Page 21 of 28

Re: Zakup NX 450h+

Posted: 1 Jun 2023, o 18:12
by Marslo
Jest  :ok:
 
 
 
 
 

Re: Zakup NX 450h+

Posted: 6 Jun 2023, o 18:38
by Marslo
.
 

Re: Zakup NX 450h+

Posted: 6 Jun 2023, o 18:39
by Marslo
Dzis auto na przejechanie 43,9 km zuzylo 8,2 kWh przy wlaczonej klimatyzacji co daje zuzycie 18,7 kWh/100 km. Po przebiegu 9 tys km srednie zuzycie na 100 km to 23 kWh i 3,4 l benzyny (od konca wrzesnia 22).
Po ladowaniu aplikacja Lexus Link pokazuje zasieg 86 km bez klimatyzacji i 84,3 km z klimatyzacja.
Zuzycie pradu przy letniej pogodzie jest ok 30% nizsze, niz przy ujemnych temperaturach.
O ok 30 % wzrosl rowniez zasieg na pradzie w stosunku do zimowego.
Co oznacza duzo wieksza zaleznosc zuzycia energii od temperatury zewnetrznej, niz w przypadku napedu spalinowego.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Re: Zakup NX 450h+

Posted: 6 Jun 2023, o 19:45
by Andrzej57
Witam. Nie wiem jak Wam to się udaje, ale ja jeżdżę od miesiąca głównie po mieście /przebieg ogólny to 1450 km/ i średnie zużycie to 25,9 kWh i 6,9 l benzyny. Dodam, że staram się jeżdzić spokojnie bez nadmiernego przyspieszania i hamowania ale jak to w ruchu miejskim nie da się jechać po "dziadkowemu". Myślę, że z czasem dobiję do 70 km na napędzie wyłącznie elektrycznym /teraz to ok 61 km/.

Re: Zakup NX 450h+

Posted: 7 Jun 2023, o 05:56
by Marslo
To rzeczywiscie dosc duze zuzycie jak na letnia pogode.
Mysle, ze w miare nabywania doswiadczenia i obserwowania zuzycia pradu i benzyny dostosujesz swoje przyzwyczajenia do wymogow jazdy hybrydowej.
Moze to jednak oznaczac koniecznosc jazdy „ po dziadkowemu” ;)
 
 

Re: Zakup NX 450h+

Posted: 18 Jun 2023, o 20:17
by Ghotti
Tak z ciekawości zapytam bo ciagle mi chodzi po głowie sprzedaż 350 i zamówienie 450 :D te 6s do 100 jest tylko przy naładowanym aku? Potem ma już te 8,5 jak standardowa hybryda? Czysta ciekawość bo to w sumie mało istotny detal :)

Re: Zakup NX 450h+

Posted: 18 Jun 2023, o 21:38
by Klaudiusz
Ghotti wrote:Tak z ciekawości zapytam bo ciagle mi chodzi po głowie sprzedaż 350 i zamówienie 450 :D te 6s do 100 jest tylko przy naładowanym aku? Potem ma już te 8,5 jak standardowa hybryda? Czysta ciekawość bo to w sumie mało istotny detal :)
6.0 vs. 6.3. Na YT w Lexus Insiderze jest porownanie.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Re: Zakup NX 450h+

Posted: 18 Jun 2023, o 22:32
by marek_wasowicz
Ghotti wrote: 18 Jun 2023, o 20:17 Tak z ciekawości zapytam bo ciagle mi chodzi po głowie sprzedaż 350 i zamówienie 450 :D te 6s do 100 jest tylko przy naładowanym aku? Potem ma już te 8,5 jak standardowa hybryda? Czysta ciekawość bo to w sumie mało istotny detal :)


 
Bateria nigdy nie rozładowuje się do końca.Jak masz zasięg 0 EV to masz dalej 30% ( ok. 5,5 kWh ) baterii tylko do jazdy hybrydowej. To znacznie więcej niż Ty masz w swoim 350h przy wpełni naładowanej baterii. Dlatego praktycznie nie ma różnicy w osiągach przy całkowicie rozładowanej baterii.
 

Re: Zakup NX 450h+

Posted: 20 Jun 2023, o 10:30
by Marslo
Pelna zgoda z przedmowca, z malym uzupelnieniem.
Realnie udalo mi sie naladowac zima 14,4 kWh do pelna w trakcie jednej sesji  ladowania. To oznacza, ze rezerwa jest blizej 20% pojemnosci baterii. Byc moze jest to zmienne w niewielkim zakresie w zaleznosci od warunkow.
U nas nowe rekordy zasiegu i niskiego zuzycia pradu. Wczoraj po zrobieniu 46,3 km auto przyjelo 8,6 kWh z ladowarki do rozlaczenia,  co daje srednia 18,6 kWh/100km. Srednia od poczatku uzytkowania spadla do 22,8 kWh i 3,3 l/100 km, przebieg ok 9300 km.
 
Mam pytanie - wczoraj zauwazylem, ze przy ustawieniu wentylacji na Auto do kabiny naplywalo schlodzone powietrze, mimo, ze przycisk AC nie byl zalaczony ( kontrolka sie nie swiecila). Czy to mozliwe?
Temperatura ustawiona na 21 stopni, na zewnatrz 27.
 
 
 
 
 
 

Re: Zakup NX 450h+

Posted: 21 Jun 2023, o 10:56
by marek_wasowicz
Marslo, ​już kiedyś o tym pisałem i znowu z naszych rozważań na forum to wynika,że ta bateria ma więcej pojemności niż podaję producent - 20 kWh ( oczywiście Lexus jest tego świadomy, ale celowo podaje, że bateria ma 18 kWh ).
Screenshot_20230621_095903_Lexus Link.jpg
Screenshot_20230621_095903_Lexus Link.jpg (6.5 KiB) Viewed 655 times
 W aplikacji całą bateria podzielona jest na 5 części czyli 100% / 5 = 20% na 1 część.
Na niebiesko zaznaczony jest więc obszar 30% ( to jest obszar kiedy komputer pokazuje zasięg 0 km EV i mamy baterie do dyspozycji tylko dla trybu hybrydowego)
Jednak i Ty i ja obserwujemy, że ładując baterie od 0 km EV instalacja do ładowania pobiera ok 14,5- 15 kWh.
Licząc 30% z 18 kWh mamy ok.5,5 kWh
Więc 5,5 ( te 30% które zostaje) + 14,5 ( które pobiera samochód podczas ładowania daje 20kWh )

Kolejnym argumentem przemawiającym za tym jest to,że dziś każdy producent zaleca ładowanie do 80% baterii w celu wydłużenia jej żywotności.Taki zapis znajduje się w instrukcjach elektryków. W instrukcji Lexusa takiego zalecenia nie ma, więc myślę,że japończycy celowo blokują programowo ładowanie do ok 80-85% co daje właśnie 18kWh.

Oczywiście są to tylko moje przemyślenia.