Re: LS MKIII LS430 UCF30 FAQ przed zakupem
: 21 cze 2017, o 14:23
Krystof, proszę przeczytaj uważnie co napisałem.
Gdzie ja napisałem, że różnica odległości lamelek między nissensem jest rzędzu milionowej milimetra? Odstępy między lamelkami w nissens są o ok 1/3 większe niż w starej. Co na całości daje o 1/3 mniejszą powierzchnię czynną! Nawet na Twoim foto widzę jak rzadkie są lamelki w nissens.
Popatrz jak wygląda z bliska oryginalna:
A teraz Nissens:
Popatrz na jakosć wykonania OEM i jak równo są wykonane wszystkie rzędy lamelek na górze:
A teraz Nissens:
W Nissens niektóre są 1cm od góry, a niektóre do samego końca. Choć naistotniejsza różnica to właśnie gęstość ułożenia. Nie mam już OEM bo bym ją pomierzył.
Jeśli chodzi o fizykę, to akurat nie musisz mi tłumaczyć, bo do tego przemdiotu się przykładałem
Oczywiście, że temp nie będzie równa. Ale przy SPRAWNYM układzie chłodzenia po nagrzaniu nie powinna być niższa niż 88 stopni - choćbyś jechał z górki na mrozie. Dodatkowo wskaznik temp silnika w TYM aucie w kazdych warunkach powinien byc zawsze na tym samym poziomie (on pozostaje w miejscu a temp sie zmienia w ograniczonym zaresie). Odchylka w gore lub w dol swiadczy o problemie z ukladem chlodzenia. Układ domyka termostat i nie dopuszcza to spadku temp poniżej tej wartości. Pojemność układu jest na tyle mała, że V8 nie ma problemu by zapewnić temp silnika. Jedyna możliwa sytuacja gdy temp spadnie poniżej poziomu normal - to bardzo duży mróz i dmuchawa na max. Choć w LS też nie spadnie poniżej pewnej wartości bo nagrzewnica też zostanie odcięta.
Przy temperaturach wiosennych/letnich choćbyś polewał chłodnicę ciekłym azotem to temp silnika powinna być taka sama, bo silnik będzie zamykał obieg termostatem. Tak samo nie powinna być niższa niż 88 po założeniu temp od tira z 12l silnikiem.
W drugą stronę owszem - o wyższa temp silnika bardzo latwo. Wystarczy zabrudzona chlodnica. A w przypadku nissensa wystarczy zapiąć 3 bieg i wkręcić go na wyższe obroty. Nie trzeba nic zasłaniać.
Nissens jest ok ale daleko, a nawet bardzo daleko mu do OEM. W normalnym uzytkownaiu jest oczywiscie ok, ale na pewno nie ma takiej samej wydajnosci. Osobiscie jestem zawiedziony, bo chlodnica SRL w galancie byla wykonana z wieksza starannoscia - choc gestosc lamelek jest tam podobna.
Gdzie ja napisałem, że różnica odległości lamelek między nissensem jest rzędzu milionowej milimetra? Odstępy między lamelkami w nissens są o ok 1/3 większe niż w starej. Co na całości daje o 1/3 mniejszą powierzchnię czynną! Nawet na Twoim foto widzę jak rzadkie są lamelki w nissens.
Popatrz jak wygląda z bliska oryginalna:
A teraz Nissens:
Popatrz na jakosć wykonania OEM i jak równo są wykonane wszystkie rzędy lamelek na górze:
A teraz Nissens:
W Nissens niektóre są 1cm od góry, a niektóre do samego końca. Choć naistotniejsza różnica to właśnie gęstość ułożenia. Nie mam już OEM bo bym ją pomierzył.
Jeśli chodzi o fizykę, to akurat nie musisz mi tłumaczyć, bo do tego przemdiotu się przykładałem
Oczywiście, że temp nie będzie równa. Ale przy SPRAWNYM układzie chłodzenia po nagrzaniu nie powinna być niższa niż 88 stopni - choćbyś jechał z górki na mrozie. Dodatkowo wskaznik temp silnika w TYM aucie w kazdych warunkach powinien byc zawsze na tym samym poziomie (on pozostaje w miejscu a temp sie zmienia w ograniczonym zaresie). Odchylka w gore lub w dol swiadczy o problemie z ukladem chlodzenia. Układ domyka termostat i nie dopuszcza to spadku temp poniżej tej wartości. Pojemność układu jest na tyle mała, że V8 nie ma problemu by zapewnić temp silnika. Jedyna możliwa sytuacja gdy temp spadnie poniżej poziomu normal - to bardzo duży mróz i dmuchawa na max. Choć w LS też nie spadnie poniżej pewnej wartości bo nagrzewnica też zostanie odcięta.
Przy temperaturach wiosennych/letnich choćbyś polewał chłodnicę ciekłym azotem to temp silnika powinna być taka sama, bo silnik będzie zamykał obieg termostatem. Tak samo nie powinna być niższa niż 88 po założeniu temp od tira z 12l silnikiem.
W drugą stronę owszem - o wyższa temp silnika bardzo latwo. Wystarczy zabrudzona chlodnica. A w przypadku nissensa wystarczy zapiąć 3 bieg i wkręcić go na wyższe obroty. Nie trzeba nic zasłaniać.
Nissens jest ok ale daleko, a nawet bardzo daleko mu do OEM. W normalnym uzytkownaiu jest oczywiscie ok, ale na pewno nie ma takiej samej wydajnosci. Osobiscie jestem zawiedziony, bo chlodnica SRL w galancie byla wykonana z wieksza starannoscia - choc gestosc lamelek jest tam podobna.