Chcę kupić IS200T opinie , uwagi , podpowiedzi
- szyman_leo
- Lex user
- Posts: 198
- Joined: 24 Feb 2015, o 00:28
- Model Lexusa: NX300h
- Skąd:: Warszawa
- Contact:
Re: Chcę kupić IS200T opinie , uwagi , podpowiedzi
U mnie w IS mk2 takie rozmiary są, tylko z tyłu mam profil 40, a nie 35 i tylna felga faktycznie jest pół cala szersza. Jak dobrze pamiętam, to jest 8 cali na przodzie i 8,5 na tyle. Węższe powinno się dać na logikę, tylko nie wiem jak wtedy z trakcją.
Potrzeby NoPb95 NX300h
i wcześniejsze pijawki CT200h
IS250 



-
- Nowy lex user
- Posts: 3
- Joined: 2 Apr 2016, o 21:42
- Model Lexusa: IS200t
- Skąd:: 3miasto
- Contact:
Re: Chcę kupić IS200T opinie , uwagi , podpowiedzi
Ja jeżdżę IS200t od 3 mieś i właśnie skrzynia najbardziej mnie zadziwia. To co opisał kolega powyżej potwierdzam i zastanawiam się jak to jest możliwe, tzn. przyspieszanie bez wzrostu obrotów silnika. Odpuszczenie jazu i ponowne dodanie jestem w stanie sobie wyobrazić ale wzrost prędkości samochodu bez wzrostu obr silnika jest dla mnie dość dziwne (jeśli skrzynia nie jest skrzynią CVT). W przeciwieństwie do kolegi jeździłem już sporą liczbą aut z automatem i ten jest najdziwiniejszy. Zachowuje się jakby był połączeniem CVT i tradycyjnej skrzyni automatycznej. Osobiście bardziej w użytkowaniu pasują mi skrzynie dwusprzęgłowe z VAG'a albo normalny zwykły automat hydrauliczny. Wg. mnie to skrzynia najbardziej psuje efekt silnika. Nie jest ani tak płynna jak CVT, ani tak szybka jak skrzynie dwusprzęgłowe ogólnie przeciętna.aeiou wrote:Witam,
Skrzynia w trybie auto działa specyficzne, nie znam dokładnie jej konstrukcji i nie mam większego doświadczenia z automatami , ale wrażenie jest takie, że auto często jeździ na pół-sprzęgle, prędkość auta dogania obroty i w ogóle wrażenie jest czasami takie jak w skrzyni CVT. W zasadzie w taki dziwny sposób działają trzy pierwsze biegi - nawet w trybie manualnym. Np odpuszczenie gazu na 3 biegu przy mniejszych prędkościach powoduje spadek obrotów o powiedzmy 1000 rpm bez przełożenia na prędkość auta, a następnie próba przyspieszenia skutkuje skokiem obrotów i wyrównaniem ich do prędkości pojazdu.
Silnik uznaję za dobry. Nie czepiałbym się turbodziury bo wg. mnie jest bardzo niewielka a właśnie skrzynia przez swoje działanie daje takie wrażenie. Silnik rozwija moc w miarę płynnie (jak na turbo). Nisko przypadający wysoki moment obrotowy sprawia, że nie trzeba kręcić nie wiadomo jak wysoko. Jeśli chodzi o spalanie to u mnie mieści się w przedziale 9-12 i nie uznaję go za specjalnie wysokie. Raczej mieści się w średniej dla doładowanych silników benzynowych, w których wartości spalania bardzo mocno zależą od stylu jazdy kierowcy.
Zawieszenie za to jest bardzo dobre. W aucie czuje się znacznie lepiej i pewniej niż w tych, którymi zdarzało mi się jeździć wcześniej.
Wg. mnie auto jest warte swojej ceny w szczególności w niższych wersjach wyposażeniowych. Przy droższych wariantach byłbym skłonny myśleć o konkurencji z innymi znaczkami na masce.
