Page 21 of 23
Re: [ROZWIAZANIE] CHIPTUNING 8AR-FTS 200T
Posted: 7 Apr 2020, o 18:25
by Amg997
No będę się starał hamownie ogarnąć mam poprzedni wykres więc będę miał porównanie ale do tej samej hamowni na której robiłem pierwszy seryjny pomiar w dodatku na 95 mam 60km a wiadomo jaka teraz sytuacja jest i nie wiem czy dam radę się umówić na hamowanie jak będę coś wiedział to podrzucę wykresy
[ROZWIAZANIE] CHIPTUNING 8AR-FTS 200T
Posted: 25 May 2020, o 23:26
by bartolini9
Udało się w końcu! Jest i u nas NX300 po liftingu, wyszło fajnie
https://www.facebook.com/85825910757162 ... /?vh=e&d=n
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Re: [ROZWIAZANIE] CHIPTUNING 8AR-FTS 200T
Posted: 26 May 2020, o 08:08
by gmiter
Fajne przyrosty wyszły. Na pewno trochę będzie czuć to pchniecie momentu przy 2600-3200obr.
BTW -szybko temperatura wzrosła na hamowni z 18 na 26

Chyba że wykresy z różnych dni.
Re: [ROZWIAZANIE] CHIPTUNING 8AR-FTS 200T
Posted: 26 May 2020, o 09:44
by pss
Bardzo problematyczny zestaw do strojenia z racji użytego ECU silnika DENSO oraz stosunkowo słabego osprzętu silnika, cała Eu boryka się z tymi silnikami tej serii a lexus w ostatniej aktualizacji ecu silnika dołożył wszelkich starań aby do końca uprzykrzyć życie tunerom, ale daliśmy radę
Oni tak serio ?

Re: [ROZWIAZANIE] CHIPTUNING 8AR-FTS 200T
Posted: 26 May 2020, o 10:19
by gmiter
Przecież muszla turbiny w 8AR jest wielkości filiżanki do espresso - to nic pozytywnego w kwestii mocy nie wróży

A najprawdopodobniej o to im chodziło odnosząc się do osprzętu.
Możnaby sie pokusic o wstawienie regulowanego siłownika WG z mocniejszą sprężyną, ale każde turbo niezależnie od cisnienia ma ograniczenie przepływu a to z przepływu bierze się moc a nie z wysokości doładowania

Re: [ROZWIAZANIE] CHIPTUNING 8AR-FTS 200T
Posted: 3 Jun 2020, o 08:33
by glowix
Racechip - stale koresponduje z racechip, ja wczesniej krytykowalem i nic sie nie zmienilo wg mnie.
Na hamowni wyjdzie Ci ok, ale z jakiegoś powodu na drodze czujniki głupieją na wysokich obrotach. Jeździsz normalnie środkiem obrotów jest boost i jest fajnie i wierzę, że da się odczuć. Podobnie na wysokich obrotach na końcu jakby Ci ktoś 3 pasażerów nagle wsadził. Jak jedziesz z gazem w podłodze to czasy 0-200 powtarzalne o 3 sekundy gorzej. Jak masz kawałek autostrady to zmierz z boxem i bez 0-200, nawet ze stoperem, to nie apteka, do 200 różnica wyjdzie. Tylko 0-200 potrzebujesz kawałek więc dokładnie na tym samym odcinku, bo nawet mini wzniesienie będzie robić różnicę. Daj znać pls, może coś poprawili, a mi się nie chcą przyznać

[ROZWIAZANIE] CHIPTUNING 8AR-FTS 200T
Posted: 13 Jul 2020, o 20:19
by Incubus
Przeprogramowana skrzynia pracuje rewelacyjnie. Koniec z wcześniejszym zamulaniem. Jeżeli ktoś się zastanawia to różnica jest naprawdę duża.
Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
Re: [ROZWIAZANIE] CHIPTUNING 8AR-FTS 200T
Posted: 16 Jul 2020, o 18:02
by Kriss1970
Gdzie robiłeś skrzynię ? jakie koszty
Re: [ROZWIAZANIE] CHIPTUNING 8AR-FTS 200T
Posted: 21 Jul 2020, o 10:20
by asmaxx
Kriss1970 wrote:Gdzie robiłeś skrzynię ? jakie koszty
Po zdjęciu z hamowni to RR Tuning z Krk. Dzwoniłem tam, temat rozchodzi się o limitery, a nie o sam sterownik skrzyni. Generalnie idzie coś tam podziałać, czyli skoro właściciel jest zadowolony to strojenie daje rady.
Szkoda,ze moc początkowa. 220 KM XD . Jagodowytv z yt zabrał na chip kia stinger i wypluła 215 KM zamiast 255 XD. Po chipie miała gorsze osiągi, powietrze w dolocie cały czas powyżej 40st i limitery blokowały.
Czy ASO robi później jakiś problem jak ma się chipa? Czy łatwo jest go wykryć?
Dzięki
[ROZWIAZANIE] CHIPTUNING 8AR-FTS 200T
Posted: 24 Jul 2020, o 17:13
by Incubus
Koszt strojenia z hamownią 1800zł.
Samochody japońskie na hamowni pokazują mniejszą moc ponieważ ta katologowa to moc samego silnika bez osprzętu.
Mój egzemplarz wykazał ok. 229KM.
Mnie nie zależało na podniesieniu mocy i robieniu z tego auta rakiety, bo to niemożliwe. Głównie przeszkadzała mi wolna praca skrzyni biegów czemu towarzyszyło 'wycie'. Szczególnie miało to miejsce podczas jazdy w korkach i duże opóźnienie podczas gwałtownego przyspieszania. Drugą ważną rzeczą było dla mnie zachowanie żywotności mechaniki auta bez narażania się na awarie przez zbyt wyżyłowane parametry.
Obecnie dzięki zmianie ustawień w oprogramowaniu skrzyni i silnika biegi zmieniają się płynniej, dużo rzadziej skrzynia się 'gubi' i mniejsze jest opóźnienie w reakcji na pedał gazu podczas np. wyprzedzania.
Auto w trybie normal moim zdaniem jeździ dużo lepiej niż wcześniej na sporcie, tyle że nie utrzymuje dłużej na danym niższym biegu tak jak to jest na sporcie. Generalnie jest dużo większa 'dynamika' podczas jazdy, której nie przeszkadza zmulona skrzynia. Każda osoba, która jeździła moim autem za kierownicą lub jako pasażer zauważyła tą zmianę i pytała się czy coś zrobiłem z autem.
Spalanie jest takie samo podczas spokojnej jazdy. Chcąc trochę poszaleć oczywiście wzrosło. Głównie to pewnie zasługa wcześniej włączającej się turbiny niż to miało miejsce na oryginalnych ustawieniach.
Czas pokaże jaki wpływ na auto ma taka modyfikacja. Na chwilę obecną przejechałem ok. 2000 km i auto nadal żyje
Co do wykrycia ingerencji przez ASO. Przy zwykłym logowaniu się do komputera podczas np. przeglądu ponoć nie ma informacji, że taka sytuacja miała miejsce. Ja nie chciałem ryzykować i doczekałem końca gwarancji, a w boxy nie chciałem się bawić ponieważ zależało mi głównie na pracy skrzyni.
Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka