Page 5 of 20

Re: GS300 mkIII Prins AutoGas

Posted: 29 Feb 2016, o 14:39
by WojtasIS250
muzz wrote:+/- połowa
nie pytałem się ile oleju w sumie poszło...
dostałem cenę za całość usługi razem z materiałami, która mnie satysfakcjonowała więc nie wnikałem ;)
Super, dzieki za info. A pytalem o szczegoly bo nie wiem czy pisalem ale wypierdziela mi blad P2757 co jakis czas i mam nadzieje ze po wymianie oleju i filtra w skrzyni bedzie git. Zadnego innego bledu nigdy nie wywalilo wiec mam nadzieje rowniez ze to nie zaden elektro zawor.
A gazik jak narazie sie spisuje dobrze tylko widze bardzo mala roznice w spalaniu miedzy dziadkowa jazda a zapierdzielaniem. Wniosek - nie szczedzic stopy :biggrin2:

Re: GS300 mkIII Prins AutoGas

Posted: 29 Feb 2016, o 16:27
by Cinkos
Lexus ma dobre automaty, mało się psują to nie DSG dlatego ASO mówi i dolaniu tylko 3l, dynamiczna jest najlepsza bo wymieniasz cały olej dokładnie, potem wypływa normalnie olej czysty już. Najlepiej to zobacz jaki olej spłynie taki mały test to zobaczysz w jakim to stanie jest skrzynia. Jak będzie ładny czysty bo taki miałem u siebie w GS450h to ole jest git i zmieniać nie trzeba. Przepracowany olej ma inną barwę - gość co robi automaty Ci powie co i jak. Nawet jak odkręcisz miskę to pół oleju starego zostanie wiec to taka praca na pół bo cena na pół. Nie wiem jaki masz przebieg... BTW ten mój GS300 ma identyczny kolor jak Twój:) Jeszcze trochę i chyba też zamontuje ten gaz od prinsa. Auto raczej z 3-4 lata jeszcze u mnie w famili zostanie. Swoją hybrydę mam już 3 lata i jakoś ciężko by mi było go sprzedać:)

Re: GS300 mkIII Prins AutoGas

Posted: 29 Feb 2016, o 16:41
by WojtasIS250
Cinkos wrote:Lexus ma dobre automaty, mało się psują to nie DSG dlatego ASO mówi i dolaniu tylko 3l, dynamiczna jest najlepsza bo wymieniasz cały olej dokładnie, potem wypływa normalnie olej czysty już. Najlepiej to zobacz jaki olej spłynie taki mały test to zobaczysz w jakim to stanie jest skrzynia. Jak będzie ładny czysty bo taki miałem u siebie w GS450h to ole jest git i zmieniać nie trzeba. Przepracowany olej ma inną barwę - gość co robi automaty Ci powie co i jak. Nawet jak odkręcisz miskę to pół oleju starego zostanie wiec to taka praca na pół bo cena na pół. Nie wiem jaki masz przebieg... BTW ten mój GS300 ma identyczny kolor jak Twój:) Jeszcze trochę i chyba też zamontuje ten gaz od prinsa. Auto raczej z 3-4 lata jeszcze u mnie w famili zostanie. Swoją hybrydę mam już 3 lata i jakoś ciężko by mi było go sprzedać:)
No wlasnie jestem swiadom tego, ze Lexus sie szczyci swoimi skrzyniami ale u mnie jest 175k na budziku i olej nigdy nie byl wymieniany. Wymienilem sam tylko 1,5l oleju bez sciagania miski tylko wykrecajac srube. Olej byl czarny i bardzo smierdzial przepalonym. Po wymianie skrzynia przez kilak minut chodzila jak maselko po czym wrocila do swoich problemow przy zmianie biegow 1-2-3. Orientujecie sie moze ile kosztuje filtr do skrzyni w polskim aso?

edit - ponoc w hybrydzie nie wymienia sie oleju w skrzyni, prawda to?

Re: GS300 mkIII Prins AutoGas

Posted: 1 Mar 2016, o 11:14
by Cinkos
Napisałem to już wcześniej - w hybrydzie się nie wymienia wcale. Hybryda ma dużo lżejszą pracę niż sama benzyna. Jeśli masz czarny i śmierdzący to może jest sens na dynamiczną zmianę oleju. Czasem tylko, po zmianie oleju skrzynia dopiero pokazuje, że jej coś jest. Zawsze możesz statycznie wymienić olej z 2-3 razy - czasem tak robią, zmienią olej pojeżdzą chwile i znów zmieniają np. Sam jednak musisz wtedy zdecydować co zrobić. A tak apropo różnica w jeździe między GS300 a GS450h jest duża. Ogólnie widzę, że technologia hybryd to super sprawa i Toyota odwaliła kawał dobrej roboty. Filtr do skrzyni się nie wymienia albo przynajmniej w ASO mi nic nie mówili o wymianie tego filtra bo to chyba trzeba rozebrać skrzynie aby się do niego dostać.

Jeśli masz problem ze skrzynią to niestety sama wymiana może pomóc ale może i nie i wtedy to już naprawa. Ja bym wymienił dynamicznie i potem sprawdzał co i jak ale mną się nie sugeruj:) BO jak CI to nie pomoże czyli skrzynia była już lekko zepsuta to będziesz zły, że wydałeś kasę. U nas jak wymienisz dynamicznie a skrzynia i tak do remontu to nie wylewają tego oleju bo przecież nowy tylko zlewają i potem znów nalewają ale ty jest w IRL to tam nie wiem jak robią.

