Hej!
Odświeżam temat, gdyż potrzebuję pomocy. Pomocy w kwestji podniesienia mocy w IS200...
Przejrzałem wszystkie podstrony i powiem Wam, że w zasadzie to za dużo się nie dowiedziałem. Jedyne co mnie wręcz zdziwiło, to to że wg niektórych 2.0 L 1G-FE R6 AS200 (155 KM) to padaka pod względem tuningu
Od czasu założenia tego tematu pojawiło się kilka zakończonych projektów IS200 turbo właśnie z 1G-FE na pokładzie. Ot choćby niech za przykład posłuży ta strona:
http://kluczykgarage.pl/index.php/nasze-projekty
Są tam projekty turbo między innymi właśnie z tym silnikiem. Doładowania od 0,4 - 1 bar. Moce od 200 - >300KM. Cały czas mówię o 1G-FE.
Oto kilka "ich" filmów:
https://www.youtube.com/watch?v=zlIddnqYVUg <-- tu 0,4 bara
https://www.youtube.com/watch?v=cvNf0bKC7hc <-- tu 0,5 bara
https://www.youtube.com/watch?v=bgdz5YbJCsc <-- tu 0,6 bara
https://www.youtube.com/watch?v=cwewMIM5BVs <-- tu 0,8 bara
Wysłałem nawet do nich wiadomość:
MOJE PYTANIE:
Posiadam Lexus’a IS200, w wersji z automatyczną skrzynią biegów.
Chciałbym podnieść seryjną moc do około 200 - 250KM. Przy czym koniecznie chciałbym zostawić automatyczną skrzynię biegów, oraz instalację LPG. W związku z tym mam kilka pytań:
1. Widziałem, że „zrobiliście” już kilka projektów turbo IS200. Zatem, może orientujecie się ile wytrzyma (KM/Nm) automatyczna skrzynia biegów – ta standardowa fabryczna od IS200.
2. Z jakim przedziałem kosztów wiązała by się ewentualna przeróbka. Chodzi mi o przedział, mniej więcej, a nie co do grosza. Odpowiedź – zależy od gratów – mnie nie satysfakcjonuje J Zaproponujcie coś.
ICH ODPOWIEDŹ:
Witam. Uturbienie lexa na 250km na profi częściach to koszt na dziś dokładnie 6760zł na gotowo. To już koszt ze wszystkim na gotowo. Robota + części. Automat do 250km poradzi sobie. Gaz też o ile to jest jakaś lepsza instalacja.
Jak ktoś prowadzi działalność gsp to z tych 6760 zł, po wrzuceniu w koszty (bez odlicznenia VAT'u), zostaje około 5475,6 zł

Także wygląda to obiecująco. 1KM za 57 zł.
No dobrze, moja wiadomość to przede wszystkim prośba o pomoc. Mam jak już wiadomo IS200 w automacie. Chciałbym osiągnąć wspomniane 250KM. Nie bardzo interesuje mnie jak to osiągnąć. Może to być R4, ale równie dobrze V8. Ważne, aby było to około 230-250 KM. Bardzo zależy mi na tym, aby zachować automatyczną skrzynię biegów i LPG. Samochódem obecnie robię około 2000 km miesięcznie i po modyfikacjach to się nie zmieni. Także, ważne jest aby auto było bezawaryjne, tak jak jest w tej chwili. Co więcej, zależy mi na oryginalnym zawieszeniu. Bardzo podoba mi się jego charakterystyka. Potrafię opanować samochód w krytycznych sytuacjach, wiem co znaczy 400KM i napęd na tył (moje drugie auto). Chcę podnieść moc, aby móc swobodnie driftować. Póki co obecny silnik 2.0 + AT, pozwala na lekki drift gdy pada. Jednak jak jest sucho - zapomnij. Myślę, że 250KM, powinno zrobić robotę

Tu pojawiają się pytania. Proszę o odpowiedzi

1. Ile kosztuje swap do IS200 silnika 3.0 L 2JZ-GE R6 AS300 (213 KM), wraz z automatyczną skrzynią biegów? Jak to pisali powyżej "na gotowo".
2. Czy w IS300 w automacie można driftować na suchym?
2. Czy wiecie ile kosztował Grodzia swap na 4.0?
3. Czy ktoś w Polsce wsadził do IS'a 5.7V8 od Corvette? Jest film z tego swapa na yt, więc kto wie...
https://www.youtube.com/watch?v=GJPZWbWeNws Amerykańskie V8, są relatywnie tanie, niezawodne, podchodzą pod LPG no i dają się tanio tuningować.
Proszę o odpowiedzi
Ronald