Page 4 of 10
Re: Myszkowanie IS-a
Posted: 30 Jan 2013, o 20:09
by janasek
Travis wrote:Michal tylko bierz pod uwage że ja mam opone 205/40 r18 na feldze 8 calowej. Tak jak pisze ledziu rozmiar jest źle dobrany ale celowo żeby osiągnąć fajny naciąg opony na feldze. Zastosowanie tylko i wyłącznie estetyczne no i przy gwincie i duzym obniżeniu rant felgi jest na rowno z krawędzią nadkola a opona się chowa do środka przy et35. Znajomy namawiał mnie nawet na 195 ale nie chciałem już przesadzać. Wszystko fajnie ale nikt mi wtedy nie powiedział że się tak chu#@wo jeździ. Najlepsze jest to że na zakrętach czuć jak opona faluje i chce się zsunąć z felgi. Wcześniej mialem felgi 17szerokość 8 cali et35 z oponami 225/45 17r i mozna było popierdzielać nakrętach a na prostych nie myszkował ale przy przeglądach dopieprzali się że opona wystaje poza obrys auta. Cóż człowiek uczy się na błędach

Tak to wygląda opona nie jest równo z rantem tylko po lekkim skosie idzie w stronę środka:

Naciąg zależy też od opony. Z przodu mam Yokohama Sdrive a z tyłu accelera alpha i te drugie zdecydowanie bardziej się naciągnęły. Niektórzy pytali czy to felga 10cali!

Też właśnie założyłem 225/40 R18 na felge 8,5 cala i oponką są ciut naciągnięte. Mam nadzieję że nic podobnego nie będzie się działo i będzie jechał jak po sznurku.

Dam znać niedługo jakie są efekty.
Re: Myszkowanie IS-a
Posted: 30 Jan 2013, o 20:19
by dzymek27
W moim IS 350 mam identyczny objaw tylko że zaczyna się przy prędkościach 140-160km/h, byłem w servisie, mówię jak sprawa wygląda itp. Okazało się że zbieżność na tylnej osi była tragiczna i że jakiś element zawieszenia jest z krzywiony bo na lewym kole nie da się ustawić konta:/ Różnica była na prawdę duża ale nie na tyle żebym był zadowolony. Sam nie wiem co mam z tym dalej robić. Naj prawdopodobniej będzie zamontowane gwintowane zawieszenie K-sport i oryginalna(F-sport) rozpórka montowana na tylne zawieszenie. Mam nadzieje że to pomoże!!
Re: Myszkowanie IS-a
Posted: 30 Jan 2013, o 21:13
by carsik
w sumie to udało mi się znaleźć prawdopodobną przyczynę ale dam sygnał jak ją usunę, czekam na części

Re: Myszkowanie IS-a
Posted: 30 Jan 2013, o 21:23
by Travis
no i jaka jest teoretyczna przyczyna?

Re: Myszkowanie IS-a
Posted: 30 Jan 2013, o 22:30
by carsik
jako beta tester potwierdzę i zapodam na forum.

Re: Myszkowanie IS-a
Posted: 31 Jan 2013, o 04:22
by Ralfx
Mam nadzieje że nie obrazisz się że proponuję tak banalne rozwiązanie ale ja zaryzykuję stwierdzenia że jest to guma od maglownicy (50zł w ASO). Jeśli Twoje domysły nadal nie pomogą sprawdź sobie w jakim stanie jest mocowanie magla. U mnie w SC pomogło a też cuda wymyślałem

ewentualnie wymień sobie wszystko na poliuretany, nie bedziesz miał wrażenia myszkowania

Re: Myszkowanie IS-a
Posted: 31 Jan 2013, o 08:56
by tomekb
O zapomniałem we wcześniejszej wypowiedzi o tej gumie choć to przy moich wahaczach jakie miałem nie poprawiło od razu prowadzenia choć był odczuwalny efekt do isa chyba była ciut droższa ta guma
Re: Myszkowanie IS-a
Posted: 9 Mar 2013, o 21:38
by Pawełn
carsik wrote:jako beta tester potwierdzę i zapodam na forum.

Coś drgnęło w sprawie??
Re: Myszkowanie IS-a
Posted: 13 Mar 2013, o 11:29
by carsik
Owszem, problem został rozwiązany. Za zachowanie auta były odpowiedzialne elementy na zdjęciu
http://www.gt4.com.pl/images/lexus-is200-maglownica.jpg czyli mocowanie maglownicy. Po prostu magiel się ruszał na boki pod działaniem sił z kół. Rzecz nie do sprawdzenia jak auto wisiało na podnośniku bo nie ma tam klasycznego luzu. Po prostu oryginalne elementy gumowe są miękkie, do tego doszedł wiek i przebieg auta. Po wymianie, nareszcie mogę się cieszyć precyzją prowadzenia.
Re: Myszkowanie IS-a
Posted: 13 Mar 2013, o 12:13
by maniek_ls400
Ralfx wrote:Mam nadzieje że nie obrazisz się że proponuję tak banalne rozwiązanie ale ja zaryzykuję stwierdzenia że jest to guma od maglownicy (50zł w ASO).
Brawo Ralfx !