Page 5 of 8

Re: IS300 / SportCross - światła dzienne

Posted: 31 May 2015, o 17:30
by Pawełn
Damian91 wrote:Rozumiem, że Ty masz taką opcje? Fabrycznie?
No tak u mnie jest fabrycznie, mam amerykę.

Re: IS300 / SportCross - światła dzienne

Posted: 31 May 2015, o 18:42
by carinus
Damian91 wrote:Carinus - Ty masz tak u siebie?
Czy każdy IS300 z xenonem ma tę funkcję AUTO czy trzeba szukać manetki z wersji USA, która jak mniemam ma taką opcję z uwagi na fabryczny DRL ?
Sama manetka nie załatwia sprawy jeżeli instalacja nie jest do tego przystosowana.Ja miałem moduł,ale obecnie nie chodzi bo się zjarał.

Re: IS300 / SportCross - światła dzienne

Posted: 2 Jun 2015, o 16:12
by dzibi
Damian91 wrote: Czy każdy IS300 z xenonem ma tę funkcję AUTO czy trzeba szukać manetki z wersji USA, która jak mniemam ma taką opcję z uwagi na fabryczny DRL ?
Funkcja AUTO jest niezależna od DRL, który montuje się tak czy inaczej. Ja w swoim IS300 w wersji EU, mam AUTO, ale DRL montowałem sam. Generalnie taki mechanizm polega na tym, że "komputer" DRL sprawdza napięcie akumulatora, jeśli jest wysokie (czyli trwa ładowanie aku na chyba minimum 13,5V), to owy komputerek załącza DRL. Ponadto jest podłączenie do świateł pozycyjnych, dzięki czemu DRL się wyłączą, jeśli włączą się światłą co najmniej pozycyjne. Podsumowując - funkcja AUTO działa poprawnie w takiej konfiguracji. Moduł jaki zakupiłem u siebie to http://allegro.pl/show_item.php?item=5248203806 (tytuł "Moduł świateł długich do jazdy dziennej DRL02 FVAT"). Instalację zrobiłem trochę po chłopksu, ale rozkminiłem podpięcie całość wewnątrz auta, nie grzebiąc nic pod maską.
Od strony pasażera pod tapicerką w nogach jest "tablica rozdzielcza", tam są wpięte światła długie, mijania, pozycyjne. Jedyne co, to trzeba pociągnąć z aku '-' i '+', albo znaleźć go gdzieś w tych kablach.

Re: IS300 / SportCross - światła dzienne

Posted: 2 Jun 2015, o 16:18
by owczar
dzibi właśnie szukałem takiego modułu, a ten co podałeś ma niezłą cenę i regulację.

Z jaką intensywnością świecą światła drogowe na ustawionym module na 45%? Zastanawiam się czy jasność będzie wystarczająca...

Re: IS300 / SportCross - światła dzienne

Posted: 2 Jun 2015, o 16:42
by medyss
dzibi wrote:
Damian91 wrote: Czy każdy IS300 z xenonem ma tę funkcję AUTO czy trzeba szukać manetki z wersji USA, która jak mniemam ma taką opcję z uwagi na fabryczny DRL ?
Funkcja AUTO jest niezależna od DRL, który montuje się tak czy inaczej. Ja w swoim IS300 w wersji EU, mam AUTO, ale DRL montowałem sam. Generalnie taki mechanizm polega na tym, że "komputer" DRL sprawdza napięcie akumulatora, jeśli jest wysokie (czyli trwa ładowanie aku na chyba minimum 13,5V), to owy komputerek załącza DRL. Ponadto jest podłączenie do świateł pozycyjnych, dzięki czemu DRL się wyłączą, jeśli włączą się światłą co najmniej pozycyjne. Podsumowując - funkcja AUTO działa poprawnie w takiej konfiguracji. Moduł jaki zakupiłem u siebie to http://allegro.pl/show_item.php?item=5248203806 (tytuł "Moduł świateł długich do jazdy dziennej DRL02 FVAT"). Instalację zrobiłem trochę po chłopksu, ale rozkminiłem podpięcie całość wewnątrz auta, nie grzebiąc nic pod maską.
Od strony pasażera pod tapicerką w nogach jest "tablica rozdzielcza", tam są wpięte światła długie, mijania, pozycyjne. Jedyne co, to trzeba pociągnąć z aku '-' i '+', albo znaleźć go gdzieś w tych kablach.

masz może jakieś fotki albo mógłbyś dokładną instrukcję opisać gdzie się wpiąć żeby funkcja AUTO działała? Bo ja bym chciał nie przekręcać za każdym razem manetki tylko ustawić ją raz na AUTO i już tak jeździć, w dzień światła z DRL a w nocy mijania/drogowe. Rozumiem że to wszystko dało się połączyć i ma się światła automatyczne jak w nowszych autach? :)

Re: IS300 / SportCross - światła dzienne

Posted: 2 Jun 2015, o 16:50
by owczar
Jeśli masz funkcję Auto w swoim aucie to urządzenie podłączasz tak jak jest w instrukcji. Reszta będzie już działała.

