Nie szukałem dalej. Większość aut- w tym LS460 ma zawiasy wchodzące do bagażnika.
W BMW E38 była pneumatyka z kompresorem, ale zawiasy dużo grubsze i nie wejdą...
Po tym jak spręzyny okazały się zbyt słabe temat zarzuciłem, bo zająłem się kamerą cofania i zestawem BT.
Wpadłem na pomysł projektu sprężyny, która by wypychała w początkowej fazie na ok 10cm z małym zapasem siły. Od tego momentu spręzyny plus gazówki powinny wypchnąć dalej klapę.
W klapie są na dole otwory, jest też miejsce w środku. Muszę opracować coś w rodzaju tłoka ze spręzyną, którego trzpień wysuwałby się przez otwór w klapie i ją odpychał. Jest tylko jeden problem. Tłok musiałby mieć możliwość lekkiego obrotu w miejscu mocowania do klapy, tak by podczas zamykania trzpień kierował się w stronę bagażnika i nie zahaczał o próg. Muszę pomierzyć jakie tam są mniej więcej kąty i promień od zawiasu klapy.
Temat trochę umarł bo zająłem się innymi rzeczami, ale ostatnio wróciłem do analizy problemu. Zastanawiam się nad elektromagnetycznym wyrzutnikiem z jakiegoś rozrusznika, który wypchnie klapę w początkowej fazie. Jak będę miał chwilę, to będę testował. Zakres pracy nie jest duży, ale siła ok 100N, czyli z zapasem. Byłoby to lepsze niż sprężyna, bo wraca potem na miejsce i nie utrudni zamykania.
Na trzpień trafiłby gumowy grzybek. Pozostaje tylko kwestia jak w praktyce taka siła się sprawdzi przy ciężkiej klapie - bardzo dużo waży silnik dociągania i otwierania klapy. Bez niego klapa praktycznie sama idzie w górę.
Czujnik może jednak mikrofalowy, ale to już będę myślał jak ogarnę mechanikę.