Re: jakie opony letnie
Posted: 21 May 2015, o 15:08
Zależy od upodobań. Ja ładuję 2.5 a głównie jeżdżę sam 

Przy 2.5 masz już za twardobaniaq wrote:Zależy od upodobań. Ja ładuję 2.5 a głównie jeżdżę sam
No tu nie mogę się nie zgodzić. Próbowałem i potwierdzam. Czuć różnicę. Niestety torowiska w Warszawie za bardzo mi się dawały we znakibaniaq wrote:Do betonu jeszcze daleko, ale miękko nie jest. Za to prowadzenie dużo lepsze niż na 2.3.
baniaq wrote:Siema,
Co wybrać:
Dunlop Sportmaxx RT
Bridgestone Potenza Adrenalin Re002
rozmiar: 225/40/18
a) opona musi mieć możliwie najtwardszą ściankę, nie może pływać
b) opona musi dobrze kleić - zależy mi na redukcji podsterowności w zakrętach
c) opona musi zachowywać się przyzwoicie na mokrym
d) nie obchodzi mnie zużycie
e) nie za bardzo obchodzi mnie hałas, bo i tak mam bazookę
f) nie obchodzi mnie zużycie paliwa, bo i tak czerwone pole
Z tego co się dowiedziałem:
Dunlop lżejszy 1.5kg na sztuce
Dunlop ma małe opory toczenia (mniejsze opory toczenia => słabsze trzymanie boczne?)
Dunlop dużo lepszy na mokrym
Brydzie podobno mają twardsze ścianki
u mnie na tabliczce jest 2,6 przód, 2,7 tył minimalnie przy prędkościach poniżej 210km/h, bo powyżej to jest odpowiednio 2,8 i 2,9, a przy pełnym obciążeniu to nawet 3,3 i 3,4...Dawid0ss wrote: Dopimpuj mu 2.3 (przód i tył). Tyle chyba jest na tabliczce (masz ją na widoku po rozwidnieniu furteczki kierowcy)
Sorry, zapomniałem dodać, że nie jeżdżę więcej niż 160 km/h. Do tej prędkości styknie właśnie 2.3dzibi wrote:u mnie na tabliczce jest 2,6 przód, 2,7 tył minimalnie przy prędkościach poniżej 210km/h, bo powyżej to jest odpowiednio 2,8 i 2,9, a przy pełnym obciążeniu to nawet 3,3 i 3,4...Dawid0ss wrote: Dopimpuj mu 2.3 (przód i tył). Tyle chyba jest na tabliczce (masz ją na widoku po rozwidnieniu furteczki kierowcy)