Re: IS300 / SportCross - światła dzienne

Posted: 5 Jun 2015, o 20:10
by dzibi
medyss wrote:masz może jakieś fotki albo mógłbyś dokładną instrukcję opisać gdzie się wpiąć żeby funkcja AUTO działała?

jeśli chcesz iść po najcieńszej linii oporu, to rozwal kable od długich i pozycyjnych w prawym reflektorze, wepnij się w nie wg instrukcji, podepnij się pod zapłon (ostatacznie z zapalniczki), oraz + i - bezpośrednio z aku (zgodnie z instrukcją).
medyss wrote:Bo ja bym chciał nie przekręcać za każdym razem manetki tylko ustawić ją raz na AUTO i już tak jeździć, w dzień światła z DRL a w nocy mijania/drogowe. Rozumiem że to wszystko dało się połączyć i ma się światła automatyczne jak w nowszych autach? :)
Jak pisałem, światła DRL są zupełnie niezależne od przełącznika świateł przy kierownicy. Jak wepniesz zgodnie z instrukcją, to włączą Ci się światła DRL bez względu na to, czy ustawisz AUTO, czy wyłączysz całkiem światła. Równie dobrze możesz zamiast długich podpiąć jakieś ledy. Kabelek którym wpinasz się w światła pozycyjne powoduje, że "kompterek" od DRL wie, kiedy pozycyjne się załączą i wtedy wyłącza DRL. No a pozycyjne załączą się same, jeśli masz ustawione AUTO i zrobi się ciemno. Czyli technicznie - znowu - DRL jest niezależne od funkcji AUTO, ale zgasną, jeśli włączą się pozycyjne, obojętnie czy ręcznie, czy przez AUTO. U mnie działa to tak, jak opisujesz, mam stale ustawione na AUTO, światła się przełączają prawidłowo jak się zrobi ciemniej, gasną DRL i zapalają się mijania. Manetki świateł nie używałem od montażu ani razu :)

owczar wrote:dzibi właśnie szukałem takiego modułu, a ten co podałeś ma niezłą cenę i regulację.

Z jaką intensywnością świecą światła drogowe na ustawionym module na 45%? Zastanawiam się czy jasność będzie wystarczająca...
Nie podłączyłem do końca ze sztuką, więc programowanie mi nie działa. Użyłem tylko wpięcia w prawy reflektor, zamiast w oba, ale to wystarczy, żeby oba świeciły jak trzeba, sam się zastanawiam czemu tak jest :)
Zatem mam całkiem domyślne ustawienia i działają one poprawnie. Nie mam przez to trybu odprowadzania itd., ale mi to akurat nie bardzo przeszkadza. Zgodnie ze sztuką, to użycie wszystkich kabli, wtedy powinno działać i programowanie i wszystkie inne funkcje. Światła długie są dość jasne, ale nie oślepiają nikogo, no chyba że ktoś będzie oglądał lampy z ich poziomu. Pokusiłbym się na minimalne przyciemnienie, tak z 5% mniej. Nie zdarzyło się jeszcze, żeby ktoś mi mrugnął światłami z tego powodu. Jeśli masz super mocne żarówki, zamiast oryginalnych, to możliwe, że będzie oślepiał. Zastanawiam się, by zmienić je na jakieś lekko niebieskie, co by do Xenonów pasowały :)

Re: IS300 / SportCross - światła dzienne

Posted: 5 Jun 2015, o 23:30
by Damian91
DRL jest niezależne od funkcji AUTO, ale zgasną, jeśli włączą się pozycyjne, obojętnie czy ręcznie, czy przez AUTO
No dobra- a co się dzieje gdy nie masz modułu DRL ale masz funkcję AUTO? Światła w ciągu dnia się nie świecą i załączają dopiero po zmroku?

Re: IS300 / SportCross - światła dzienne

Posted: 5 Jun 2015, o 23:40
by GOLDI
Damian91 wrote:
DRL jest niezależne od funkcji AUTO, ale zgasną, jeśli włączą się pozycyjne, obojętnie czy ręcznie, czy przez AUTO
No dobra- a co się dzieje gdy nie masz modułu DRL ale masz funkcję AUTO? Światła w ciągu dnia się nie świecą i załączają dopiero po zmroku?
dokładnie tak jet ;)

Re: IS300 / SportCross - światła dzienne

Posted: 6 Jun 2015, o 11:15
by Damian91
Tak samo miałem w Jettcie z 2k9 - nie rozumiem takiego rozwiązania w aucie na rynek, w którym przepisy wymagają jazdy na światłach w ciągu dnia ;)