Co do Mazdy 6 2.5, którą też trochę jeździłem to nie jest to konkurencja jeśli chodzi o silnik. W mazdzie niedoładowany silnik (od chyba 12 lat jeżdżę turbo benzynami) daje pewien niedosyt. Nie twierdzę, że jest za słaby ale jak to w wolnossącej jednostce trzeba go kręcić wysoko, żeby efekt był zadowalający i wtedy robi się głośniej. Za to prawdopodobnie silnik w Mazdzie posłuży dłużej ale to parametr, który można rozważać jak zdefiniujemy jak długo chcemy kupionym samochodem jeździć.
Pozdr...
-
- Lex user
- Posts: 81
- Joined: 28 Nov 2015, o 18:25
- Model Lexusa: is200t
- Skąd:: Warszawka
- Contact:
Re: Chcę kupić IS200T opinie , uwagi , podpowiedzi
Na lexus.com jest napisane, że prędkość maksymalna jest elektronicznie ograniczona do 143mil/h (230km/h).Do 180 auto przyspiesza bardzo sprawnie, powyżej już słabiej. Mój egzemplarz kręci się do licznikowego 240 km/h, co odpowiada 225 km/h z GPS. Cieżko powiedzieć, czy to odcięcie czy koniec mocy, choć mam wrażenie, że pojechałby dalej, bo prędkości pow. 200 km/h nie są jakoś strasznie wymuszone - auto cały czas równo przyspiesza, a nie na zasadzie „jak z górki to pojadę”.
-
- Nowy lex user
- Posts: 11
- Joined: 22 Mar 2016, o 21:57
- Model Lexusa: IS 200t
- Skąd:: Bydgoszcz
- Contact:
Re: Chcę kupić IS200T opinie , uwagi , podpowiedzi
To najnowszy model który odbieram w połowie maja.
W dniu dzisiejszym otrzymałem ofertę z oponeo zaproponowali mi felgi 18 calowe ATS RADIAL o szer. 8 cala na przodzie i ET 45 i 8.5 cala , ET 35 na tyle- opony Barum Bravurius 3HM 225/40/18 i 255/35/18 na tył całość za ok. 4.5 tyś,nie najgorzej.Tak więc już wiem,że felgi różnią się szerokością i odsadzeniem.
W dniu dzisiejszym otrzymałem ofertę z oponeo zaproponowali mi felgi 18 calowe ATS RADIAL o szer. 8 cala na przodzie i ET 45 i 8.5 cala , ET 35 na tyle- opony Barum Bravurius 3HM 225/40/18 i 255/35/18 na tył całość za ok. 4.5 tyś,nie najgorzej.Tak więc już wiem,że felgi różnią się szerokością i odsadzeniem.
-
- Lex user
- Posts: 113
- Joined: 5 Apr 2016, o 00:54
- Model Lexusa: IS 200T '16
- Skąd:: 3city
- Contact:
Re: Chcę kupić IS200T opinie , uwagi , podpowiedzi
Jako uzytkownik Saaba z 2.3T wiem o czym piszesznewadec wrote:Adamsky z ust mi wyjąłęś te słowaadamsky73 wrote:Ale czemu turbo miałoby być oszczędne? Przecież turbina pomaga spalić więcej mieszanki paliwowo-powietrznej w silniku, a nie mniej paliwa. Tak ostatnio jechałem za jakąś astrą z wywalonym z tyłu napisem TURBO i pomyślałem sobie jak nisko upadła motoryzacja. Kiedyś widząc na tylnej masce np. Saaba czy Porsche napis turbo od razu ciekła ślinka z podniecenia. A teraz żal mi gościa że dał sobie wsadzić pod maskę jakieś 1.0, 1.2 czy 1.4. Dziwne czasy...

Generalnie zalety silnikow z T to mniejsza masa, turbina napedzana spalinami, wieksza sprawnosc i brak koniecznosci wkrecania silnika na wysokie obroty, aby mocniej przyspieszyc. Stad sie najczesciej bierze mniejsze spalanie w porownaniu do silnika bez T dajacego podobne osiagi.
