IS 200 ze szperą do testu zimowego okolice Bielska Białej
-
- Lex user
- Posty: 20
- Rejestracja: 3 wrz 2015, o 18:56
- Model Lexusa: IS 200
- Skąd:: Buczkowice
- Kontakt:
IS 200 ze szperą do testu zimowego okolice Bielska Białej
Poszukuję użytkownika IS200 koniecznie z torsenem, który przetestowałby dla mnie podjazd pod pewna górkę w Bystrej. Chodzi o wjazd w warunkach zimowych, z którym mój Lex bez szpery sobie nie radzi. Wkrótce będę musiał dojeżdżać tam codziennie i chcę sprawdzić, czy jest szansa, że Lex zostanie ze mną, czy będę musiał rozglądać się za innym autkiem. W celu testu czekamy na jakieś sensowne opady. Dla pomocnej osoby przewiduję załącznik oczywisty.
- endrju1
- Lex Master
- Posty: 1019
- Rejestracja: 13 lut 2015, o 17:11
- Model Lexusa: is200
- Skąd:: LLB
- Kontakt:
Re: IS 200 ze szperą do testu zimowego okolice Bielska Białe
Jak twój wcale rady nie daje, to ze szperą pewnie też nie podjedzie. Różnica jest dość niewielka na bardzo śliskim podłożu. Już szybciej tam gdzie twój powoli podjeżdża, to taki ze szperą podjedzie nieco łatwiej. Ogólnie jak nawet masz jedno koło na lodzie a drugie na poboczu, to torsen nie będzie miał wystarczających różnic momentów i się nie zepnie.
Ogólnie największa różnica jest podczas prowadzenia w poślizgu, tam gdzie bez szpery koło odciążone (po wewnętrznej zakrętu) łatwiej wpada w poślizg i jak już całe auto jedzie bokiem to bardzo trudno je opanować, tam z torsenem oś się zepnie i oba koła ciągną równo, przez co łatwiej poślizg nadsterowny opanować.
Tylny napęd, to tylny napęd, tam jest mniej niż połowa masy do dociążenia napędowej osi, a do tego skręcanie kół powoduje dodatkowe hamowanie.
Ogólnie największa różnica jest podczas prowadzenia w poślizgu, tam gdzie bez szpery koło odciążone (po wewnętrznej zakrętu) łatwiej wpada w poślizg i jak już całe auto jedzie bokiem to bardzo trudno je opanować, tam z torsenem oś się zepnie i oba koła ciągną równo, przez co łatwiej poślizg nadsterowny opanować.
Tylny napęd, to tylny napęd, tam jest mniej niż połowa masy do dociążenia napędowej osi, a do tego skręcanie kół powoduje dodatkowe hamowanie.
- blue
- Lex Maniak
- Posty: 983
- Rejestracja: 2 sty 2014, o 20:16
- Model Lexusa: IS200 Sport
- Skąd:: Kraków
- Kontakt:
Re: IS 200 ze szperą do testu zimowego okolice Bielska Białe
Nie wiem, co to za górka ale na 2-ce w trybie Snow i z lekkim półsprzęgłem nie wyjedzie? Mój ostatnio dał radę właśnie w ten sposób na oblodzonej górce, gdzie nie byłem w stanie wyjść na piechotę. Aż się sam zdziwiłem
- carinus
- Lex Master
- Posty: 1843
- Rejestracja: 28 lis 2010, o 19:29
- Model Lexusa: RX400h,IS220d
- Skąd:: lubuskie/Belgia
- Kontakt:
Re: IS 200 ze szperą do testu zimowego okolice Bielska Białe
Do takich wjazdów robi sie blokady mostu i łańcuchy na koła lub upuszczenie ciśnienia w oponach.
- endrju1
- Lex Master
- Posty: 1019
- Rejestracja: 13 lut 2015, o 17:11
- Model Lexusa: is200
- Skąd:: LLB
- Kontakt:
Re: IS 200 ze szperą do testu zimowego okolice Bielska Białe
Z doświadczenia wiem, że im lepsza przyczepność (ale np bardziej stroma górka) tym szpera więcej pomoże. Wbrew pozorom gdy górka jest bardziej stroma tym podczas podjazdu bardziej dociążone są tylne koła, co poprawia trakcję.
Dla przykładu, ulica pod domem ma niewielkie nachylenie (myślę, że poniżej 2%) i pokryta jest kostką, przy ostatniej gołoledzi nie miałem szansy podjechać, gdzie sąsiad przednionapędową mazdą (bądź co bądź sporo lżejszą) dał radę, a ja musiałem zjechać na sam dół i szturmować z rozpędu, za to u tego samego sąsiada wjazd do garażu ma dość spore nachylenie i po lekko ubitym śniegu nie mógł wyjechać, zaś ja spokojnie zjechałem i wyciągnąłem go na lince.
Dla przykładu, ulica pod domem ma niewielkie nachylenie (myślę, że poniżej 2%) i pokryta jest kostką, przy ostatniej gołoledzi nie miałem szansy podjechać, gdzie sąsiad przednionapędową mazdą (bądź co bądź sporo lżejszą) dał radę, a ja musiałem zjechać na sam dół i szturmować z rozpędu, za to u tego samego sąsiada wjazd do garażu ma dość spore nachylenie i po lekko ubitym śniegu nie mógł wyjechać, zaś ja spokojnie zjechałem i wyciągnąłem go na lince.
-
- Lex user
- Posty: 20
- Rejestracja: 3 wrz 2015, o 18:56
- Model Lexusa: IS 200
- Skąd:: Buczkowice
- Kontakt:
Re: IS 200 ze szperą do testu zimowego okolice Bielska Białe
Na chwilę obecną, tej "zimy" kilka razy podchodziłem do tego podjazdu i dałem rady. Co prawda raz na gruntowej części było grząsko, bo śnieg topniał i wspomagałem się lekkim zaciąganiem ręcznego ( ale to i tak już było bardziej na wypłaszczeniu), zaraz też zjechałem na dół i przesiadłem się do Laguny II, żeby skonfrontować możliwości i wjechała niemal bez zająknięcia, ledwo ESP się włączyło. Opony (Nokian WR D4) z tyłu mam obecnie na 2 Bar z przodu normalnie 2,3 Bar. Dociążyć tył na zimę mogę (powiedzmy jakieś 100kg w bagażniku), ale obstawiam, że to będzie za mało. Test mógłby też być na IS300, bo jak się okaże, że daje rady to krótko będę się zastanawiał nad przesiadką.
- carinus
- Lex Master
- Posty: 1843
- Rejestracja: 28 lis 2010, o 19:29
- Model Lexusa: RX400h,IS220d
- Skąd:: lubuskie/Belgia
- Kontakt:
Re: IS 200 ze szperą do testu zimowego okolice Bielska Białe
Nabycie umiejętności jazdy,daje więcej niż możliwości samochodu.Musisz poćwiczyć wjazdy i okaże się że problemu nie będzie.Gdzie nie mogę wjechać przodem,próbuję to samo tyłem.
-
- Lex user
- Posty: 21
- Rejestracja: 16 cze 2018, o 19:09
- Model Lexusa: IS300
- Skąd:: Żory
- Kontakt:
Re: IS 200 ze szperą do testu zimowego okolice Bielska Białe
IS300 ze szpera moge udosptepnic jak cos
Reczny na 2-3 zabki i szpera sama sie zrobi.
Reczny na 2-3 zabki i szpera sama sie zrobi.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości