[is200] kompresor by tomekb

Tuning zawieszenia, silnika, układu napędowego
Post Reply
User avatar
konik_80
Lex Driver
Posts: 426
Joined: 21 Sep 2010, o 17:13
Model Lexusa: kiedyś IS200 obecnie Avensis T25
Skąd:: Szkocja
Location: Szkocja / Stargard Szczec
Contact:

Re: [is200] kompresor by tomekb

Post by konik_80 »

carinus wrote:Mam obecnie carine z silnikiem 3SGE(celika GT) i problem z przebiegiem momentu jest chyba identyczny jak w IS200,.Wadą silnika cariny jest dosyć spory hałas wewnątrz auta przy predkości pow.120km/h i dlatego kupuje lexa.
Ja dojeżdzam do pracy prawie 1000km i jazda cariną doprowadza do szybkiego zmeczenia.Dodatkowo podjazdy pod długie wzniesienia aż proszą o nieco większy moment obrotowy w silniku.
Zestaw do cariny kosztuje ok. 2-3kzł + moja robota.Jestem często w Poznaniu,może sie kiedyś spotkamy.
Nie jeździłem Cariną GT - sam zaczynałem od 4A-FE czyli 1.6 i można było spokojnie na niemieckich autobanach śmigać po 160-180km/h i wcale silnik głośny nie był - bardziej było słychać opływające powietrze, pod górki o dziwo też jej mocy nie brakowało.
Lex IS200 będzie miał podobne parametry jak Carina 2.0 z 3S-FE (133KM) ze względu na sporą różnicę wagi.

3S-GE miał w zależności od wersji 156 lub 175KM a 1G-FE 153KM i jest deczko mówiąc drogi w utrzymaniu to raz a dwa jeszcze droższy w podnoszeniu mu mocy. Skoro chcesz się bawić w przeróbki i umiesz zrobić wszystko sam to na twoim miejscu wsadziłbym silnik z Cariny do LEXA - w końcy w Altezzy RS200 był ten sam silnik tyle, że z głowicą Dual VVTi i mocą 210KM - tym bardziej, że twierdzisz, że masz turbo za 2-3K do tego silnika.
User avatar
klexus
Lex Master
Posts: 1713
Joined: 21 Sep 2010, o 17:01
Model Lexusa: GS 300
Skąd:: Silesia
Location: Śląsk
Contact:

Re: [is200] kompresor by tomekb

Post by klexus »

kolego Carinus, jak ja myślałem o otorbianiu 2jz, to przyłożyłem sie do tego troszkę, i nie wyskakuj mi tu z tekstem ze nic nie umiem robić sam, bo nie znasz mnie i jak znam życie nawet nie wiesz czym jeżdżę.
Od modowania turbiną odeszłam stwierdziłem ze nie ma gdzie tego na śląsku wykorzystać, a mieć 400-450KM po to zeby pokazac to mija sie z celem.
Doskonale wiem ile kosztuje montaż i strojenie 7000 taka zabawa, a gdzie graty tj drugie 7000zł.

nie dasz rady za 3 kawałki tego posklejać no chyba ze dysponujesz hamownią, i masz sprzet i WIEDZĘ, do zrobienia takiej mapy zeby nie rozerwało silnika, i masz taką WIEDZĘ ze dobranie turbiny pod określony silnik to pestka dla Ciebie,
smieszą mnie tacy ludzie co myślą ze turbina to montaż filtra sportowego.
User avatar
Rici
Administrator
Posts: 1012
Joined: 15 Sep 2010, o 18:30
Model Lexusa: 3GS
Skąd:: Polska
Contact:

Re: [is200] kompresor by tomekb

Post by Rici »

p0lish wrote:uuuuu będzie grubo z turbiną za 3k :lol:
MADE IN CHINA chyba, miałem okazje pomagać w zakładaniu turbiny do Mitsubishi eclipse 2g poszło ok 10 tys. Więc też mnie zastanawia jak to zrobić za 3000.
Chyba że koledze chodzi o zestaw turbo za 3000 ale sam zestaw to nie wszystko tak jak pisze Klexus- ecu, dolot,kolektor wydechowy z całym wydechem, strojenie etc