Silniki 2.0-2.3 najczesciej daja podobne przyspieszenie do setki jak te bez T w granicach 3.0 V6.
-
- Lex user
- Posts: 113
- Joined: 5 Apr 2016, o 00:54
- Model Lexusa: IS 200T '16
- Skąd:: 3city
- Contact:
Re: Chcę kupić IS200T opinie , uwagi , podpowiedzi
Jesli chodzi o zmiane kol to polecam poszukac watkow na amerykanskim forum. Jest sporo opisow ze szczegolami dotyczacymi konkretnych modeli i wymiarow. Jest sporo zdjec wiec mozna zobaczyc jak to wyglada "na aucie"newadec wrote:To najnowszy model który odbieram w połowie maja.
W dniu dzisiejszym otrzymałem ofertę z oponeo zaproponowali mi felgi 18 calowe ATS RADIAL o szer. 8 cala na przodzie i ET 45 i 8.5 cala , ET 35 na tyle- opony Barum Bravurius 3HM 225/40/18 i 255/35/18 na tył całość za ok. 4.5 tyś,nie najgorzej.Tak więc już wiem,że felgi różnią się szerokością i odsadzeniem.

- 4lolo4
- Lex user
- Posts: 56
- Joined: 9 Apr 2016, o 17:18
- Model Lexusa: IS 200T
- Skąd:: Kraków
- Contact:
Re: Chcę kupić IS200T opinie , uwagi , podpowiedzi
Posiadam samochód trochę ponad miesiąc. Wybrałem wersję wyposażenia Elite+Bussines zamiast Golfa GTI lub używki 320i/328i. Wygląd, niska utrata wartości + oczekiwana bezawaryjność (liczę, że nie będzie jak z dieslem) przeważyły na korzyść Lexusa. W tym momencie mam ok 3000 na liczniku. Spalanie w mieście ok 12,5l, autostrada 180-190 11l, trasa drogami przez wioski poniżej 9l. Spodziewałem się ok 1l mniej, ale nie jest źle. Poprzednio miałem megane 2.0 180hp, paliło odpowiednio 11/11/7, ale manual i 300kg mniej. Jeśli chodzi o skrzynię - dość wolno reaguje na kickdown. Do góry biegi zmienia elegancko, ale jak się kopnie w gaz to lubi się zamyślić. Prawdopodobnie jest to efekt redukcji o kilka biegów. Jak się doda gazu lekko i redukuje o 1 bieg, jestw miarę szybko. Turbo dziura akceptowalna, podobna jak w megane.
Czasem faktycznie jest tak, że silnik trzyma stałe obroty a prędkość rośnie, ale to jest dość normalne w skrzyniach z przekładnią hydrokinetyczną. Przy niskich prędkościach najwyraźniej skrzynia nie załącza sprzęgła. Problem ustępuje w trybie sport, sprzęgło trzyma cały czas, auto hamuje silnikiem i trzyma niższy bieg.
Z fajnych rzeczy - silnik nagrzewa się w jakieś 5 min, więc szybko robi się ciepło w środku.
Z niefajnych - mirrorlink jest tylko teoretycznie, działa tylko na kilku telefonach i to w ograniczonym zakresie.
Czasem faktycznie jest tak, że silnik trzyma stałe obroty a prędkość rośnie, ale to jest dość normalne w skrzyniach z przekładnią hydrokinetyczną. Przy niskich prędkościach najwyraźniej skrzynia nie załącza sprzęgła. Problem ustępuje w trybie sport, sprzęgło trzyma cały czas, auto hamuje silnikiem i trzyma niższy bieg.
Z fajnych rzeczy - silnik nagrzewa się w jakieś 5 min, więc szybko robi się ciepło w środku.
Z niefajnych - mirrorlink jest tylko teoretycznie, działa tylko na kilku telefonach i to w ograniczonym zakresie.
