Page 10 of 12
Re: Nowy Lexus ES 2026
Posted: 28 May 2025, o 07:21
by qubokurek
Szyberdach był opcją obowiązkową niestety... Importer ubzdurał sobie, że z dziurą w dachu będzie bardziej prestiżowo. A tak z innej beczki, to w chorych czasach żyjemy, skoro Toyota/Lexus musi kastrować swoje hybrydy, żeby spełnić normy emisji. Europejska motoryzacja stoi na straconej pozycji względem tych regulacji. Nowa Rav4 ma jeszcze bardziej obciętą moc w nowej generacji niż ES. Quo vadis Europo?!
Re: Nowy Lexus ES 2026
Posted: 28 May 2025, o 07:55
by AdamES
Dla mnie nowy ES jest zwyczajnie za duży. Jak tak dużym autem jeździć po mieście. Według mnie ze względu na swój rozmiar auto będzie niszowe w Europie.
Natomiast co do ceny to bym był spokojny. Lexus ES w 2024 r. był tańszy niż w 2023. Obecne ceny w 2025 są niższe niż w 2024. Toyota również realnie obniżyła ceny aut w 2025 r. (a miały wzrosnąć przez Cafe). Kupiłem Toyotę z rabatem flotowym w zimie. Dziś taką cenę za auto może dostać Kowalski wchodzący do salonu z ulicy.
Na rynku trwa wojna cenowa. Chińczycy chcą przynajmniej 20-30% rynku zgarnąć. Kto nie obniży ceny i nie wytrzyma tej wojny cenowej wypada z rynku.
Re: Nowy Lexus ES 2026
Posted: 28 May 2025, o 11:09
by Tomasz76
Dla jednych za duży, a dla innych w sam raz. Wszystko zależy, gdzie chcesz go użytkować. W moim przypadku po mieście nie planuje zbyt dużo jeździć. Już obecnym modelem parkuje się ciężko. Cena nowego ES jest wielką niewiadomą. Z jednej strony będzie walka cenowa na rynku przez auta chińskie, a z drugiej nowy ES bardzo zbliżył się wyposażeniowo do LS. Mnie już nic negatywnego nie zaskoczy w nowym ES. Spodziewam się bardzo dobrego samochodu. Od zakupu może mnie tylko odwieść zbyt wysoka cena.
@qubokurek - też nie podoba mi się to co robi Lexus z obniżaniem mocy. Jednak kupując tą markę masz pewność, że auto pojeździ długie lata bezawaryjnie. Zobaczymy jak koncerny motoryzacyjne rozegrają kwestie emisji i kar. Na razie kombinują na potęgę. Oczywiście dla nich najlepiej, żebyśmy jak najszybciej zaczęli kupować elektryki.
Re: Nowy Lexus ES 2026
Posted: 28 May 2025, o 12:04
by settlerk
Ciekawy jestem jaki bedzie promien skretu nowego ES bo obecnego jest bardzo slaby.
Re: Nowy Lexus ES 2026
Posted: 28 May 2025, o 12:10
by MarlonRandom
W RX 500h Lexus stosuje napęd DIRECT4 z tylną osią skrętną wg opisu w cenniku RX. Tu ma być E-FOUR
Łączna moc układu wynosi 201 KM (148 kW)*, a napęd przenoszony jest na przód lub, po raz pierwszy w Europie, na cztery koła za pomocą układu E-FOUR.
więc raczej bez tylnej osi skrętnej, która przy tych wymiarach by się mocno przydała.
Re: Nowy Lexus ES 2026
Posted: 29 May 2025, o 12:09
by Tomasz76
Promień skrętu obecnego ES jest słaby. Nie spodziewam się, że w nowym modelu będzie lepiej. Byle tylko gorzej nie było. Tylnej osi skrętnej na Europę raczej nie będzie.
Re: Nowy Lexus ES 2026
Posted: 9 Jul 2025, o 10:43
by Tomasz76
Niestety od dłuższego czasu nie ma żadnych nowych informacji dotyczących nowego ES. Pojawiły się natomiast pierwsze testy Lexusa RZ po FL.
Re: Nowy Lexus ES 2026
Posted: 2 Aug 2025, o 13:41
by Tomasz76
Nareszcie coś nowego w temacie ES. Pojawił się krótki filmik na Lexus News PL. Z tego co udało mi się dowiedzieć, to za około tydzień rozpoczną się szkolenia i pierwsze jazdy dla wybranych osób w działach sprzedaży.
Re: Nowy Lexus ES 2026
Posted: 4 Aug 2025, o 07:20
by przemosc
Ale pomimo pokazania (W KOŃCU) wersji hybrydowej na filmie, bo jak dotąd nigdzie na żadnych prezentacjach jej nie było (niestety cisną mocno elektryka), to nie powiedziano nic więcej oprócz tego co i tak już dawno było wiadomo: będzie dziura w przednim pasie a w 350e i 500e jej nie będzie - to w sumie tyle.
Nie było mowy dlaczego moc FWD i AWD pozostaje taka sama, jakie są konkretnie silniki elektryczne w 300h itp.
Osobiście czekam na wrzesień na cenniki - do niedawna obawiałem się, że może wyrwać z butów, ale patrząc jak mocno rozpycha się chińszczyzna, być może nie będzie tak źle.
Re: Nowy Lexus ES 2026
Posted: 4 Aug 2025, o 11:20
by Tomasz76
Też liczyłem na więcej konkretów. Niestety widać, że informacje dawkują stopniowo. Z niecierpliwością oczekuję nowych wiadomości z salonu po sierpniowych szkoleniach. Cennik nie powinien szokować, ponieważ tak, jak piszesz chińczyki rozpychają się bardzo mocno. Najbardziej ciekawi mnie różnica w cenie pomiędzy wersją hybrydową, a elektryczną. Jeśli chcą za wszelką cenę promować elektryki, to cena nie może być dużo wyższa od wersji hybrydowej. Ja mam gdzie ładować elektryka, więc nie wykluczam tej opcji również.
Właśnie na YouTube pojawił się nowy film Ania i Marek jadą. Jestem zaskoczony, ponieważ zdradzili cenę od jakiej będzie zaczynała się wersja hybrydowa. Jeśli to prawda, że od 260tys, to już ustawiam się w kolejce do zamówienia. Rewelacja, takiej ceny chyba nikt się nie spodziewał.