 2URGSE we wtrysku pośrednim jak i bezpośrednim.
Pompa paliwa wysokiego ciśnienia w obu autach jest ta sama. Może być że wtryskiwacze 2GR czy ISF są mniej wydajne przez to że 2UR jak i 2GR mają też dodatkowo wtrysk pośredni zasilany druga pompą ze zbiornika (V6 ma 12 wtryskiwaczy, V8 ma 16).

Do czego potrzebujesz wydajniejszych wtrysków w 250?

Re: IS250 wydajniejsze wtryski

Posted: 21 May 2020, o 09:32
by cr@cker
gmiter wrote:2GR-FSE ma wtryskiwacze tożsame z ISF czyli 2URGSE we wtrysku pośrednim jak i bezpośrednim.
Pompa paliwa wysokiego ciśnienia w obu autach jest ta sama. Może być że wtryskiwacze 2GR czy ISF są mniej wydajne przez to że 2UR jak i 2GR mają też dodatkowo wtrysk pośredni zasilany druga pompą ze zbiornika (V6 ma 12 wtryskiwaczy, V8 ma 16).

Do czego potrzebujesz wydajniejszych wtrysków w 250?
Przygotowuję się do kompresora i zbieram wszelką wiedzę. Dopiero przy strojeniu będę wiedzieć czy obecne wtryski wystarczą. Docelowo dążyć będę do 0.8 bara więc bez kozaczenia ;)

Re: IS250 wydajniejsze wtryski

Posted: 21 May 2020, o 09:50
by gmiter
Widziałem ostatnio jakiś opis i kreski. Przy 0,5 bara jest ~320Nm i 280KM na silniku. Na wtryskach seria. Po zainwestowaniu około 40k PLN seryjne 350 Cię objedzie :)
Jak masz automat to też przeróbka głowicy skrzyni - setup TransGo - inaczej pożegnaj się z przeniesieniem mocy na tylną oś.

Re: IS250 wydajniejsze wtryski

Posted: 21 May 2020, o 10:40
by ledziu
gmiter wrote:Widziałem ostatnio jakiś opis i kreski. Przy 0,5 bara jest ~320Nm i 280KM na silniku. Na wtryskach seria. Po zainwestowaniu około 40k PLN seryjne 350 Cię objedzie :)
Jak masz automat to też przeróbka głowicy skrzyni - setup TransGo - inaczej pożegnaj się z przeniesieniem mocy na tylną oś.
Miałem to samo napisać...ale nie chce wychodzić na malkontenta :biggrin2:
Przerabiałem ostatnio temat kompresorów w kilku oojemnościach i temat przy układzie is250/ is350 totalnie bez sensu.

Re: IS250 wydajniejsze wtryski

Posted: 21 May 2020, o 12:14
by cr@cker
gmiter wrote:Widziałem ostatnio jakiś opis i kreski. Przy 0,5 bara jest ~320Nm i 280KM na silniku. Na wtryskach seria. Po zainwestowaniu około 40k PLN seryjne 350 Cię objedzie :)
Jak masz automat to też przeróbka głowicy skrzyni - setup TransGo - inaczej pożegnaj się z przeniesieniem mocy na tylną oś.
40 Tys. mowa o koszcie kompresora ?? ... skrzynia Manualna. Będę sukcesywnie zbierać graty i składać do kupy (z góry mówię że nie zlecam wykonania tego firmie ani nie idę w żaden "zestaw" dedykowany ) ale puki co nie róbmy dygresji na temat doładowania i skupmy się na temacie wtrysku. Pociesza mnie informacja o tym że przy 0.5 bara dają radę ale w dalszym ciągu szukam inf. odnośnie wydajniejszych wtrysków.

Re: IS250 wydajniejsze wtryski

Posted: 21 May 2020, o 13:23
by gmiter
Czytałem troche tematów na clublexus.com i wtryski to najmniejszy problem przy tym aucie.
Masz jakiś plan na czym to wysterować? Jaki kompresor?
Nie wiem jaki budżet zakładałeś ale dmuchanie w to auto z mocą docelową poniżej 450-500KM nie ma sensu ekonomicznego bo za 60k masz 350 a za okolice 90k masz ISF.
A jeżeli chcesz duzo dmuchać to dochodzi Ci pełny wydech.
Zestawu kompresora + orurowanie, IC, okablowanie poniżej 25k nie ma szans.
Wydech - 5k minimum,
Sterownik dobry + strojenie to też minimum 5koła a górnej granicy nie ma.
Strojenie + pierdólki po drodze też sporo wyjdą. Masz 250 po akcji serwisowej z bębnami VVTI? Warto to ogarnąc żeby zgrzytu nie było zaraz :P