Re: GS300 mkIII Prins AutoGas

Posted: 1 Mar 2016, o 11:23
by muzz
w ASO większości marek mówią, że w skrzyni oleju się nie wymienia...niezależnie czy to manual czy automat...
jak pokazuje życie wymiana przedłuża żywotność skrzyń...
to, że w hybrydzie ma lżejsze życie nie oznacza, że nie powinno się wymieniać...bardziej pytanie jak to wygląda w CVT (bo taka skrzynia chyba jest w hybrydzie) ale z tego co wiem z forum avensis to normalnie zmienia się i w CVT olej (od modelu t27 automaty w silnikach benzynowych to CVT)...
filtr jest zapewne pod miską olejową skrzyni...

Re: GS300 mkIII Prins AutoGas

Posted: 1 Mar 2016, o 11:24
by WojtasIS250
Mi w aso powiedzieli, ze filtr do skrzyni znajduje sie w misce olejowej i trzeba cala miske kupic. Cena miski to 100euro plus oring 40euro.
Druga sprawa to taka, ze gdyby moja skrzynia okaza sie wadliwa lub zepsuta po wymianie oleju to w kazdej chwili moge odkupic cala skrzynie po moim czarnym wypadkowym Lexie ktorego sprzedalem koledze. Tak wiec zawsze mam jakies wyjscie z sytuacji.
Mam tylko problem ze znalezieniem fachowca od dynamicznej wymiany oleju w Irlandii wiec chyba lepiej jak wymienie olej sciagajac miske ze 2-3 razy a ostatnim razem zaloze nowa miske z filtrem i oringiem. Mam nadzieje, ze to jakos pomoze.
Kurcze juz dawno myslalem o hybrydzie to w Irlandii dostaniesz 2005-2006 rocznik juz za ok 5-6tys euro ale ja wale wiecej tras niz miasta wiec u mnie lepiej sie sprawdza podtlenek lpg :cenzura:

Re: GS300 mkIII Prins AutoGas

Posted: 1 Mar 2016, o 13:17
by Yarecki
muzz wrote:w ASO większości marek mówią, że w skrzyni oleju się nie wymienia...niezależnie czy to manual czy automat...
jak pokazuje życie wymiana przedłuża żywotność skrzyń...
to, że w hybrydzie ma lżejsze życie nie oznacza, że nie powinno się wymieniać...bardziej pytanie jak to wygląda w CVT (bo taka skrzynia chyba jest w hybrydzie) ale z tego co wiem z forum avensis to normalnie zmienia się i w CVT olej (od modelu t27 automaty w silnikach benzynowych to CVT)...
filtr jest zapewne pod miską olejową skrzyni...
Podstawowy błąd użytkownika AT to słuchanie co klepią w ASO.
Oni nie maja interesu w tym żeby nam się auta nie psuły, skrzynie itd :biggrin2: .
Należy patrzeć na wytyczne producenta danego podzespołu w tym wypadku AT a tam już będą zupełnie inne wytyczne od tych to ASO prawi.

Re: GS300 mkIII Prins AutoGas

Posted: 1 Mar 2016, o 13:19
by WojtasIS250
Yarecki wrote:
muzz wrote:w ASO większości marek mówią, że w skrzyni oleju się nie wymienia...niezależnie czy to manual czy automat...
jak pokazuje życie wymiana przedłuża żywotność skrzyń...
to, że w hybrydzie ma lżejsze życie nie oznacza, że nie powinno się wymieniać...bardziej pytanie jak to wygląda w CVT (bo taka skrzynia chyba jest w hybrydzie) ale z tego co wiem z forum avensis to normalnie zmienia się i w CVT olej (od modelu t27 automaty w silnikach benzynowych to CVT)...
filtr jest zapewne pod miską olejową skrzyni...
Podstawowy błąd użytkownika AT to słuchanie co klepią w ASO.
Oni nie maja interesu w tym żeby nam się auta nie psuły, skrzynie itd :biggrin2: .
Należy patrzeć na wytyczne producenta danego podzespołu w tym wypadku AT a tam już będą zupełnie inne wytyczne od tych to ASO prawi.
To co proponujesz Yarecki? Dynamiczna wymiane czy statyczna jak moj olej jest mega przepalony...

Re: GS300 mkIII Prins AutoGas

Posted: 1 Mar 2016, o 13:28
by Yarecki
WojtasIS250 wrote:
Yarecki wrote:
muzz wrote:w ASO większości marek mówią, że w skrzyni oleju się nie wymienia...niezależnie czy to manual czy automat...
jak pokazuje życie wymiana przedłuża żywotność skrzyń...
to, że w hybrydzie ma lżejsze życie nie oznacza, że nie powinno się wymieniać...bardziej pytanie jak to wygląda w CVT (bo taka skrzynia chyba jest w hybrydzie) ale z tego co wiem z forum avensis to normalnie zmienia się i w CVT olej (od modelu t27 automaty w silnikach benzynowych to CVT)...
filtr jest zapewne pod miską olejową skrzyni...
Podstawowy błąd użytkownika AT to słuchanie co klepią w ASO.
Oni nie maja interesu w tym żeby nam się auta nie psuły, skrzynie itd :biggrin2: .
Należy patrzeć na wytyczne producenta danego podzespołu w tym wypadku AT a tam już będą zupełnie inne wytyczne od tych to ASO prawi.
To co proponujesz Yarecki? Dynamiczna wymiane czy statyczna jak moj olej jest mega przepalony...
Trzeba wymienić a jak to już zależy od Ciebie.

Re: GS300 mkIII Prins AutoGas

Posted: 1 Mar 2016, o 13:32
by WojtasIS250
Dobra, a powiedz mi czy faktycznie musze kupic cala miske z filtrem czy filtr jest osobno. Nie ufam im w tym pieprzonym aso...