- ArtIS
- Lex Maniak
- Posts: 932
- Joined: 3 Sep 2014, o 21:35
- Model Lexusa: IS 250 AWD
- Skąd:: Warszawa
- Contact:
Chcę kupić IS200T opinie , uwagi , podpowiedzi
Wrzuciłbyś jakieś fotki 
Co ta wersja Elite+Business ma? Trochę sie pogubiłem w tych wersjach w Lexie. W mk2 były 3 i był spokój

Co ta wersja Elite+Business ma? Trochę sie pogubiłem w tych wersjach w Lexie. W mk2 były 3 i był spokój

- 4lolo4
- Lex user
- Posts: 56
- Joined: 9 Apr 2016, o 17:18
- Model Lexusa: IS 200T
- Skąd:: Kraków
- Contact:
Re: Chcę kupić IS200T opinie , uwagi , podpowiedzi
Różnica do 328i wg. autocentrum wynosi 60kg (BMW 1530, Lex 1590), a do 330i 20kg. Mnie się wydaje, że różnica w przyspieszeniu bierze się głównie z tego, że BMW kręci się do 7000RPM i dłużej może trzymać niższe biegi, albo mieć krótsze przełożenia. Podobna historia jest z porównaniem diesel vs benzyna. Weźmy np. takiego Passata 1.4TSi vs 2.0TDi. Oba 150hp, masa bardzo porównywalna (13kg różnicy), diesel dużo większy moment 340nm vs 250nm. Teoretycznie więc przewaga po stronie diesla. W praktyce jednak benzyna się rozpędza do 100 w 8.4, a diesel w 8.7. Moim zdaniem należy to tłumaczyć przede wszystkim większym zakresem obrotów użytecznych w benzynie.Kriss1970 wrote:witaj na początkuMaguro wrote:Jeżdzę tym is-em od 3 tygodni więc za dużo nie powiem:-)
na plus: fajnie wyciszony,zadowalająca jakość materiałów,zawieszenie dobrze wybiera dziury,sporo miejsca,dobrze działający automat( 8 biegów)
na minus:" turbodziura" - szczególnie na niskich obrotach, chcesz szybko przyspieszyć a on myśli....( 7s-100km- wynik bardzo słaby jak na 245km) no i spalanie średnia z komputera 11,1/100km- a i tak zaniżone i to przy spokojnej jeździe
Jak masz jakieś pytania to pytajgratuluje zakupu ja co prawda na swojego czekam przetestowałem kilka w tym czasie i jednak zdecydowałem się na is w tej cenie jaką wynegocjowałem nie było rozsądniejszej alternatywy co do zużycia paliwa mam nadzieję że to kwestia ułożenia silnika (dotarcia)i liczę że w ok 10 l będzie się mieścił , w stosunku do bmw lex jest 200 kg cięższy i dlatego może mieć kilka setnych gorzej do setki ,ale za to masz wyciszenie ......i komfort , tak między nami jesteś zadowolony - czy nie powtórzył byś tego zakupu jeśli to nie tajemnica o jaką wersję wyposażenia wybrałeś i ile cie to kosztowało czy rozmawiałeś już o jakiś pakietach serwisowych w jakich cenach zaproponowali ci przeglądy pozdr!
Reasumując - podejrzewam, że dynamika podczas jazdy 328i vs IS200t jest bardzo porównywalna, a jednak na codzień nie ciągnie się cały czas do odcięcia.
- 4lolo4
- Lex user
- Posts: 56
- Joined: 9 Apr 2016, o 17:18
- Model Lexusa: IS 200T
- Skąd:: Kraków
- Contact:
Re: Chcę kupić IS200T opinie , uwagi , podpowiedzi
To jest prawie golas. Ekstra mam podgrzewane fotele i czujniki cofania. Jednak golas w tym samochodzie wcale mnie nie przerażaArtIS wrote:Wrzuciłbyś jakieś fotki
Co ta wersja Elite+Business ma? Trochę sie pogubiłem w tych wersjach w Lexie. W mk2 były 3 i był spokój



Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 5 guests