Page 5 of 9

Re: Przeglądy gwarancyjne, oleje i części

Posted: 24 Sep 2024, o 13:51
by Lukasz__25
Właśnie odebrałem NXa, do bagażnika dostałem olej i filtr na pierwszą wymianę. I teraz uwaga. ASO i olej proponują 0W20 bo 16 to woda. Co Panowie myślicie? Skoro 0W16 jest głównie po to aby obniżać opory wewnętrzne do osiągania jak najmniejszego spalania to wiadome, że jest on jak woda. Miliony toyot i lexów jeżdżą na 0W20 i jest to sprawdzona lepkość. Szczerze, trochę mam obawy do tej "wody" 0W/16...

Re: Przeglądy gwarancyjne, oleje i części

Posted: 24 Sep 2024, o 13:56
by Klaudiusz
0W16 jest w ksiazce gwarancyjnej. O 0W20 pisze ze jesli 0W16 nie jest dostepny, to 0W20 mozna zastosowac ale powrocic do 0W16 jak sie tylko dan 0W20 odzywiscie jest tanszy.

Chyba nowa generwcja hybrydy od Toyoty ma nawet 0W10.

Re: Przeglądy gwarancyjne, oleje i części

Posted: 24 Sep 2024, o 18:52
by nethobbit
0W-8

Re: Przeglądy gwarancyjne, oleje i części

Posted: 25 Sep 2024, o 07:38
by Apted
Jest tak jak Klaudiusz napisał. 0W20 w awaryjnych sytuacjach następnie powrót do 0W16. Nie za bardzo rozumiem ludzi którzy chcą poprawiać producenta który ma lata doświadczeń jaki olej ma stosować we własnych silnikach, robiliście testy, pomiary, badania laboratoryjne itp ? Głównym zadaniem 0W16 jest jak najszybsze rozprowadzenie oleju po magistrali olejowej aby zminimalizować pracę silnika na sucho, a ma to fundamentalne znacznie w hybrydach gdzie silnik jest non stop włączany i wyłączany. Zmniejszenie zużycia paliwa stawiałyby ewentualnie na drugim miejscu a nie jako główny czynnik.

Re: Przeglądy gwarancyjne, oleje i części

Posted: 25 Sep 2024, o 08:01
by ledziu
Z drugiej strony jak olej w skrzyni biegów powszechnie się wymienia to nikt nie trzyma się zaleceń producenta i nie czeka do uszkodzenia. Kolejny temat to interwały olejowe. Tu też 30k.km.jskoś nie jest wybitnie zdrowe dla silnika wręcz odradzane.
A jak lepkość oleju zmienia się z normami a dotyczy tego samego silnika to w końcu co mu szkodzi ?
Kolejna sprawa to totalne uogólnienia olejowe bo chyba inny olej będzie potrzebny do szybkich tras a inny do korków w mieście albo max krótkich odcinków i wiecznego gaszenia silnika.

Sytuacja z olejami jest identyczna jak z innymi zabiegami producentów które mają za zadanie spełnić normy eu uśmiercając auto. 

Oczywiście chciałbym wierzyć producentowi że ten akurat olej a nie inny musi być zastosowany ale jak połączymy sobie pewne fakty to średnio wygląda sytuacja i nie tak transparentnie. 





​​

 
 
 

Re: Przeglądy gwarancyjne, oleje i części

Posted: 25 Sep 2024, o 08:36
by Apted
ledziu wrote: 25 Sep 2024, o 08:01 Z drugiej strony jak olej w skrzyni biegów powszechnie się wymienia to nikt nie trzyma się zaleceń producenta i nie czeka do uszkodzenia. Kolejny temat to interwały olejowe. Tu też 30k.km.jskoś nie jest wybitnie zdrowe dla silnika wręcz odradzane.
A jak lepkość oleju zmienia się z normami a dotyczy tego samego silnika to w końcu co mu szkodzi ?
Kolejna sprawa to totalne uogólnienia olejowe bo chyba inny olej będzie potrzebny do szybkich tras a inny do korków w mieście albo max krótkich odcinków i wiecznego gaszenia silnika.

Sytuacja z olejami jest identyczna jak z innymi zabiegami producentów które mają za zadanie spełnić normy eu uśmiercając auto. 

Potem odszukamy filmik z YT kolesi którzy fajnie opisują czubek góry lodowej tego co obecne robi się dla norm.  Jest to zgroza za nasze pieniądze. 



​​

 

 
Zgadza się, wymieniamy olej w skrzyni biegów ale na olej o specyfikacji jaką przewiduje producent, prawda ? a o tym tu dyskutujemy. Co do interwałów olejowych to Lexus zachowuje się rozsądnie 15k km lub raz na rok. Nie mam nic przeciwko wymianie wszelakich płynów eksploatacyjnych wcześniej niż zaleca producent, nawet bym zachęcał ale trzymał bym się norm i specyfikacji tych płynów jaką przewiduje i zaleca producent.

Re: Przeglądy gwarancyjne, oleje i części

Posted: 25 Sep 2024, o 08:55
by Lukasz__25
Z trzeciej strony dotychczasowe silniki hybrydowe Toyoty jeździły na olejach 5W30 (a nawet 10W40), potem omawianych 0W20 i wszystko jeździ setki tys km. Zapytajcie taksówkarzy który z nich jeździ na 0W16... Ogólnie ciężki temat i nie wiadomo co przyszłościowo będzie lepsze dla silnika. 

Re: Przeglądy gwarancyjne, oleje i części

Posted: 28 Sep 2024, o 08:35
by slawham
Temat olejów silnikowych od dawna rozgrzewa fora.
Ja pamiętam czasy kiedy w Polsce mieliśmy chyba cztery rodzaje olejów 2 do diesli i 2 do benzyniaków, odpowiednio 1 letni i 1 zimowy.
Ja osobiście zmieniam zgodnie z zaleceniami producenta przestrzegając interwałów i przez 45 lat jeżdżenia różnymi pojazdami, nie miałem nigdy problemów z silnikami z powodu smarowania.
Dodatkowo od siebie nigdy nie „katuje“ samochodu staram się jeździć max. na 75% obrotów maksymalnych.
Naturalnie zdarza mi się depnąć „do dechy“ ale auto musi mieć optymalna temperaturę.

Re: Przeglądy gwarancyjne, oleje i części

Posted: 8 Oct 2024, o 11:13
by wawa69
Witam.Czy przez ostanie 0,5 roku była(jest) jakaś akcja serwisowa na Nx-350h?Zauważyłem też,że mam nieaktualną mapę na nawigacji.Nie uwzględnia przy planowaniu trasy oddanych ostatnio ekspresówek.
Czy tylko serwis aktualizuje mapę?

Re: Przeglądy gwarancyjne, oleje i części

Posted: 16 Oct 2024, o 12:27
by michal89
Cześć,

Czy przy umawianiu serwisu mówiliście, ze chcecie przyjechać ze swoimi częściami czy po prostu przyjechaliście ze swoimi częściami?

Szykuje mi się pierwszy przegląd NXa(odebrany w 2024) przy 15k km.

Czy ten pakiet będzie okej?
1. Filtr kabinowy A87139-58010 https://sklep.toyota.pl/produkt/87139-5 ... emium.html
2. Filtr oleju A90915-YZZM3 https://sklep.toyota.pl/produkt/90915-y ... oleju.html
3. Uszczelka Gasket A90080-43037 https://sklep.toyota.pl/produkt/90080-4 ... owego.html
3. Olej A08880-84082 - https://sklep.toyota.pl/produkt/08880-8 ... itrow.html