Trzymam kciuki za takie projekty chociaż są pozbawione sensu ekonomicznego. Pamiętaj że w 250 masz heble nie większe niz w IS mk1 :)

Re: IS250 wydajniejsze wtryski

Posted: 21 May 2020, o 13:50
by ledziu
gmiter wrote:Trzymam kciuki za takie projekty chociaż są pozbawione sensu ekonomicznego
Ale tu nie chodzi o ekonomię bo zazwyczaj przy projektach jej nie ma. Tylko wydać worek kasy na 250kę po to żeby mieć wolniejsze auto od seryjnej 350ki? I to jeszcze z masą zagwostek do obrobienia.
Nie wspomnę o dalszej odsprzedaży takich "kocurów" która zazwyczaj kończy się rozłożeniem projektu na graty albo oddaniem za darmo.

No i co do wtryskw to przy całości jest mikro problemem.

P.S.

Mój kolega chodził mi za tyłkiem :biggrin2: żeby myśleć o kompresorku do jego V8 ...szukał akceptacji :biggrin2:

Zapodałem mu ustawkę z prawie takim samym autem jak jego z dołożonym profi kompresorem ale w opcji mocniejszej niż planował i... po wspólnych "kreskach" "rolkach" kolega już nie chce kompresorka chyba że trafiłby się za połowę tego co planował wydać :ok:

Re: IS250 wydajniejsze wtryski

Posted: 28 May 2020, o 15:37
by cr@cker
gmiter wrote:Czytałem troche tematów na clublexus.com i wtryski to najmniejszy problem przy tym aucie.
Masz jakiś plan na czym to wysterować? Jaki kompresor?
Nie wiem jaki budżet zakładałeś ale dmuchanie w to auto z mocą docelową poniżej 450-500KM nie ma sensu ekonomicznego bo za 60k masz 350 a za okolice 90k masz ISF.
A jeżeli chcesz duzo dmuchać to dochodzi Ci pełny wydech.
Zestawu kompresora + orurowanie, IC, okablowanie poniżej 25k nie ma szans.
Wydech - 5k minimum,
Sterownik dobry + strojenie to też minimum 5koła a górnej granicy nie ma.
Strojenie + pierdólki po drodze też sporo wyjdą. Masz 250 po akcji serwisowej z bębnami VVTI? Warto to ogarnąc żeby zgrzytu nie było zaraz :P

Trzymam kciuki za takie projekty chociaż są pozbawione sensu ekonomicznego. Pamiętaj że w 250 masz heble nie większe niz w IS mk1 :)
-pierwsze co to nie idę w 400 czy 500 KM nie taki jest mój cel. Kompresor zapewne Eatom M45 bo M62 ma swoje bolączki z elektrosprzęgłem. Prawdopodobnie z ECU MASTER wleci ECU TUNER 3
- Ekonomia 35K wart jest w tej chwili IS250 65 tys. IS350 110 tys. ISF tak więc do 350 dokładam 30 tys. czyli drugie tyle a do ISF 3 lub 4 razy tyle ... Podniesienie mocy do 250, 270 KM wystarczy mi w zupełności i myślę że nie przekroczę 5 max 7 tys.
- Wydech już jest
- elektronikę, programowanie, orurowanie, montaż mocowania pod kompresor oraz wyjście i wejście kompresora ogarnę sobie sam
- z bębnami nie mam problemu więc nie widzę sensu przy nich grzebać. A swoją drogą jak już tak wyciągamy bolączki silnikowe z którymi trzeba by się uporać aby silnik był ideałem to czyszczenie zaworów i polerowanie (zwłaszcza ssących) dla tych co nie wiedzą o co chodzi to odp. Wtrysk Bezpośredni ... ale spokojnie to idzie pierwsze kolejce
- będę sprzedawać auto to będę wtedy kombinować. Instalacja pod kompresor jest w pełni demontowalna więc w razie problemu zdemontuje i sprzedam graty.

A teraz do rzeczy w temacie pytam o wtryski bo mogą być potrzebne. Będę potrzebować kolejnych rzeczy których nie dam rady samemu odnaleźć będę pytać w innym wątku. Jak będę bliżej końca to podzielę się informacjami.

Re: IS250 wydajniejsze wtryski

Posted: 28 May 2020, o 16:21
by carinus
Jak chcesz iść tą drogą,to nie psuj tego samochodu,kup IS 220 za 10-15tys. i tam wkładaj co zechcesz,skoro musisz zmieniać wszystko oprócz silnika i kabelków,zostanie jeszcze więcej kasy na wydanie.Też chciałem zrobić podobne rozwiązanie i wyszło na to że zdecydowanie lepsze będzie wrzucenie silnika z IS200 z turbiną.Szybciej i taniej a mocy więcej.