Page 1 of 1
[GS300 MK1] 2JZ-GE + turbo z GTE
Posted: 20 Feb 2015, o 02:47
by Qbek
Witam. Troche poczytałem tutaj na forum na temat turbo, GE czy GTE i nazbierało mi się kilka pytań. Mam nadzieje że pomożecie mi na nie odpowiedzieć.
Posiadam MK1 z 1994r. (bez VVTi) co jak wyczytałem oznacza wytrzymalsza wersje 2JZ-GE. Teoretycznie bez zakuwania dołu i wielkich przeróbek wytrzymuje do 500KM, ale nie przesadzając tyle koni wsadzać i nie wzmacniać silnika to głupota. Skrzynia automatyczna jest bliźniacza do tych stosowanych w JEEP'ach, a mocno orientując się w tamtejszym środowisku wiem, że wytrzymuje ona spokojnie do 500KM. Ale przechodząc do sedna. Skoro wersja GTE w standardzie posiadała mniej niż 350KM, to mój zestaw powinien bez przeróbek to wytrzymać. Jako że na różnych portalach pojawiają się ciekawe ogłoszenia z turbo wyciaganymi z Aristo, a zakup ich nie jest drogi, pytanie brzmi "czy to będzie pasować?". Co konieczne by było do wymiany, jakie mniej wiecej koszta, czy to się w ogóle opłaca?
Mój silnik jest w dobrej kondycji mimo sporego przebiegu, a z czystej chęci udoskonalania mojego autka wiecej koni byłoby mile widziane. Mam nadzieje że dobrze przedstawiłem co mi chodzi po głowie.
Pozdrawiam

Re: [GS300 MK1] 2JZ-GE + turbo z GTE
Posted: 20 Feb 2015, o 08:50
by BeeMiX
Nie pasuje, kanaly wydechowe w glowicy sa inne i kolektora nie przykrecisz

Re: [GS300 MK1] 2JZ-GE + turbo z GTE
Posted: 20 Feb 2015, o 10:06
by ledziu
Naj taniej będzie jak zrobisz sobie zwykłego singla na używanych gratach albo średnio renomowanych
Co do skrzynki jest i może bliźniacza z jeep-em ale nic więcej niż jakiś soft bym jej nie zapodawał a tak właściwie mody zacząłbym od wywalenia jej... szczególnie że w GS MK1 jej praca zostawia dużo do życzenia.
Re: [GS300 MK1] 2JZ-GE + turbo z GTE
Posted: 20 Feb 2015, o 11:52
by passat1978
ledziu wrote:Naj taniej będzie jak zrobisz sobie zwykłego singla na używanych gratach albo średnio renomowanych
Co do skrzynki jest i może bliźniacza z jeep-em ale nic więcej niż jakiś soft bym jej nie zapodawał a tak właściwie mody zacząłbym od wywalenia jej... szczególnie że w GS MK1 jej praca zostawia dużo do życzenia.
Ledziu co rozumiesz pod pojęciem " szczególnie że w GS MK1 jej praca zostawia dużo do życzenia" chyba ze odnosi się to do sprawy silnika z turbo?
Re: [GS300 MK1] 2JZ-GE + turbo z GTE
Posted: 20 Feb 2015, o 13:07
by Qbek
Akurat praca skrzyni bardzo mi odpowiada. Ale wiem o co wam chodzi

docelowo (czyli po zebraniu funduszy po montażu turbo) myślałem o tym żeby wsadzić tam manualna z supry (jeepowskie AX5) lub z BMW. A jak wyglądają koszty mniej więcej wsadzenia takiego single turbo?
Re: [GS300 MK1] 2JZ-GE + turbo z GTE
Posted: 21 Feb 2015, o 01:03
by ledziu
passat1978 wrote:
Ledziu co rozumiesz pod pojęciem " szczególnie że w GS MK1 jej praca zostawia dużo do życzenia" chyba ze odnosi się to do sprawy silnika z turbo?
Przejedź się GS MK1 potem MK2 a na końcu MK3...różnica jest kolosalna, a z turbo nawet sobie nie wyobrażam jazdy na tej skrzynce w wersji MK1 bo jednak bawisz się w dmuchawę żeby łapać trochę fanu a na tej skrzynce wjedziesz na rondo żeby je "zrobić" i wciśniesz gaz przy wjeździe a auto załapie po tak długiej chwili że zdążysz przejechać rondo bez reakcji - autopsja.
Do tego konwerter i płyta zaworowa czy jak ją tam zwał + chłodnica oleju + odpowiedni ecu żeby to wystroić + robocizna i 15-20k masz z bani a dalej masz knota dobrego na 1/4 mili i nic więcej a w razie popsucia się czegoś pomocy już nie uświadczysz u mechanika.
Te opowieści o wykręcaniu 2jz na seryjnym automacie są mocno naciągane i podane bez drobnych szczegółów które oznaczają konkretne przeznaczenie i furę kasy.
Oczywiście możesz zapodać totalny soft i jakoś się turlać ale tez bez szaleństw.
Qbek wrote:wyglądają koszty mniej więcej wsadzenia takiego single turbo?
Sądzę że na ta chwile jakiegoś softa ogarniesz za 10k bez manuala wstawiając używane turbo i korzystając z jakiegoś świniaka czy coś w ten desen
Ale pamiętaj że później okaże się ze hebelek nie starcza albo gumy się skończyły a może LSD byłoby ok... i koszty robią się x3

Re: [GS300 MK1] 2JZ-GE + turbo z GTE
Posted: 21 Feb 2015, o 09:43
by jankess
trzeba zacząć od odpowiedniej strony dłubać...czyli ogarnięcie hebli, całego zawiasu i przeniesienia napędu..a nie od razu 500koni i jakoś to będzie

w Is ogarniete heble w seryjnych rozmiarach starczaja w gs jednak wieksza masa to by się przydały jakieś wydajniejsze heble

no i nie wyobrazam sobie jazdy z turbawką na seryjnym zawiasie czy bez szpery..
No ale jak to ogarniesz to baza jest spoko mk1 ma grube korby można by w niego z 0.6b dmuchnąć i było by już przyjemnie a skrzynia nie powinna się poddać.
Napisz do usera kluczyx na pewno pomoźe w sprawie turbo

Re: [GS300 MK1] 2JZ-GE + turbo z GTE
Posted: 21 Feb 2015, o 13:33
by ledziu
jankess wrote:trzeba zacząć od odpowiedniej strony dłubać...czyli ogarnięcie hebli, całego zawiasu i przeniesienia napędu..a nie od razu 500koni i jakoś to będzie

Przy seryjnym GS MK1 opcji "pincet"

nie brałem pod uwagę bardziej myślałem o totalnym sofcie na zasadzie dołożenia turbo + kilka gadżetów.