Page 4 of 5

Re: [IS 200]Problem z silnikiem - wypadanie zapłoów i nie ty

Posted: 10 Nov 2015, o 21:29
by owczar
Dokładnie, regulacja luzów to podstawa. Tak samo regulacja lpg.

Re: [IS 200]Problem z silnikiem - wypadanie zapłoów i nie ty

Posted: 10 Nov 2015, o 21:36
by tmx89
tomekb wrote:Żeby cewki dużo wytrzymały trzeba regularnie wymieniać świece i pilnować zaworów to sa słowa 2 niezależnych mechaników
czyli co regulacja zaworów i wymiana świec ?

Re: [IS 200]Problem z silnikiem - wypadanie zapłoów i nie ty

Posted: 10 Nov 2015, o 22:48
by tomekb
Tak jak jest dobra iskra i spalanie to cewki nie dostają po pupie

Re: [IS 200]Problem z silnikiem - wypadanie zapłoów i nie ty

Posted: 10 Nov 2015, o 23:02
by grucha2666
czy na PB też można oczekiwać że cewki padną? co ile robić regulacje zaworów?
jeżdżę na PB i trochę mnie martwi sprawa z cewkami. lex ma 142 500 km i jeździ na oryginalnych świecach denso.

Re: [IS 200]Problem z silnikiem - wypadanie zapłoów i nie ty

Posted: 10 Nov 2015, o 23:05
by owczar
Na PB ryzyko jest mniejsze. W ls430 sprawdzenie luzów na PB powinno odbywać się co 90kkm. W is pewnie podobnie.

Re: [IS 200]Problem z silnikiem - wypadanie zapłoów i nie ty

Posted: 10 Nov 2015, o 23:07
by grucha2666
Dzięki przy następnej wymianie oleju zlecę sprawdzenie luzów + wymiana świec.

Re: [IS 200]Problem z silnikiem - wypadanie zapłoów i nie ty

Posted: 17 Nov 2015, o 07:53
by Tycjan
to ja mam ciekawszy przypadek, mam wypadanie na pierwszych dwóch cylindrach. Świece wymienione na nowe, cewki sprawdzone, ciśnienie na zaworach 12 - pierwsze dwa pozniej 13 - kolejne i 14 - dwa ostatnie. Luzy były sprawdzane jakiś czas temu i były jak to mechanik określił w miare ok. Dodam że auto na LPG przejechało niecałe 40 tyś km. Przebieg też niby nie duży chociaż dzisiaj to nie wiadomo jak to z tymi przebiegami. Jedna z diagnoz mechanika jest taka ze auto nie nadaje sie do gazu i cos tam popękało w środku przy zaworach (nie pamiętam jak on to nazwał, jakieś grzybki czy coś) wiec głowica do zdjęcia i ogólnie remont silnika. Nikt nie jest mi w stanie powiedzieć co jest nie tak :/

Re: [IS 200]Problem z silnikiem - wypadanie zapłoów i nie ty

Posted: 17 Nov 2015, o 11:31
by owczar
Ale przecież wiadomo co jest nie tak. Przez jako tako wyregulowane luzy o źle wystrojona /zamontowana instalację lpg zostały wypalone gniazda zaworów. Więcej dowiesz się po zwaleniu głowicy. Może da się ją uratować. Auto nadaje się do gazu. Ale podstawa to dobrze wystrojone luzy i ustawione lpg. Generalnie głowica do zwalenia. Ale wcześniej sprawdź dokładnie te luzy.

Re: [IS 200]Problem z silnikiem - wypadanie zapłoów i nie ty

Posted: 17 Nov 2015, o 14:31
by Tycjan
no tak ale podobno efektem wypalonych gniazd zaworowych jest brak kompresji na zaworach a kompresja jest i to niezla

Re: [IS 200]Problem z silnikiem - wypadanie zapłoów i nie ty

Posted: 17 Nov 2015, o 15:41
by owczar
Hmm niezła? Jest duża różnica między cylindrami i to juz kwalifikuje do zwalenia czapki. Kompresja mierzona na rozgrzanym? Kiedy zawory były sprawdzane?

Objawem nie jest brak tylko gorsza kompresja. Ponowne sprawdzenie luzów, potem pomiar z próbą olejowa i masz 100 proc pewności czy zdejmować głowicę.