Page 4 of 4

Re: LIPNE PALIWO

Posted: 2 Nov 2012, o 21:15
by lexrwd
Zamiast Vervy czy V-Powera pewniej, i taniej wychodzi dobry dodatek czyszczący i zwiększający liczbę oktanową: http://zmienolej.pl/oferta.html?page=sh ... ord=ecomax

Re: LIPNE PALIWO

Posted: 2 Nov 2012, o 22:03
by Yarecki
lexrwd wrote:Zamiast Vervy czy V-Powera pewniej, i taniej wychodzi dobry dodatek czyszczący i zwiększający liczbę oktanową: http://zmienolej.pl/oferta.html?page=sh ... ord=ecomax
Co do tych oktan to bym polemizował w Japonii jeżdżą na 91 i jakoś problemu nie ma, tylko nam zaśmiecają umysły papką marketingową.
Ostatnio od jednego z Profesorów PW dowiedziałem się, iż były prowadzone wieloletnie badania nad tym tematem i okazuje się, że oktany w silniku z DI nie mają zupełnie znaczenia wystarczy minimalnie przeprojektować silnik i można by latać na tym co powstaję z pierwszego destylatu ON czyli pewnie z 50-60 octan ( tu nie chcę się mądrzyć bo znam podstawy).
Tylko koncerny nie dopuszczają tego do wiadomości, bo 70% instalacji rafineryjnych pracuje po to by właśnie uzyskiwać większą liczbę oktanowa no i trzeba by pewnie to pozamykać a przecież żaden koncern nie dopuści by poczynione inwestycje wyliczone na 15-25 lat się nie zwróciły ot cała machina.

Re: LIPNE PALIWO

Posted: 3 Nov 2012, o 10:45
by Ralfx
Yarecki wrote:
lexrwd wrote:Co do tych oktan to bym polemizował w Japonii jeżdżą na 91 i jakoś problemu nie ma, tylko nam zaśmiecają umysły papką marketingową.
Ostatnio od jednego z Profesorów PW dowiedziałem się, iż były prowadzone wieloletnie badania nad tym tematem i okazuje się, że oktany w silniku z DI nie mają zupełnie znaczenia wystarczy minimalnie przeprojektować silnik i można by latać na tym co powstaję z pierwszego destylatu ON czyli pewnie z 50-60 octan ( tu nie chcę się mądrzyć bo znam podstawy).
Ja tam się w ogóle na paliwach nie znam, chemia jest mi równie obca co kultura azteków, ale czytałem że przy bardzo wysokiej kompresji na cylindrach niskooktanowe paliwo nie pojedzie - wystąpi spalanie stukowe i uszkodzenie silnika. Rozwiązaniem jest albo podniesienie liczby oktanów albo obniżenie kompresji. Więc jeśli to jest to przeprojektowanie silnika to ja chyba podziękuję bo nie chce mieć 150 koni zamiast 300 :D

Re: LIPNE PALIWO

Posted: 3 Nov 2012, o 15:40
by Narf
ja podobnie jak ralfx nie znam sie na tym ale... skoro mowa o spalaniu stukowym... kolega ma doprezonego civica, tankuje tylko 98 jego zdaniem, najgorsze paliwo jest na orlenie, wystepuje spalanie stukowe, a najlepsze z najtanszych na BP tak mowil, na BP nigdy nie mial problemow. ja tankuje raz w miesiacu, wiec nic sie nie stanie jak zaplace pare zlotych wiecej za paliwo z shella, wiem ze jest dobrej jakosci

Re: LIPNE PALIWO

Posted: 3 Nov 2012, o 16:00
by szejk_m
Liczba oktanowa benzyn określa odporność paliwa na spalanie stukowe, czyli samoczynny zapłon po zwiększeniu ciśnienia. Jeżeli paliwo będzie posiadało za niską liczbę oktanową niż przewidział producent danego silnika, będzie występowało spalanie stukowe (czyli niekontrolowane zapłony mieszanki paliwowo-powietrznej w cylindrze), co może doprowadzić do uszkodzenia silnika (panewki, ułożyskowanie wału korbowego). Wyższa liczba oktanowa wbrew powszechnym opiniom nie powoduje wzrostu mocy silnika. Aby przystosować silnik do pracy na paliwie o niższej liczbie oktanowej, trzeba by rzeczywiście zmniejszyć stopień kompresji, co w rezultacie spowoduje spadek mocy i sprawności takiego silnika. Większość europejskich producentów samochodów określa minimalną liczbę oktanową dla swoich silników jako 91, aczkolwiek zalecana jest 95. Spotkałem się już z pojazdami (wyłącznie japońskimi) gdzie producent określił minimalną liczbę oktanową na 98! I to były samochody wcale nie nowe.