LS mkIII (UCF30) - Pytania o auto z ogloszenia
- michalWro
- Lex Driver
- Posty: 339
- Rejestracja: 5 sty 2014, o 23:08
- Model Lexusa: LS430
- Skąd:: Wrocław
- Kontakt:
Re: LS mkIII (UCF30) - Pytania o auto z ogloszenia
Nie słyszałem, żeby ludzie mieli problemy z niemieckimi blachami eksportowymi.
Ale nawet jeśli - w dalszym ciągu nie wiadomo, czy auto zostało wyrejestrowane.
Nie żebym jakoś bronił handlarza, po prostu warto przyjrzeć się sytuacji.
Ale nawet jeśli - w dalszym ciągu nie wiadomo, czy auto zostało wyrejestrowane.
Nie żebym jakoś bronił handlarza, po prostu warto przyjrzeć się sytuacji.
-
- Moderator
- Posty: 3805
- Rejestracja: 26 lut 2014, o 11:53
- Model Lexusa: Lexus
- Skąd:: Polska
- Kontakt:
Re: LS mkIII (UCF30) - Pytania o auto z ogloszenia
Bo nie ma problemu z tymi blachami - pod warunkiem, że używa się ich do auta z Niemiec z aktualnym TUV.
Żeby zarejestrować auto w PL, musi być ono wyrejestrowane za granicą. Sprzedający musi je zatem wyrejestrować zanim odda dokumenty kupującemu. Handlarz dostaje dowód rejestracyjny z adnotacją, że auto zostało wyrejestrowane.
W tym wypadku auto jest z Hiszpanii. Na 99% zostało wyrejestrowane. Jeśli nie, to jeszcze większy problem, bo nie zarejestrujesz go w PL. Tablice zjazdowe z Niemiec nie mają tutaj zastosowania, auto nie pochodzi z Niemiec i nie ma TUV. Co więcej, tablice tymczasowe mają określoną ważność. Handlarze często kombinują i podrabiają tablice kupując OC. Ale po upływie ważności tablic auto automatycznie przestaje być dopuszczone do ruchu. Kolejny myk handlarzy, to kupno OC na numer VIN lub dowód rejestracyjny z adnotacją o wyrejestrowaniu. Ubezpieczyciele chętnie sprzedają takie ubezpieczenia, choć wiedzą, że jest ono nieważne. Jednak ich to nie interesuje bo jest coś takiego jak OWU, w którym jest warunek - ubezpieczenie jest ważne tylko dla pojazdów dopuszczonych do ruchu w kraju rejestracji. Jeśli auto nie jest zarejestrowane to wnioski nasuwają się same.
Pół biedy jak zatrzyma nas policja i dostaniemy 500zł mandatu. Gorzej jak takim autem spowodujemy kolizję... Kiedyś znajomy kupował auto i handlarz wciskał nam, że spokojnie może sobie wrócić na kołach jak kupi ubezpieczenie i napisze numery rejestracyjne z Francji na kartonie. Po krótkiej dyskusji doszedł do wniosku, że się gówno znam, bo gdyby nie można było tak robić to ubezpieczyciel nie sprzedałby OC. Więc sam sie zastanawiam czy tak ludziom wciskają kit, czy po prostu sami są nieświadomi co robią...
UPDATE:
Michał ma rację, rzeczywiście już nie trzeba wyrejestrować auta za granicą żeby zarejestrować w PL. Urzędy przesyłają dokumenty. Pozostaje kwestia dogadania ze sprzedającym, szczególnie w Niemczech (choć pewnie nie tylko), gdzie panuje zasada ograniczonego zaufania do Polaków. Możliwe więc, że autem da się wrócić na kołach jeśli nie zostało wyrejestrowane.
Żeby zarejestrować auto w PL, musi być ono wyrejestrowane za granicą. Sprzedający musi je zatem wyrejestrować zanim odda dokumenty kupującemu. Handlarz dostaje dowód rejestracyjny z adnotacją, że auto zostało wyrejestrowane.
W tym wypadku auto jest z Hiszpanii. Na 99% zostało wyrejestrowane. Jeśli nie, to jeszcze większy problem, bo nie zarejestrujesz go w PL. Tablice zjazdowe z Niemiec nie mają tutaj zastosowania, auto nie pochodzi z Niemiec i nie ma TUV. Co więcej, tablice tymczasowe mają określoną ważność. Handlarze często kombinują i podrabiają tablice kupując OC. Ale po upływie ważności tablic auto automatycznie przestaje być dopuszczone do ruchu. Kolejny myk handlarzy, to kupno OC na numer VIN lub dowód rejestracyjny z adnotacją o wyrejestrowaniu. Ubezpieczyciele chętnie sprzedają takie ubezpieczenia, choć wiedzą, że jest ono nieważne. Jednak ich to nie interesuje bo jest coś takiego jak OWU, w którym jest warunek - ubezpieczenie jest ważne tylko dla pojazdów dopuszczonych do ruchu w kraju rejestracji. Jeśli auto nie jest zarejestrowane to wnioski nasuwają się same.