Ale życzę oby się udało wtedy mielibyśmy wielu "uturbionych" lexów na forum bo raczej połowa ma smaczek na turbinke :)
Image
User avatar
konik_80
Lex Driver
Posts: 426
Joined: 21 Sep 2010, o 17:13
Model Lexusa: kiedyś IS200 obecnie Avensis T25
Skąd:: Szkocja
Location: Szkocja / Stargard Szczec
Contact:

Re: [is200] kompresor by tomekb

Post by konik_80 »

Jest opcja zrobić to za 3K (do silnika 3S-GE) a może nawet taniej na używanych częściach z Celici GT-4 (rozbitek, szrot itd.).
Do 1G-FE też byłoby tanio gdyby nie fakt, że Supra MK1 z 1G-GTE czyli biturbo była puszczana tylko na Stany. Kiedyś na brytyjskim ebayu widziałem kolektory i turbiny właśnie z takiej Supry za około 500Funa.
maxkow
Lex Maniak
Posts: 926
Joined: 20 Sep 2010, o 00:00
Model Lexusa: is200
Contact:

Re: [is200] kompresor by tomekb

Post by maxkow »

Założyć turbo to juz jest problem , a zrobić , to tak zeby silniki nie wyzionął ducha po przejechaniu 1 tys.km to nastepny problem. Zycze powodzenia :) bo bedzie ci potrzebne , szczerze za te 3 tys kupiłbym na twoim miejscu ładne felgi na lato plus jakieś opony , moze nie bedzie lex szybki , ale napewno ładniej wygladał , z tego co wyczytałem to jeszcze nie masz Leszka , wiec proponuje najpierw zakupić , a potem pisac o modach itp.
ImageImageImage

To już ostatnie chwile na wzięcie udziału w zlocie 2012 klik --> ZLOT Lexus-Forum 2012 <-- klik
To już ostatnie chwile na wzięcie udziału w zlocie klik --> ZLOT Lexus-Forum 2012 <-- klik
User avatar
Ralfx
Lex Master
Posts: 1542
Joined: 3 Oct 2010, o 03:56
Model Lexusa: GS430
Skąd:: Warszawa
Contact:

Re: [is200] kompresor by tomekb

Post by Ralfx »

Z tego co zrozumiałem to carinus napisał że za 2-3k można uturbic Carine. Jeśli jest tak jak pisze konik że można od Celicy wyciągnąć turbo to pewnie da rade sie zmieścic w tej kwocie bez roboty. Oczywiście nie bedzie to żaden wielki wypas ale faktycznie brzmi to realnie. Niestety na uturbienie Lexusa trzeba przygotowac minimum 3x tyle na same części.
Image Dołącz do Lexus-Forum na facebook.com/lexus-forum
maxkow
Lex Maniak
Posts: 926
Joined: 20 Sep 2010, o 00:00
Model Lexusa: is200
Contact:

Re: [is200] kompresor by tomekb

Post by maxkow »

Problem z IS200 jest taki ze ten motor jest mało odporny na podnoszenie mocy , na kompresorze ten silnik wyciaga max 250KM a nie zapominajmy ze moc w przypadku kompresora jest dostarczana rownomiernie wiec silnik duzo lepiej znosi podniesienie mocy niz w przypadku turbo gdzie przyrost mocy jest dostarczany dosyc gwaltownie , w Is200 podobno dosyc słabe sa głowice .

Osobiscie zamiast zakladac do IS200 Turbo wolabym robic swap na inny silnik.

