Problem z układem kierowniczym w IS300h
: 6 sie 2019, o 20:29
Witam wszystkich
Od niedawna jestem posiadaczem IS300h z 2014 roku.
Samochód ma dziwną przypadłość. Otóż przy prędkościach ok 50-70 km/h po lekkim skręcie w lewo i następnie prostowaniu kierownicy następuje usztywnienie kierownicy i ponownie odpuszczenie usztywnienia i tak kilka razy aż do momentu całkowitego wyprostowania. Poirytowany tym zjawiskiem skręcam w lewo i ponownie prostuje kierownicę i nic-jest dobrze. Dzieje się to jak skręt w lewo trwa dłuższy czas i ponownie delikatne prostowanie kierownicy. Jeżeli droga jest wyboista i ruchy kierownicą są gwałtowne to jest ok.
Znalazłem kilka wątków w internecie tego problemu ale niestety nikt nie podaje rozwiązania. Taka przypadłość podobno zdarzała się również w nowych egzemplarzach. Serwis chce aby to zademonstrować, ale nie występuje to ciągle i udowodnienie jest prawie niemożliwe, bo warunki w jakich test jest możliwy nie sprzyjają temu zjawisku. Na postoju działa ok. Na podnośniku też jest dobrze. Bez wspomagania na podnośniku też jest dobrze.
Sprawdziłem:
1. Luzów na drążkach i wahaczach brak
2. Krzyżak kolumny kierowniczek nie ma zacięć ani luzów
3. Regulowałem luz na maglownicy - bez efektu
4. Sprawdzałem i likwidowałem luz mocowania czujnika kąta skrętu
5. Sprawdzałem połączenia elektryczne maglownicy.
Na auto mam dodatkowe ubezpieczenie na wypadek awarii, ale co nawala?
W ASO dokonali mi inicjalizacji sytemu EMPS-to system wspomagania. Jak wracałem do domu było ok. Na drugi dzień problem powrócił.
Proszę o pomoc bo już mi ręce opadają.
Od niedawna jestem posiadaczem IS300h z 2014 roku.
Samochód ma dziwną przypadłość. Otóż przy prędkościach ok 50-70 km/h po lekkim skręcie w lewo i następnie prostowaniu kierownicy następuje usztywnienie kierownicy i ponownie odpuszczenie usztywnienia i tak kilka razy aż do momentu całkowitego wyprostowania. Poirytowany tym zjawiskiem skręcam w lewo i ponownie prostuje kierownicę i nic-jest dobrze. Dzieje się to jak skręt w lewo trwa dłuższy czas i ponownie delikatne prostowanie kierownicy. Jeżeli droga jest wyboista i ruchy kierownicą są gwałtowne to jest ok.
Znalazłem kilka wątków w internecie tego problemu ale niestety nikt nie podaje rozwiązania. Taka przypadłość podobno zdarzała się również w nowych egzemplarzach. Serwis chce aby to zademonstrować, ale nie występuje to ciągle i udowodnienie jest prawie niemożliwe, bo warunki w jakich test jest możliwy nie sprzyjają temu zjawisku. Na postoju działa ok. Na podnośniku też jest dobrze. Bez wspomagania na podnośniku też jest dobrze.
Sprawdziłem:
1. Luzów na drążkach i wahaczach brak
2. Krzyżak kolumny kierowniczek nie ma zacięć ani luzów
3. Regulowałem luz na maglownicy - bez efektu
4. Sprawdzałem i likwidowałem luz mocowania czujnika kąta skrętu
5. Sprawdzałem połączenia elektryczne maglownicy.
Na auto mam dodatkowe ubezpieczenie na wypadek awarii, ale co nawala?
W ASO dokonali mi inicjalizacji sytemu EMPS-to system wspomagania. Jak wracałem do domu było ok. Na drugi dzień problem powrócił.
Proszę o pomoc bo już mi ręce opadają.