Pół biedy jak zatrzyma nas policja i dostaniemy 500zł mandatu. Gorzej jak takim autem spowodujemy kolizję... Kiedyś znajomy kupował auto i handlarz wciskał nam, że spokojnie może sobie wrócić na kołach jak kupi ubezpieczenie i napisze numery rejestracyjne z Francji na kartonie. Po krótkiej dyskusji doszedł do wniosku, że się gówno znam, bo gdyby nie można było tak robić to ubezpieczyciel nie sprzedałby OC. Więc sam sie zastanawiam czy tak ludziom wciskają kit, czy po prostu sami są nieświadomi co robią...
UPDATE:
Michał ma rację, rzeczywiście już nie trzeba wyrejestrować auta za granicą żeby zarejestrować w PL. Urzędy przesyłają dokumenty. Pozostaje kwestia dogadania ze sprzedającym, szczególnie w Niemczech (choć pewnie nie tylko), gdzie panuje zasada ograniczonego zaufania do Polaków. Możliwe więc, że autem da się wrócić na kołach jeśli nie zostało wyrejestrowane.
- andrej7
- Lex Driver
- Posty: 342
- Rejestracja: 13 sty 2011, o 13:49
- Model Lexusa: IS 200, GS430 MkIII
- Skąd:: Tu i tam.
- Kontakt:
Re: LS mkIII (UCF30) - Pytania o auto z ogloszenia
Wprawdzie nie mam Ls ani nie szukam, ale podsyłam link do ciekawego auta. Od tego człowieka moi znajomi kupili już kilka aut i nie było żadnej wtopy, z tego co widzę to niektóre samochody znikają po paru godzinach, także jakby ktoś szukał takiego modelu to warto sprawdzić.
http://www.windykacjabankowa.autotrader ... 1000806688
http://www.windykacjabankowa.autotrader ... 1000806688
W poszukiwaniu mocy...
-
- Moderator
- Posty: 3805
- Rejestracja: 26 lut 2014, o 11:53
- Model Lexusa: Lexus
- Skąd:: Polska
- Kontakt:
Re: LS mkIII (UCF30) - Pytania o auto z ogloszenia
Auto wygląda ok. Ale do setki przedlift ma 6.7 sek no i jeśli chodzi o ruda to w przypadku tego modelu niemożliwe...
-
- Lex user
- Posty: 103
- Rejestracja: 1 gru 2014, o 22:32
- Model Lexusa: GS 300 mk3 2009
- Skąd:: Warszawa/Wołomin
- Kontakt:
Re: LS mkIII (UCF30) - Pytania o auto z ogloszenia
To w ogóle możliwe że w takiej specyfikacji miał kiere bez drewna ?owczar pisze:Auto wygląda ok. Ale do setki przedlift ma 6.7 sek no i jeśli chodzi o ruda to w przypadku tego modelu niemożliwe...
- michalWro
- Lex Driver
- Posty: 339
- Rejestracja: 5 sty 2014, o 23:08
- Model Lexusa: LS430
- Skąd:: Wrocław
- Kontakt:
Re: LS mkIII (UCF30) - Pytania o auto z ogloszenia
Tak, też się kiedyś zdziwiłem.
Zwróć też uwagę na szare plastiki przy dźwigni zmiany biegów czy przełącznikach sterowania szybami.
Zwróć też uwagę na szare plastiki przy dźwigni zmiany biegów czy przełącznikach sterowania szybami.
-
- Lex user
- Posty: 45
- Rejestracja: 25 gru 2016, o 22:48
- Model Lexusa: LS430 03' Lift
- Skąd:: Podlaskie
- Kontakt:
Re: LS mkIII (UCF30) - Pytania o auto z ogloszenia
Keyless był w przedlifcie?
-
- Moderator
- Posty: 3805
- Rejestracja: 26 lut 2014, o 11:53
- Model Lexusa: Lexus
- Skąd:: Polska
- Kontakt:
Re: LS mkIII (UCF30) - Pytania o auto z ogloszenia
Oczywiście, że tak
-
- Lex user
- Posty: 45
- Rejestracja: 25 gru 2016, o 22:48
- Model Lexusa: LS430 03' Lift
- Skąd:: Podlaskie
- Kontakt:
Re: LS mkIII (UCF30) - Pytania o auto z ogloszenia
Ale wstyd, myslalem ze polift dopiero mial
-
- Nowy lex user
- Posty: 10
- Rejestracja: 5 paź 2017, o 01:56
- Model Lexusa: brak
- Skąd:: warszawa
- Kontakt:
Re: LS mkIII (UCF30) - Pytania o auto z ogloszenia
witam!
czy ktoś ma jakieś informacje, albo przemyślenia o tym egzemplarzu:
https://www.otomoto.pl/oferta/lexus-ls- ... zaRS8.html
czy ktoś ma jakieś informacje, albo przemyślenia o tym egzemplarzu:
https://www.otomoto.pl/oferta/lexus-ls- ... zaRS8.html
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości