Re: IS300 / SportCross - światła dzienne
Posted: 31 May 2015, o 17:30
No tak u mnie jest fabrycznie, mam amerykę.Damian91 wrote:Rozumiem, że Ty masz taką opcje? Fabrycznie?
Forum użytkowników samochodów marki Lexus
http://lexus-forum.pl/
No tak u mnie jest fabrycznie, mam amerykę.Damian91 wrote:Rozumiem, że Ty masz taką opcje? Fabrycznie?
Sama manetka nie załatwia sprawy jeżeli instalacja nie jest do tego przystosowana.Ja miałem moduł,ale obecnie nie chodzi bo się zjarał.Damian91 wrote:Carinus - Ty masz tak u siebie?
Czy każdy IS300 z xenonem ma tę funkcję AUTO czy trzeba szukać manetki z wersji USA, która jak mniemam ma taką opcję z uwagi na fabryczny DRL ?
Funkcja AUTO jest niezależna od DRL, który montuje się tak czy inaczej. Ja w swoim IS300 w wersji EU, mam AUTO, ale DRL montowałem sam. Generalnie taki mechanizm polega na tym, że "komputer" DRL sprawdza napięcie akumulatora, jeśli jest wysokie (czyli trwa ładowanie aku na chyba minimum 13,5V), to owy komputerek załącza DRL. Ponadto jest podłączenie do świateł pozycyjnych, dzięki czemu DRL się wyłączą, jeśli włączą się światłą co najmniej pozycyjne. Podsumowując - funkcja AUTO działa poprawnie w takiej konfiguracji. Moduł jaki zakupiłem u siebie to http://allegro.pl/show_item.php?item=5248203806 (tytuł "Moduł świateł długich do jazdy dziennej DRL02 FVAT"). Instalację zrobiłem trochę po chłopksu, ale rozkminiłem podpięcie całość wewnątrz auta, nie grzebiąc nic pod maską.Damian91 wrote: Czy każdy IS300 z xenonem ma tę funkcję AUTO czy trzeba szukać manetki z wersji USA, która jak mniemam ma taką opcję z uwagi na fabryczny DRL ?
dzibi wrote:Funkcja AUTO jest niezależna od DRL, który montuje się tak czy inaczej. Ja w swoim IS300 w wersji EU, mam AUTO, ale DRL montowałem sam. Generalnie taki mechanizm polega na tym, że "komputer" DRL sprawdza napięcie akumulatora, jeśli jest wysokie (czyli trwa ładowanie aku na chyba minimum 13,5V), to owy komputerek załącza DRL. Ponadto jest podłączenie do świateł pozycyjnych, dzięki czemu DRL się wyłączą, jeśli włączą się światłą co najmniej pozycyjne. Podsumowując - funkcja AUTO działa poprawnie w takiej konfiguracji. Moduł jaki zakupiłem u siebie to http://allegro.pl/show_item.php?item=5248203806 (tytuł "Moduł świateł długich do jazdy dziennej DRL02 FVAT"). Instalację zrobiłem trochę po chłopksu, ale rozkminiłem podpięcie całość wewnątrz auta, nie grzebiąc nic pod maską.Damian91 wrote: Czy każdy IS300 z xenonem ma tę funkcję AUTO czy trzeba szukać manetki z wersji USA, która jak mniemam ma taką opcję z uwagi na fabryczny DRL ?
Od strony pasażera pod tapicerką w nogach jest "tablica rozdzielcza", tam są wpięte światła długie, mijania, pozycyjne. Jedyne co, to trzeba pociągnąć z aku '-' i '+', albo znaleźć go gdzieś w tych kablach.
medyss wrote:masz może jakieś fotki albo mógłbyś dokładną instrukcję opisać gdzie się wpiąć żeby funkcja AUTO działała?
Jak pisałem, światła DRL są zupełnie niezależne od przełącznika świateł przy kierownicy. Jak wepniesz zgodnie z instrukcją, to włączą Ci się światła DRL bez względu na to, czy ustawisz AUTO, czy wyłączysz całkiem światła. Równie dobrze możesz zamiast długich podpiąć jakieś ledy. Kabelek którym wpinasz się w światła pozycyjne powoduje, że "kompterek" od DRL wie, kiedy pozycyjne się załączą i wtedy wyłącza DRL. No a pozycyjne załączą się same, jeśli masz ustawione AUTO i zrobi się ciemno. Czyli technicznie - znowu - DRL jest niezależne od funkcji AUTO, ale zgasną, jeśli włączą się pozycyjne, obojętnie czy ręcznie, czy przez AUTO. U mnie działa to tak, jak opisujesz, mam stale ustawione na AUTO, światła się przełączają prawidłowo jak się zrobi ciemniej, gasną DRL i zapalają się mijania. Manetki świateł nie używałem od montażu ani razumedyss wrote:Bo ja bym chciał nie przekręcać za każdym razem manetki tylko ustawić ją raz na AUTO i już tak jeździć, w dzień światła z DRL a w nocy mijania/drogowe. Rozumiem że to wszystko dało się połączyć i ma się światła automatyczne jak w nowszych autach?
Nie podłączyłem do końca ze sztuką, więc programowanie mi nie działa. Użyłem tylko wpięcia w prawy reflektor, zamiast w oba, ale to wystarczy, żeby oba świeciły jak trzeba, sam się zastanawiam czemu tak jestowczar wrote:dzibi właśnie szukałem takiego modułu, a ten co podałeś ma niezłą cenę i regulację.
Z jaką intensywnością świecą światła drogowe na ustawionym module na 45%? Zastanawiam się czy jasność będzie wystarczająca...
No dobra- a co się dzieje gdy nie masz modułu DRL ale masz funkcję AUTO? Światła w ciągu dnia się nie świecą i załączają dopiero po zmroku?DRL jest niezależne od funkcji AUTO, ale zgasną, jeśli włączą się pozycyjne, obojętnie czy ręcznie, czy przez AUTO
dokładnie tak jetDamian91 wrote:No dobra- a co się dzieje gdy nie masz modułu DRL ale masz funkcję AUTO? Światła w ciągu dnia się nie świecą i załączają dopiero po zmroku?DRL jest niezależne od funkcji AUTO, ale zgasną, jeśli włączą się pozycyjne, obojętnie czy ręcznie, czy przez AUTO