Page 23 of 23

Re: [ROZWIAZANIE] CHIPTUNING 8AR-FTS 200T

Posted: 16 Mar 2021, o 11:28
by oknw16
ktoś poleca któregoś z gotowych boxów ?

Re: [ROZWIAZANIE] CHIPTUNING 8AR-FTS 200T

Posted: 30 Oct 2021, o 11:53
by TomaszR
Dawid0ss wrote:
asmaxx wrote:
oknw16 wrote:Panowie spala o wiele wiecej po modyfikacji ? (chipie)
Rozmawiałem ze znajomym co ma chipa, to nie zauważył większego spalania. Pewnie jak będzie się dawać w palnik to powinien coś więcej łyknąć.
"Znajomy nie zauważył większego spania" Ludzie, proszę, szanujmy się :-) To, że on go "nie zauważył", nie oznacza, że go nie ma. Moc nie bierze się znikąd. Jest to równanie, gdzie zmiennymi są również powietrze i paliwo i bez większej dawki tego drugiego nie będzie, ani 1KM więcej. Po fakcie wszystko zależy od tego, jak często mocniej wciśniemy gaz. Przy równej jeździe zmiany nie będzie, bo się nie zmieniła pojemność silnika.

U mnie w mk1 po przejściu ze 155KM na 250KM spalanie zmieniło się z 10 l LPG na 12 LPG, więc 20% w górę i wcale nie zacząłem jeździć szybciej. To wynikało tylko i wyłącznie z poboru paliwa w trakcie przyspieszania. Turbo żyje, turbo pije :dirol:

Pzdr
Nie masz racji, ze bez dodatkowego paliwa nie będzie ani 1KM. Są silniki które z różnych względów pracują na bogatej mieszance i wycofanym zapłonie. Odjęcie paliwa i przyspieszenie zapłonu dodaje mocy - zwiększa SPRAWNOŚĆ silnika dzięki temu tą samą porcję paliwa przetwarza na więcej energii.
W związku z powyższym spalanie po korekcie softu może spaść przy zachowaniu tej samej dynamiki jazdy.
Nasuwa się pytanie - dlaczego w fabryce tak nie stroją.... odpowiedź: ze względów ekologicznych i odporności na gorsze jakościowo paliwo.

Re: [ROZWIAZANIE] CHIPTUNING 8AR-FTS 200T

Posted: 28 Jul 2023, o 22:20
by _3rd
Odgrzeję temat.
Montował ktos downpipe przelot?
Jak wrażenia z jazdy?

Re: [ROZWIAZANIE] CHIPTUNING 8AR-FTS 200T

Posted: 22 Aug 2023, o 14:33
by luke
Jak wygląda tamt z remappingiem, lepiej by się wystroiło od chipa. Czy jeszcze nikt tego nie robi?