Page 4 of 7
Re: Temperatura silnka
Posted: 24 Dec 2011, o 00:31
by michalm320
A po czyszczeniu robiłeś reset kompa?
Re: Temperatura silnka
Posted: 24 Dec 2011, o 09:38
by ccamillo
Mariano wrote:ccamillo wrote:oki .. dzięki ... trzeba zainwestować w termostat

obroty po czyszczeniu przepustnicy są za wysokie przy takiej niskiej temp.
za duże tzn jakie? po czyszczeniu mogą być wyższe pojeździj trochę poczekaj powinny się ustabilizować
Wydaje mi się, że jak wymienię termostat to będzie ok ... obroty spadają do właściwych (650), gdy silnik uzyska 82st. C , przy niższej temp. otrzymują się w okolicach 1100-950. Przed czyszczeniem przepustnicy 650obr praktycznie zaraz po odpaleniu miał, co nie było własciwe, bo czy cieply czy zimny mial takie same obroty. Teraz przy zimnym ma 1500.
Po czyszczeniu przejechałem jakieś 10tys.
Reset był robiony klemą i kompem.
Re: Temperatura silnka
Posted: 27 Dec 2011, o 19:00
by ccamillo
Termostat wymieniony, temperatura
Kupiłem firmy Tama, kosztował 50zł i jaka cena taka jakość.
W porównaniu z tym co wyciągałem (Kuzeh) jest kilka różnic ... lżejszy, slabsze sprężyny, "dzyndzel" odwrotnie, uszczelka jakaś taka badziewna.
Jest tez plus ... działa:)
Re: Temperatura silnka
Posted: 25 Aug 2012, o 21:56
by GrzegorzPPP
Czy u Was też przy każdym praktycznie zatrzymaniu samochodu od razu włącza się wentylator
Wcześniej jeździłem Nissanem Primerą i tam wentylator załączał się od święta, a w Lexusie chodzi na okrągło. Wystarczy, że stanę na światłach i wentylator już chodzi. To normalne

Re: Temperatura silnka
Posted: 25 Aug 2012, o 22:10
by Mariano
masz dość płynu chłodzacego?
Re: Temperatura silnka
Posted: 25 Aug 2012, o 22:14
by michalm320
Mnie się włącza jak stoję w korkach w upale, albo jak trochę pocisnę. Poza tym nie wiem czy zauważyłeś ale ten silnik strasznie się rozgrzewa, jak się otworzy maskę to bucha gorącem jak z piekła. Pod maską w Hondzie aż tak gorąco nie miałem, może przez to że nie było wygłuszenia i część ciepła uciekała przez maskę przez co była bardzo gorąca

Re: Temperatura silnka
Posted: 25 Aug 2012, o 22:50
by GrzegorzPPP
Mariano wrote:masz dość płynu chłodzacego?
Tak, na gorącym nawet za dużo wychodzi. Na zimnym mam 3/4.
Ja generalnie jeżdżę spokojnie (50-60km/h IV bieg) jadę np. 5km, staję odczekam dwie sekundy i już chodzi wentylator, później wyłączy się a za kolejne dwie minuty na wolnych obrotach znowu...
W Nissanie naprawdę, żeby mi się wentylator włączył to było święto (chyba, że chodził duuuuuuużo ciszej).
Re: Temperatura silnka
Posted: 5 Sep 2012, o 13:47
by Ralfx
Na LPG auta się troche bardziej grzeją bo wyższa temp. spalania. Jeśli masz może LPG to byłoby przyczyna czemu wiatrak Ci często chodzi.
Generalnie to dobrze że chodzi, ja bym sie nie martwił, zacznij sie martwić jak zacznie sie przegrzewać.
Re: Temperatura silnka
Posted: 5 Sep 2012, o 14:29
by LPGK
GrzegorzPPP wrote:Mariano wrote:masz dość płynu chłodzacego?
Tak, na gorącym nawet za dużo wychodzi. Na zimnym mam 3/4.
Ja generalnie jeżdżę spokojnie (50-60km/h IV bieg) jadę np. 5km, staję odczekam dwie sekundy i już chodzi wentylator, później wyłączy się a za kolejne dwie minuty na wolnych obrotach znowu...
W Nissanie naprawdę, żeby mi się wentylator włączył to było święto (chyba, że chodził duuuuuuużo ciszej).
Masz AT czy MT

Re: Temperatura silnka
Posted: 11 Sep 2012, o 18:22
by GrzegorzPPP
MT.
Dzisiaj go odpaliłem po tygodniu postoju pochodził z 5min na wolnych obrotach i już chodził wentylator...