[IS 200]Problem z silnikiem - wypadanie zapłoów i nie tylko.
-
- Lex user
- Posts: 50
- Joined: 10 Dec 2011, o 14:08
- Model Lexusa: IS200
- Skąd:: Szczecin
- Contact:
Re: [IS 200]Problem z silnikiem - wypadanie zapłoów i nie ty
ok w takim razie jade na sprawdzenie luzów, pytanie teraz mam , przedzial luzów ma byc taki jak podaje książka czy z doświadczenia wynika ze ma byc mniejszy? i tak przy okazji zeby mi ktos kichy nie zrobił, luzy sprawdza sie na zimnym silniku? i na czym polega ta próba olejowa?
-
- Moderator
- Posts: 3806
- Joined: 26 Feb 2014, o 11:53
- Model Lexusa: Lexus
- Skąd:: Polska
- Contact:
Re: [IS 200]Problem z silnikiem - wypadanie zapłoów i nie ty
Najlepiej na zimnym - temp najlepiej w okolicach 20 stopni. Jak będzie trochę mniej lub więcej nie ma problemu. Na rozgrzanym ciężko się sprawdza.
W Twoim wypadku zrób tylko sprawdzenie, a regulacja w zależności od tego czy będzie sens. Jeśli na zaworach gdzie masz gorszą kompresję będzie jakikolwiek luz mieszczący się w tolerancji to dalszą zabawę możesz przerwać i odkrecac głowicę. Jeśli luz będzie za mały to wyreguluj ją najlepiej w środek tolerancji lub w górnej granicy (czyli jak największy luz). Jeśli kompresja nadal będzie niższa to głowica w górę.
Próba olejowa to pomiar kompresji gdzie najpierw mierzysz na sucho, a potem wstrzykujesz odrobinę oleju do cylindra i znowu pomiar. Jeśli wskazanie nie wzrosnie lub tylko nieznacznie to znaczy, że puszcza zaworami. Jeśli wzrośnie to znaczy ze na cylondrach. Zrób próbę olejowa na wszystkich przed regulacją. Rzecz jasna najpierw na sucho.
W Twoim wypadku zrób tylko sprawdzenie, a regulacja w zależności od tego czy będzie sens. Jeśli na zaworach gdzie masz gorszą kompresję będzie jakikolwiek luz mieszczący się w tolerancji to dalszą zabawę możesz przerwać i odkrecac głowicę. Jeśli luz będzie za mały to wyreguluj ją najlepiej w środek tolerancji lub w górnej granicy (czyli jak największy luz). Jeśli kompresja nadal będzie niższa to głowica w górę.
Próba olejowa to pomiar kompresji gdzie najpierw mierzysz na sucho, a potem wstrzykujesz odrobinę oleju do cylindra i znowu pomiar. Jeśli wskazanie nie wzrosnie lub tylko nieznacznie to znaczy, że puszcza zaworami. Jeśli wzrośnie to znaczy ze na cylondrach. Zrób próbę olejowa na wszystkich przed regulacją. Rzecz jasna najpierw na sucho.
-
- Lex user
- Posts: 50
- Joined: 10 Dec 2011, o 14:08
- Model Lexusa: IS200
- Skąd:: Szczecin
- Contact:
Re: [IS 200]Problem z silnikiem - wypadanie zapłoów i nie ty
Aha czyli narazie cos co moge zrobic sam tylko potrzebuje przyrzad do mierzenia kompresji.
-
- Moderator
- Posts: 3806
- Joined: 26 Feb 2014, o 11:53
- Model Lexusa: Lexus
- Skąd:: Polska
- Contact:
Re: [IS 200]Problem z silnikiem - wypadanie zapłoów i nie ty
W zasadzie tak.
-
- Lex user
- Posts: 50
- Joined: 10 Dec 2011, o 14:08
- Model Lexusa: IS200
- Skąd:: Szczecin
- Contact:
Re: [IS 200]Problem z silnikiem - wypadanie zapłoów i nie ty
jeszcze sie tak podpytam bo teraz w wolne chce sprawdzić to sprężanie. najpierw na sucho , później z olejem i tu mam pytanko, ile tego oleju i jaki użyć ? i co z nim zrobić później?
-
- Moderator
- Posts: 3806
- Joined: 26 Feb 2014, o 11:53
- Model Lexusa: Lexus
- Skąd:: Polska
- Contact:
Re: [IS 200]Problem z silnikiem - wypadanie zapłoów i nie ty
Użyj oleju silnikowego. Minimalna ilość. Wstrzyknij niedużą strzykawka. Podczas pomiaru nadmiar zostanie wyrzucony do wydechu.
Who is online
Users browsing this forum: Google [Bot] and 2 guests