Page 5 of 6

Re: Co wybrać 2,0T czy 300H

Posted: 20 May 2021, o 11:46
by Jacek2323
Drizzt wrote:„Problem” w tym, że hybryda również daje frajdę z jazdy. Dawno żadnym samochodem nie jeździło mi się tak przyjemnie. Wręcz czekam na możliwość przejechania się. Ale oczywiście, trzeba samemu wybrać, nikt tego za nas nie zrobi :)
To Ty ją w końcu masz, (tę hybrydę) czy tylko o niej czytałeś?:)

Re: Co wybrać 2,0T czy 300H

Posted: 20 May 2021, o 11:48
by Drizzt
Jacek2323 wrote:szału nie ma:
https://www.youtube.com/watch?v=4aicxQ-Dk4g

tutaj co prawda głośniej choć to pewnie kwestia nagrania ale dynamika wyraźnie lepsza:
https://www.youtube.com/watch?v=A_DKeYJ_ox0&t=12s

Wyboru każdy powinien dokonać sam.
A w praktyce wygląda to tak: w normalnej jeździe w IS 300h panuje bardzo przyjemna cisza. Jazda miejska i po drogach krajowych daje dużo frajdy, na autostradzie też jest OK, chociaż to nie jest naturalne środowisko dla hybryd. Z kolei dźwięk uturbionego czterocylindrowca w 200t przy ostrym przyspieszaniu jest mało przyjemny i nie ma tu żadnej rewelacji pod tym względem. V6 w IS 250 miała dużo fajniejszy dźwięk, ale to już nie wróci.

200t ma lepsze osiągi od hybrydy za cenę dużo wyższego spalania. Co kto lubi i czego oczekuje. Natomiast tymi filmikami nie ma co się sugerować, a jeśli kogoś interesuje tego typu jazda na codzień to powinien kupić IS F lub RC F, a nie 200t czy 300h i to zamknęłoby temat.

Re: Co wybrać 2,0T czy 300H

Posted: 20 May 2021, o 11:51
by Drizzt
Jacek2323 wrote:
Drizzt wrote:„Problem” w tym, że hybryda również daje frajdę z jazdy. Dawno żadnym samochodem nie jeździło mi się tak przyjemnie. Wręcz czekam na możliwość przejechania się. Ale oczywiście, trzeba samemu wybrać, nikt tego za nas nie zrobi :)
To Ty ją w końcu masz, (tę hybrydę) czy tylko o niej czytałeś?:)
Chyba nie zrozumiałeś wydawałoby się prostego tekstu. Natomiast pewne jest jedno: ty nią nigdy nie jechałeś, ale masz na jej temat sporo do powiedzenia.
Jacek2323 wrote: Nie jeździłem hybrydą ale świadomie wybrałem benzynę i nie żałuję
:biggrin2:

Re: Co wybrać 2,0T czy 300H

Posted: 20 May 2021, o 12:11
by machony79
Drizzt wrote:dźwięk uturbionego czterocylindrowca w 200t przy ostrym przyspieszaniu jest mało przyjemny.
Chyba jaja sobie robisz? Uważasz,że wycie silnika non stop na 5 tyś. obr. jest przyjemniejsze od ośmio biegowego automatu?

Re: Co wybrać 2,0T czy 300H

Posted: 20 May 2021, o 12:16
by Drizzt
A wyje tu komuś silnik non stop na 5.000 obrotów? Jeśli tak, to powinien to zgłosić, bo to nie jest normalne. U mnie tak się nie dzieje, natomiast zauważyłem takie zachowanie hybryd u osób, które nimi nie jeżdżą. Im wyje właściwie non stop, tak to już jest :biggrin2:

Re: Co wybrać 2,0T czy 300H

Posted: 20 May 2021, o 12:22
by machony79
Drizzt wrote:A wyje tu komuś silnik non stop na 5.000 obrotów? Jeśli tak, to powinien to zgłosić, bo to nie jest normalne. U mnie tak się nie dzieje, natomiast zauważyłem takie zachowanie hybryd u osób, które nimi nie jeżdżą. Im wyje właściwie non stop, tak to już jest :biggrin2:
To Ty porównujesz ostre przyśpieszanie. To napisz jak jest w CVT?

Re: Co wybrać 2,0T czy 300H

Posted: 20 May 2021, o 12:32
by Jacek2323
Oczywiście masz wiele racji ale IS w reklamach jest prezentowany jako "luxury sport sedan" i o ile niewiele ale jednak coś z tego ma 300/200t to 300h praktycznie prawie nic.

Co do spalania to nikt też na co dzień nie jeździ dynamicznie tylko raczej spokojnie, a dynamika przydaje się np. przy wyprzedzaniu. Więc przy normalnej jeździe hybryda wygrywa zdecydowanie pod względem spalanie tylko w mieście. W trasie różnice nie są wielkie, a np. taki kolos RX 450h na autostradzie potrafi łyknąć 15-16l i jest to sporo więcej niż RX 200t, a dynamika podobna.

Re: Co wybrać 2,0T czy 300H

Posted: 20 May 2021, o 12:38
by Drizzt
machony79 wrote:
Drizzt wrote:A wyje tu komuś silnik non stop na 5.000 obrotów? Jeśli tak, to powinien to zgłosić, bo to nie jest normalne. U mnie tak się nie dzieje, natomiast zauważyłem takie zachowanie hybryd u osób, które nimi nie jeżdżą. Im wyje właściwie non stop, tak to już jest :biggrin2:
To Ty porównujesz ostre przyśpieszanie. To napisz jak jest w CVT?
Przy naprawdę ostrym przyspieszaniu, takim jak na filmiku, to jeśli chodzi o dźwięk w hybrydzie to jest „no tak średnio bym powiedział, tak średnio”. Jednak w prawdziwych warunkach na drodze takie sytuacje zdarzają się BARDZO rzadko, przynajmniej mi. Natomiast co do 200t to chodziło mi o to, że jeśli ktoś tak krytykuje hybrydę to oczekiwałbym, że będzie to robił z perspektywy auta, w którym dźwięk silnika jest naprawdę fajny. Wtedy słowem krytyki bym się nie odezwał. Natomiast z tym fajnym dźwiękiem silnika w 200t jest niestety też średnio i nie jest to na pewno żaden argument za jego zakupem. Ot, uturbiona czterocylindrówka. Do dźwięku starej V6 jest bardzo daleko.

https://youtu.be/2wfKiVlsE_4

Co do zachowania 8-stopniowego automatu to też jest bardzo średnio. Działa ospale, zbyt często musi wachlować przełożeniami w mieście i chyba jest jedną z głównych przyczyn wysokiego spalania. Jest to niestety bardzo przeciętny automat. Nie ma też oczywiście płynności e-CVT, gdzie zupełny brak szarpania może naprawdę uzależnić. Oczywiście, jeśli ktoś nie jeździ zero-jedynkowo typu non stop but na gazie i but na hamulcu tylko myśli za kółkiem i stara się jeździć płynnie.

Re: Co wybrać 2,0T czy 300H

Posted: 20 May 2021, o 12:42
by Drizzt
Jacek2323 wrote:Oczywiście masz wiele racji ale IS w reklamach jest prezentowany jako "luxury sport sedan" i o ile niewiele ale jednak coś z tego ma 300/200t to 300h praktycznie prawie nic.

Co do spalania to nikt też na co dzień nie jeździ dynamicznie tylko raczej spokojnie, a dynamika przydaje się np. przy wyprzedzaniu. Więc przy normalnej jeździe hybryda wygrywa zdecydowanie pod względem spalanie tylko w mieście. W trasie różnice nie są wielkie, a np. taki kolos RX 450h na autostradzie potrafi łyknąć 15-16l i jest to sporo więcej niż RX 200t, a dynamika podobna.
Według mnie IS ma doskonałe zawieszenie i układ kierowniczy, dzięki czemu jeździ się nim naprawdę bardzo przyjemnie. Natomiast z osiągami jest średnio, dopóki nie weźmiemy wersji IS 350 z 3.5 V6 pod maską, niestety niedostępnej w Europie. Dostępne u nas wersje 200t, 250 i 300h wszystkie wywołują pod tym względem niedosyt. Mi to jednak niespecjalnie przeszkadza. Najważniejsze, że wszyscy są zadowoleni. Bo według mnie trudno nie być zadowolonym z IS, niezależnie od wersji.

Re: Co wybrać 2,0T czy 300H

Posted: 20 May 2021, o 12:45
by Jacek2323
Szkoda, że w Europie nie będzie nowego modelu bo wersja Is 350 2021 na rynek amerykański z wolnossącym V6 i na szczęście nie hybryda to byłoby coś i takie testy jak ten nie miałyby racji bytu:

https://www.youtube.com/watch?v=zR0esQJlKXo