Co innego w przypadku iS 300 ten motor raczej bez wiekszych problemow zniesie turbo ( ale to juz chyba nalezało by załozyc nowy temat)
ImageImageImage

To już ostatnie chwile na wzięcie udziału w zlocie 2012 klik --> ZLOT Lexus-Forum 2012 <-- klik
To już ostatnie chwile na wzięcie udziału w zlocie klik --> ZLOT Lexus-Forum 2012 <-- klik
User avatar
carinus
Lex Master
Posts: 1840
Joined: 28 Nov 2010, o 19:29
Model Lexusa: RX400h,IS220d
Skąd:: lubuskie/Belgia
Contact:

Re: [is200] kompresor by tomekb

Post by carinus »

Ralfx wrote:Z tego co zrozumiałem to carinus napisał że za 2-3k można uturbic Carine. Jeśli jest tak jak pisze konik że można od Celicy wyciągnąć turbo to pewnie da rade sie zmieścic w tej kwocie bez roboty. Oczywiście nie bedzie to żaden wielki wypas ale faktycznie brzmi to realnie. Niestety na uturbienie Lexusa trzeba przygotowac minimum 3x tyle na same części.
Jedyny kolega na forum,który czytając rozumie co czyta.Rozmawiałem o kosztach uturbienia silnika mojej cariny,nigdzie nie było mowy o extremalnych osiagach,mapach,świnkach,zaworach,chłodnicach,hamowniach,itp.Zestaw kolektora z turbiną CT 26 + down pipe sprzedałem koledze za 700zł bo za tyle kupiłem,czego jeszcze potrzebowałem do uturbienia cariny żeby chodziła na soft-turbo,pytanie do znawców tematu z tego forum.
Niech co niektórzy nie wyśmiewają innych zanim z nimi nie porozmawiają i to czym jeżdzą o niczym nie świadczy,mi to zwyczajnie zwisa i powiewa.Fakt ze ktoś jeżdzi maluchem nie znaczy że nie stać go na nowego Lexa,można się zdziwić.Nie interesuje mnie też kolor auta inny jak czarny.
Ktoś pisał że jeździł cariną 1.6,ale nie cariną z silnikiem od celiki.Moja celika GT z tym samym silnikiem ma ciszej w środku niż carina,porównywalne hałasy do jazdy UAZ-em po czarnym.Podjazd za Niemcem pod górkę z prędkością 100km/h bez redukcji i kręcenia silnikiem jest nierealny.
Chciałem się też spytać o możliwość wsadzenia silnika R4 i ktoś już mnie ubiegł.Miałem przebłyski o możliwości wsadzenia 3SGE.Używa
maxkow
Lex Maniak
Posts: 926
Joined: 20 Sep 2010, o 00:00
Model Lexusa: is200
Contact:

Re: [is200] kompresor by tomekb

Post by maxkow »

Osobiscie gdybym chciał robic swap , to chyba silnik z Sorarera 2,5 TT

Image

dane sa obiecujace , jest i moc i moment , wiec raczej bedzie czym jechac

The Soarer TT comes powered by a 1JZ-GTE 2.5-litre DOHC, 24-valve twin-turbo intercooled straight six. Running on high-octane unleaded fuel, it delivers the Japanese output regulation 206kW (at 6200 rpm) and a sizeable 363Nm (at 4800 rpm).

Ciekawe tylko jak bedzie wygladac sprawa z skrzynia biegow , bo pewnie orginalna od IS nie podejdzie.
ImageImageImage

To już ostatnie chwile na wzięcie udziału w zlocie 2012 klik --> ZLOT Lexus-Forum 2012 <-- klik
To już ostatnie chwile na wzięcie udziału w zlocie klik --> ZLOT Lexus-Forum 2012 <-- klik
User avatar
janasek
Lex Master
Posts: 1491
Joined: 3 Oct 2010, o 15:21
Model Lexusa: SC 400
Location: Poznań
Contact:

Re: [is200] kompresor by tomekb

Post by janasek »

Przychylam sie do wypowiedzi carinusa'a. :biggrin2: Ja też uważam że nie trzeba robić od razu 300-400 KM. Jak ktoś chce uturbić IS-a na poziomie 200-220 KM też to jest sens, a nawet większy niż 400 KM na naszych polskich drogach.

Pozdro
Last edited by janasek on 30 Nov 2010, o 22:48, edited 2 times in total.
Luxusem jadę... :)
Post Reply

Return to “Tuning mechaniczny”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest